Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku päässyt opiskelemaan sosiaalityötä avoimen väylän kautta?

Vierailija
20.03.2013 |

Siis opiskelemalla ensin avoimessa yliopistossa ne sosiaalipolitiikan ja sosiaalityön perusopinnot 25op ja sitten sosiaalityön aineopinnot 35op.

"Avoimessa yliopistossa suoritettujen opintojen perusteella voi hakea erillisvalinnassa opiskelijaksi yliopistoon."

Mietin, että tämä voisi olla mahdollista minulle, kun olen äitiysvapaalla kotona niin onnistuisi ehkä lukea noita avoimen yliopiston opintoja ja sitten myöhemmin hakea varsinaisesti yliopistoon. Mutta näissä taisi olla jotkut vaatimukset, että kursseista pitää saada tietyt arvosanat jne?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii myös sivuaineopintoja ja kieliopintoja. Mutta on mahdollista, siitä vaan :)

Vierailija
2/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siellä ehdoissa on, ettei saa olla aiempaa ensimmäisen asteen tutkintoa alla, eli ei onnistuisi minulta sen takia. =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ensimmäisen asteen tutkinto? Yliopistosta vai?

ap

Vierailija
4/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esim. ammattikorkeakoulututkinto estää tuon avoimen väylän käyttämisen. Eli ensimmäisen asteen koulutukseen kuuluvat yliopisto- ja ammattikorkeakoulututkinnot. Noista ehdoista löytyy tietoa sieltä yliopiston sivuilta, tutkailin niitä aiemmin tänä keväänä kun mielessä oli sama vaihtoehto kuin sulla.

Vierailija
5/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin hallintotieteitä avoimessa ja suunnittelin myös tuota avoimen väylää. Päätin sitten kuitenkin kokeilla normaalissa haussa pelkällä pääsykokeella (en ole käynyt lukiota) ja pääsin sisään! 

Pääsykokeisiin lukeminen oli suhteellisen helppoa, kun asiat olivat osittain tuttuja jo avoimen kursseilta. Kirjoitin pääsykoekirjasta tiivistelmän ja siitä sitten vielä kertasin asiat ennen pääsykoetta. 

Vierailija
6/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi paska:/ Siis tuo, ettei saa olla toista yliopistotutkintoa alla - mun suunnitelma olisi ollut aloittaa syksyllä sosiaalityön opinnot, jos en siihen mennessä olisi saanut töitä, ja opiskella sitten omaan tahtiin sosiaalityöntekijäksi. Vähän lähti matto alta, tän piti olla se mun viimeinen mahdollisuus ja ala, jonne otetaan kaikki pätevät hakijat töihin.

Vierailija
7/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä olin myös ajatellut aloitella iltaopinnoilla avoimessa ton sosiaalityön opiskelun tämän hetkisen työn ohessa, ja sitten koittanut jos pääsisin sitä kautta sisään kouluun. Tällä hetkellä ei oikein oo rahkeita heittäytyä viideksi vuodeksi täyspäiväiseksi opiskelijaksi. Pystyisköhän noita sosiaalityön opintoja suorittamaan mitenkään normaalin päivätyön ohella, vai onkohan kaikki luennot yliopiston puolella päiväaikaan?

t: 3

Vierailija
8/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, voittehan silti opiskella avoimessa ja kurssit korvataan sitten jos pääsette sisään. Eivät mene hukkaan.

Vierailija
9/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin myös ettei tuohon sosiaalityöhön ehkä otetakaan ollenkaan opiskelijoita avoimen väylän kautta !?!

Tutkin siis Turun yliopiston sivuja ja siellä kyllä sosiaalipolitiikkaan ja sosiologiaan otetaan avoimen kautta, mutta luki ettei sosiaalityöhön :(

Mutta sitten taas sosiaalityön sivuilla muuten luki, että aloituspaikkoja lisätään! Kun ennen on otettu vain 16 opiskelijaa siinä päävalinnassa niin nyt otetaan 32 opiskelijaa! :) Koska alalle tarvitaan jatkossa vielä enemmän työntekijöitä.

Ja eikös sitten jos lukee avoimessa nuo opinnot niin ne saa kuitenkin hyväksiluettua, jos pääsee normaalisti sinne sitten myöhemmin sisään?

ap

Vierailija
10/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa, yliopistouudistuksen myötä avoimen väylä tai vastaava tulee varmasti laajenemaan.

