Pitäisköhän järkyttää mies vaikka mustalla seinällä?
Mies ei juurikaan osallistu kodin pintojen materiaalivalintoihin ja sisustukseen muutenkaan. Meillä on vanha talo johon vaadin remontissa valkoiset helmiponttipaneelikatot joka huoneeseen entisten männynväristen tilalle. Purin männynväriset paneelit seinistä pois. Lattiat on leveää mäntylankkua, olisin halunnut ne maalattavaksi mutta siinä mies käytti veto-oikeutta.
Värimaailma on aika vaalea, luonnonväristä pellavaa, ruutu-ja raitakankaita, räsymattoja, entisessä tuvalla paljaat hirsiseinät. Sellaista aika rauhallista ja harmonista, väriä on pikkujutuissa ja tietysti lastenhuoneissa.
Nyt mua on alkanut ärsyttämään miehen kommentoinit mun valinnoista. Ensin se ei mielipidettä kysyttäessä sano mitään mutta sitten kun olen tehnyt valinnan ja esittelen valmiin jutun sille, se kommentoi tyyliin " Valkoinen, olipa yllättävää" Oikeastaan koskaan sillä ei ole mitään positiivista sanottavaa.
Nyt mulla on olohuoneen seinät työn alla. Vanha tapetti poistettu ja uusi pitäis laitta tilalle. Voisin jonain yönä vetäistä yhden seinän maalilla tai halvalla tapetilla todella värikkääksi, musta ehkä on liian kesy. Sitten voisin esitellä sen miehelle ja ihan pokerinaamalla kertoa että mä ihan luulin että sä kaipaat väriä.
Kommentit (4)
Meillä on valkoista vain katot =)
Yläkerran tv-tason ja kirjahyllyn maalasin valkoiseksi kun olivat eriparia ja mustassa näkyy pöly aivan järkyttävästi.
Eli sitä valkoista ei nyt mitenkään ylenmäärin ole.
ap.
Niin ja tietenkin ikkunanpokat on valkoiset, samoin vanhat alkuperäiset väliovet.
ap.
Meillä ei ole valkoista missään.
Katot on valkolakattua kuusta, se menee lähimmäs.
Harmaiden,beigejen ja puun sekaan sopii väriksi vaikka vaalea sininen, sellainen utuisen pehmeä sävy. Tai kanerva.
täytyy sanoa, että valkoinen on niin tylsä ja ennalta-arvattava. Jotenkin uskon voivani kuvitella miehesi fiilikset. Miksi sitä valkoista on pakko olla joka paikassa? Kaikki kolot on tukittava valkoisella. Mieheni sisko on samanlainen. Upea on rintamamiestalo, mutta kaikki pinnat tekstiileitä myöten on valkoista. Siitä huolimatta, kukin tyylillään, mutta pistää miettimään käyttääkö sitä aidosti omaa makuaan vai haluaako vain tunnustusta miten koti näyttää avotakan aukeamalta.
No joo, tuota kirjoittaessani mua ärsytti suunnattomasti tää valkoinen. Mut tosiasia on, että jos pidät valkoisesta, niin mikäs siinä. Jos taas mies haluaisi vähän jotain väriä, niin eikö hän voisi valita teille vaikka tyynynpäälisiä tai ainakin ehdottaa.
Mitä mustaan seinään tulee, meillä on makkarissa musta seinä.