Miten silitän voimistelunauhat?
Mun tyttö esittää koulussa kaverinsa kanssa sellaisen nauha"tanssin"/voimistelun. Tänään tyttö toi nuo nauhat kotiin ja pyysi silittämään ne, kun ovat ryppyiset. Ne ovat siis sellaiset kepin päässä olevat, (siniset) tekokuitukangassuikaleet, ehkä pari metriä pitkät.
Kuinka kuumalla raudalla nuo voi silittää? Käytänkö höyryä? Onko väliä kummalta puolelta ne silittää, toinen puoli on sileämpi kuin toinen.
Tietääkö joku? Kiitos!
Kommentit (5)
Mä en usko noiden olevan silkkiä, mutta en tiedä. Mitään "pesulappuja" noissa ei ole, eikä mitään muitakaan merkintöjä, joista saisi selville materiaalin. Kai se on vaan yritettävä ihan matalalla lämöllä ja toivottava parasta.
KÄytä harsoa tms välissä, näin olen tehnyt itse, kun en ole varma kankaan kestävyydestä.
Nauhat ovat köyköistä tekokuitua eivätkä näin ollen kestä kuumaa. Silitä ilman harsoa yhdellä pisteellä ja ehdottomasti ilman höyryä, joka voi läiskittää nauhan rumaksi.
Polyesterisatiinia ovat. Ei väliä puolella. Kakkosella harson läpi höyryllä. Kokeile tietenkin ensin.
Ne nauhat on usein silkkiä. Silitä sen materiaalin mukaan. En osaa siis sanoa millä ohjeella silkkiä silitetään, kun en ole koskaan mitään silittänyt.