Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja aurallinen migreeni

Vierailija
20.03.2013 |

Raskaudessa ihan ekoja viikkoja mennään ja nyt on ollut joka päivä aurallinen kohtaus, tänään heti herätessä.

Aikaisemmin olen juuri raskausaikana saanut olla aika rauhassa, viimeksi koko raskauden aikana oli yksi kohtaus. Mutta sitten taas sitä raskautta ennen oli muutaman kuukauden jakso, jolloin kohtauksia oli viikoittain useita.

Miten te muut olette pärjänneet kohtaustenne ja pienten lasten kanssa kohtauksen aikana?

Oletteko raskausaikana saaneet jotain estolääkettä vai vaan kestäneet?

Kiitos kaikille :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin raskausaikana Panacodia päänsärkyihin, joita mulla yhdessä vaiheessa oli paljon. Ei se tietenkään ole sama kuin migreeni, tiedän! Mulla puhkesi migreeni sen jälkeen, kun kuukautiset alkoivat vauvan ollessa 9 kk, tosin kohtauksia on harvoin.

Vierailija
2/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös auralliset migreenikohtaukset tulivat alkuraskaudessa tosi usein kuvioihin, vaikka muuten niitä on yleensä tullut vain n. kerran vuodessa. Opettelin toimimaan niiden kanssa. Autoa en ajanut enää, mutta monet muut hommat hoituivat puolisokeanakin. En saanut mitään estolääkitystä ja kohtaukset hävisivät raskauden pulivälin hujakoilla kokonaan. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, tutulta kuulostaa, esikoisen odotusaikana ei niin haitannut kun sai maata rauhassa pimeässä ja silkalla parasetamolilla menin,, toista odottaessa olikin hankalampaa, joskus vaan makasin lattialla kun taapero leikki lattialla,,,

progesteroni lisää aurallisia migreenejä ja mulla on koko raskausajan niitä ainakin kerran viikkoon oksentamisineen ja halvaus ja näköoireineen,, mutta kyllä siitä selvisi hengissä.. kaikkia lääkkeitä ei oikein voi käyttää raskausaikana joten kysy tarkat ohjeet lääkäriltä

Vierailija
4/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noita aurallisia migreenikohtauksia joissa vielä lisäksi puoli kehoa "halvaantui" kohtauksen aikana ehkä n.4 kertaa viikossa melkein loppuun saakka. En vaan muista mitä lääkettä siihen sain mutta ei ollut estolääkettä. Olikohan se buranaa ja sit myöhemmin panadolia? Juttele lääkärin kanssa mitä voit ottaa. Onenkesi toisessa raskaudessa näitä kohtauksia enää tullut.

Vierailija
5/5 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille!

Mulla tulee särkyä todella harvoin ja silloinkin hyvin lievänä, joten lääkkeitä en ole tarvinnut. Muuten oireiden kirjo on todella laaja ja se joskus pelottaa kun on lasten kanssa kotona kahdestaan. Vaikka näkö ym. oireet menisivät nopeastikin ohi, niin pöhnä olo saattaa jatkua useita tunteja :/