Paljonko tulen saamaan leskeneläkettä?
Oma tuleva eläke on n. 700-800€, miehen eläke on nyt 3100€. Ikäeroa on. Eikö se eläkkeistä jotenkin lasketa? Löytyykö jostain kaava?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Katso kelan sivuilta
Miksi sieltä? Eikö miehen työeläkeyhtiö maksa mulle leskeneläkettä?
Mikä yhtiö miehesi eläkettä maksaa? Sieltä sivuilta löytynee tähän taukukko
Et senttiäkään. 800 eurosta vähennetään tu 3100 euroa, joten päädyt maksamaan 2300 euroa kuukaudessa, asuntosi myydään ja sinut viedään hoivakotiin jossa kuolet suu auki.
Ei sitä automaattisesti saa, sekin vaikuttaa oletteko olleet tarpeeksi kauan naimisissa, ja avioliitto pitänyt solmia ennen 50 v.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä automaattisesti saa, sekin vaikuttaa oletteko olleet tarpeeksi kauan naimisissa, ja avioliitto pitänyt solmia ennen 50 v.
6 vuotta aviossa, olen 42v, mies 65v ja eläkeyhtiö on Keva. Kiusaajille tiedoksi, mies sai sairauskohtauksen joten asia on ajankohtainen.
N. 1850 ekat puoli vuotta, sitten 1500€ (tietyin ehdoin esim alaikäiset lapset). Mulla kesti 5 min googlata tuo ilman että tiesin asiasta ennalta juurikaan mitään.
Ensiksi sun täytyy olla leski, joten älä jää auton alle huomenna.
Vierailija kirjoitti:
N. 1850 ekat puoli vuotta, sitten 1500€ (tietyin ehdoin esim alaikäiset lapset). Mulla kesti 5 min googlata tuo ilman että tiesin asiasta ennalta juurikaan mitään.
Ensiksi sun täytyy olla leski, joten älä jää auton alle huomenna.
Entä mun palkkatulot, tuleeko tuon verran palkan (pieni) lisäksi vai tuo summa kokonaisuudessaan palkan kanssa? Yhteisiä lapsia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi sun täytyy olla leski, joten älä jää auton alle huomenna.Entä mun palkkatulot, tuleeko tuon verran palkan (pieni) lisäksi vai tuo summa kokonaisuudessaan palkan kanssa? Yhteisiä lapsia ei ole.
Oletko jo päättänyt miten puolisosi kuolee?
Tuosta maksetaan verot mutta palkkasi päälle siis tulee. Toki maksaja eri. Veroprosenttisi nousee koska kokonaistulosi kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksi sun täytyy olla leski, joten älä jää auton alle huomenna.Entä mun palkkatulot, tuleeko tuon verran palkan (pieni) lisäksi vai tuo summa kokonaisuudessaan palkan kanssa? Yhteisiä lapsia ei ole.
Palkkatulot ja muut gulot vaikuttaa yli 700 euron ylittävällä osalla. Et sä aloituksessa puhunut palkastasi mitään vaan 800 euron eläkkeestä.
Laita googleen "leskeneläkkeen määrä" ja valitse tuloksista kela.fi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatulot ja muut gulot vaikuttaa yli 700 euron ylittävällä osalla. Et sä aloituksessa puhunut palkastasi mitään vaan 800 euron eläkkeestä.
Laita googleen "leskeneläkkeen määrä" ja valitse tuloksista kela.fi.
Palkkani on niin pieni, että oma eläkkeeni tulee olemaan aloitustekstin tasoa. Kiitos kuitenkin kaikille tiedoista.
Vierailija kirjoitti:
Voihan siinä käydä niinkin, että sinä kuolet ensin.
Toivottavasti kualeekin ensin. Ärsyttää niiiiiiiiiiiiiiiiiin vtusti tuollaiset kuppaavat loiset !
Jos sinun eläke on 800e ja miehen 3100e saisit n 1503e leskeneläkettä tällä hetkellä.
Toivottavasti joku muu keottää miehesi kaurapuurot aamuisin..
Voihan siinä käydä niinkin, että sinä kuolet ensin.