Juutailaisuus
Olen erittäin kiinnostunut Juutalaisuusesta ja olen harkinnut että kääntyisin siihen. Kuinkakohan vaikeaa on olla juutailenn suomessa. Olisko mielipiteitä, että kuinka järkevää se olisi siis kääntyä
Kommentit (6)
Juu.talaisetkin kertovat sinulle ettet halua kääntyä juu.talaiseksi. Mene pois, ei ole sinun juttusi.
Aika sitkeä saat olla että uskovat että oikeasti haluat tulla juu.ta.laiseksi. Ja jos lopulta onnistut, olet kuitenkin valinnut yhden niistä uskomuksista, joissa ei ole Jeesusta.
Sellaisella uskomuksella jossa ei ole Jeesusta ei tee yhtään mitään kun esirippu sulkeutuu ja valot sammuvat.
Helsingin seurakunnassa on giur -kursseja käännynnäiselle, kannattaa tiedustella rabilta näitä. Ainakin kun itse sellaisella kävin, itse käänytmystä ei voinut tehdä Suomessa vaan edellytti suuremman seurakunnan toimia ja matkustamista esim. Israeliin.
Kannattaa muistaa, että Suomen seurakunta on ortodoksinen, joskin kantasuomalaiset juutalaiset elävät suhteellisen liberaalisti. Maahanmuuttaneiden joukossa on sitten jyrkempiä linjoja.
Ei kannata. J##talaisuus (puhun nyt uskonnosta, en etnisyydestä) on p##keleestä.
Valitse mieluummin Jeesus ja elämä.