Minkäikäisenä olet aloittanut terapian?
Itse mietin terapian aloittamista, vaikka olen aiemmin käynyt mm. psykiatrisella sairaanhoitajalla ja yleislääkäri oli myös sitä mieltä että minulla ei ole mitään ongelmia, koska pystyn mm. käymään töissä.
Haluaan aloittaa terapian, koska pelkään pilaavani lapset jotenkin vahingossa, kun lapsuudenperheeni oli enemmän tai vähemmän sairas ja se perheen malli minkä sieltä sain oli niin huono. Vanhempani olivat jyrkän uskonnollisia, perheessä oli monenlaista sairautta, isäni oli väkivaltainen, muistan hänen lyöneen minua vielä kun olin 10v. Voi olla että löi myöhemminkin, muistan tosi vähän lapsuudestani. Sekin ehkä vähän outoa?
Sisarukseni kuoli huumeisiin jo päälle 30v, joka ehkä myös kertoo jostain. On tosiaan ihme että olen itse suoriutunut elämästäni tähän asti näinkin hyvin. Minulla on ihan hyvä työpaikka (tosin olen ollut siellä tosi pitkään, koska en uskalla/osaa vaihtaa työpaikkaa, vaikka todennäköisesti saisin paremmankin), olen naimisissa ja ollut yhdessä mieheni kanssa jo pitkään (meilläkin on monenlaisia ongelmia, ja jotkut kaverini ovat sitä mieltä että olisin saanut paremmankin) ja muutenkin olen aina osannut hoitaa raha-asiani, minulla ei ole päihdeongelmia tms. Mutta silti en oikein tiedä osaanko olla onnellinen. Tuntuu siltä, että pieni ahdistus vaivaa kokoajan ja pelko siitä että jotain pahaa tapahtuu. Lisäksi tuntuu siltä, että olen vähän uupunut kokoajan.
Pelkään myös vähän terapian aloitusta siitä syystä, että mitä sieltä oikein paljastuu..
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt terapiassa, koska osaan itse käsitellä omat ongelmani.
Oletko keskivertoa älykkäämpi?
Tietysti on koska Kaikki vauvapalstan kommentoijat ovat.
Mä olen aloittanut kolme kertaa. Ekan kerran 25-vuotiaana. Kävin terapiassa 6 vuotta ja terapia ei koskaan ratkaissut ongelmiani. Aloitin uuden 14 vuotta myöhemmin, mutta se kesti vain hetken, koska sain apua yllättäen ihan muusta mielialaani. Kolmannen terapian aloitin päälle nelikymppisenä, ja vasta nyt tuntuu, että SAAN APUA ONGELMIINI. Joita aiheutti narsistinen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aloittanut kolme kertaa. Ekan kerran 25-vuotiaana. Kävin terapiassa 6 vuotta ja terapia ei koskaan ratkaissut ongelmiani. Aloitin uuden 14 vuotta myöhemmin, mutta se kesti vain hetken, koska sain apua yllättäen ihan muusta mielialaani. Kolmannen terapian aloitin päälle nelikymppisenä, ja vasta nyt tuntuu, että SAAN APUA ONGELMIINI. Joita aiheutti narsistinen äiti.
Mistä sait apua yllättäen? Ja mitä ongelmia sinulla on ollut narsistisesta äidistä johtuen?
Aika myöhäään. Koska silloin kun olin lapsi niin ei silloin kukaaan puhun mistäään terapioista mitäään eikä ollu internettiä muuutakuin modeeemi.
Menin 40-vuotiaana. Ahdistus ja paniikit niin pahat ja olin kyllästynyt lääkkeisiin.
Terapiassa olen tiedostanut olevani mm. elämää suorittava, ylikiltti, korrekti, erityisherkkä ja turhankin pedantti.
Koitan oppia hyväksymään itseni, en ole täydellinen, eikä minun tarvitse olla, eikä minun tarvitse potea huonoa omaatuntoa jos jokin ei mene täydellisesti. Vielä toistaiseksi minua väheksyvät ja arvostelevat kommentit menevät ihon alle :-/
Lääkkeistä olen päässyt eroon.
Piti kommentoida, että kuulostaa hyvältä!