Vierailija
11/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:21"]

No haloo, voittehan silti opiskella avoimessa ja kurssit korvataan sitten jos pääsette sisään. Eivät mene hukkaan.

[/quote]

Eivät mene hukkaan, paitsi sitten jos ei pääsekään normaalin haun kautta sisään. Tuota avointa kun ei voi käyttää, jos on jo yksi tutkinto alla.

Vierailija
12/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei siitä avoimen käymisestä mitään haittaa ole ja kursseja saa hyväksyttyä. Samoin pääsykokeissa on varmasti paremmat mahdollisuudet, kun on jo laajemmin tietoa ja pohjaa alasta.

Vierailija
13/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pönttö saa olla ettei pääse pääsykokeella sisään aineeseen, jota on lukenut kaikki mahdolliset avoimen kurssit. Eli vähän luottamusta nyt itseenne, pääsykokeen kautta vaan sisään jos ei muuten pääse.

Vierailija
14/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko palata vähän vielä tähän aiheeseen, olen yksi asiaa aiemmin ketjussa harmitelleista. Uskon kyllä, että voisin päästä sisään avoimessa opiskeltuani, mutta ongelma on se, että juuri nyt en pysty opiskelemaan täyspäiväisesti, ja yliopistouudistuksesta liikkuu sellaisia huhuja, että pian ei ole enää mahdollista edes hakea korkeakoulututkintoa suorittamaan, jos alla on jo yksi tutkinto. Jotkin muut väylät ja maisteriopinnot olisivat toki yhä mahdollisia, mutta en usko, että sosiaalityöntekijän pätevyyttä tullaan koskaan saamaan pelkillä maisteriopinnoilla.

Vierailija
15/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 17:41"]Pakko palata vähän vielä tähän aiheeseen, olen yksi asiaa aiemmin ketjussa harmitelleista. Uskon kyllä, että voisin päästä sisään avoimessa opiskeltuani, mutta ongelma on se, että juuri nyt en pysty opiskelemaan täyspäiväisesti, ja yliopistouudistuksesta liikkuu sellaisia huhuja, että pian ei ole enää mahdollista edes hakea korkeakoulututkintoa suorittamaan, jos alla on jo yksi tutkinto. Jotkin muut väylät ja maisteriopinnot olisivat toki yhä mahdollisia, mutta en usko, että sosiaalityöntekijän pätevyyttä tullaan koskaan saamaan pelkillä maisteriopinnoilla. [/quote]

Aivan varmasti jatkossakin saa opiskella. Siitä vain pitää maksaa...

Vierailija
16/19 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tä mikäs toi aiemmin suoritettujen opintojen kiintiö on. Eikö siinä just vaadita, että on tutkinto alempi tai ylempi korkeakoulututkinto ja sen lisäksi aineopinnot siinä aineessa jota haetaan opiskelemaan. Eikö tota kiintiötä oo sosiaalityön puolella käyttäytymistieteellisellä on ainakin

Vierailija
17/19 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 17:41"]Pakko palata vähän vielä tähän aiheeseen, olen yksi asiaa aiemmin ketjussa harmitelleista. Uskon kyllä, että voisin päästä sisään avoimessa opiskeltuani, mutta ongelma on se, että juuri nyt en pysty opiskelemaan täyspäiväisesti, ja yliopistouudistuksesta liikkuu sellaisia huhuja, että pian ei ole enää mahdollista edes hakea korkeakoulututkintoa suorittamaan, jos alla on jo yksi tutkinto. Jotkin muut väylät ja maisteriopinnot olisivat toki yhä mahdollisia, mutta en usko, että sosiaalityöntekijän pätevyyttä tullaan koskaan saamaan pelkillä maisteriopinnoilla. [/quote]

Eikös se sosiaalityöntekijä nimenomaan tarkoita maisterin pätevyyttä? =O

Vierailija
18/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijän pätevyyden saa nimenomaaan maisterin papereilla, joissa pääaineena on sosiaalityö.

Tiedän kaksi sossua, jotka ovat aloittaneet avoimen yliopiston kautta ja päässeet jatkamaan maisterintutkintoon. Kaikkien yliopistojen opintosuunnitelmissa tätä mahdollisuutta ei ole.