Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten silitän voimistelunauhat?

Vierailija
20.03.2013 |

Mun tyttö esittää koulussa kaverinsa kanssa sellaisen nauha"tanssin"/voimistelun. Tänään tyttö toi nuo nauhat kotiin ja pyysi silittämään ne, kun ovat ryppyiset. Ne ovat siis sellaiset kepin päässä olevat, (siniset) tekokuitukangassuikaleet, ehkä pari metriä pitkät.

Kuinka kuumalla raudalla nuo voi silittää? Käytänkö höyryä? Onko väliä kummalta puolelta ne silittää, toinen puoli on sileämpi kuin toinen.

Tietääkö joku? Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nauhat on usein silkkiä. Silitä sen materiaalin mukaan. En osaa siis sanoa millä ohjeella silkkiä silitetään, kun en ole koskaan mitään silittänyt.

Vierailija
2/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko noiden olevan silkkiä, mutta en tiedä. Mitään "pesulappuja" noissa ei ole, eikä mitään muitakaan merkintöjä, joista saisi selville materiaalin. Kai se on vaan yritettävä ihan matalalla lämöllä ja toivottava parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄytä harsoa tms välissä, näin olen tehnyt itse, kun en ole varma kankaan kestävyydestä.

Vierailija
4/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhat ovat köyköistä tekokuitua eivätkä näin ollen kestä kuumaa. Silitä ilman harsoa yhdellä pisteellä ja ehdottomasti ilman höyryä, joka voi läiskittää nauhan rumaksi.

Vierailija
5/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyesterisatiinia ovat. Ei väliä puolella. Kakkosella harson läpi höyryllä. Kokeile tietenkin ensin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi