Opettajat eivät voi soittaa kotiin?
Onko muille käynyt samoin? Lapseni sai "nelosvaroituksen" aineesta. Kirje tuli postiin, yllätyksen se ei tullut. Lapsi tiesi, että suuri osa tehtävistä oli tekemättä. Nyt kun tehtävät on tehty, olisin halunut keskustella opettajan kanssa sitä, onko opiskelu nyt edistynyt ja lähetin hänelle Wilman kautta soittopyynnön. Sain seuraavan vastauksen "Meillä ei valitettavasti ole opehuoneessa enää yhteiskäyttöpuhelinta, joten kaikki yhteydenpito opettajien ja huoltajien välillä käydään Wilman välityksellä."
Eihän tämä voi olla totta? Kyseessä isohko peruskoulu Helsingissä. Ja kaiken huippu, vielä eilen OPO soitti minulle kun oli vielä selvitettävä tulevasta TET paikasta. Onko luurikammoinen opettaja kyseessä? Vai oikeasti ei löydy puhelinta josta voisi soittaa? Mitä kokemuksia muilla on? Wilma viestissä kyllä jo opettaja totesi, että rästityöt on tehty ja nelosvaroitus "peruutettu". Minusta tämä on vaan outo vastaus...
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Lankapuhelimia ei ole. Ja vaikka olisi, haluatko 30 opettajan ja muutaman oppilaan kuulevan lapsesi luottamukselliset asiat?
Monissa ammateissa työnantaja ei tarjoa matkapuhelinetua. Useimmissa.
tämä tapahtuu siinä koulussa muutenkin :) Ihan surutta henkilökunta juoruu opettajahuoneessa aroistakin asioista. lapsen valmentaja tiesti enemmän lapseni koulukäynnistä kun minä, yhden ainoan kahvitauon ansiosta joka hän vieti opettajahuoneessa. Eli ihan sama, puhuuko opettaja sitä, onko työskentely nyt sujunut paremmin vai ei.
Kaiken on nykyään todellakin parasta olla kirjallisesti tallessa. Puhelun jälkeen huoltaja voi väittää opettajan sanoneen asioita, joita hän ei ole sanonut. Sama toki toisinpäin. Tämä on ainakin itselläni ihan keskeinen syy viestiä asiat Wilmassa.
Jos on todella syytä keskusteluun, on paras järjestää tapaaminen koululla. Muuten suositaan Wilmaa.
Opettajat soittelevat nykyään todella harvoin puhelimella. Se jäi historiaan digiajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja soitan työpuheluita omalla puhelimella omaan laskuun. Jos on pakko. Metsästän koulusta kadonneita teinejä ym. Joskus jaan myös töissä omaa nettiä, kun työpaikan puolesta ei vaan toimi. En jaksa sitä kaaosta joka repeää jos tulee odottelua liikaa tai materiaaleja ei saadakaan käyttöön. Ketään ylemmällä tasolla ei kiinnosta.
Ymmärrän kyllä jos joku ei soita, periaatekysymys.
Ehkä te soitatte työpuheluita omaan laskuun ja firma porskuttaa teidän netillä yms.
Olet ihana, vaikka toki näin ei saisi olla. Ja outo säästökohde tosiaan nämä puhelinasiat. Mihin yhteiskunnassa avoin vuoropuhelu menee? Whats up ja WILMA viestejä jatkossa vaan kirjoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko yleistäkin ettei opettajilla ole työpuhelimia? Oulussa on, ainakin yläkouluissa ja lukioissa.
Olen ollut alalla 20 vuotta. Ikinä ei ole ollut edes puhetta työpuhelimesta opettajille. Sellainen on vain reksillä ja apulaisreksillä. Opolla on oma huone, jossa on puhelin. Kenelläkään opetutullani ei myöskään ole työpuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken on nykyään todellakin parasta olla kirjallisesti tallessa. Puhelun jälkeen huoltaja voi väittää opettajan sanoneen asioita, joita hän ei ole sanonut. Sama toki toisinpäin. Tämä on ainakin itselläni ihan keskeinen syy viestiä asiat Wilmassa.
Jos on todella syytä keskusteluun, on paras järjestää tapaaminen koululla. Muuten suositaan Wilmaa.
Opettajat soittelevat nykyään todella harvoin puhelimella. Se jäi historiaan digiajan myötä.
Tästä juuri itsekin töissä puhuin. Minä mielummin ensin soitan, ja sen jälkeen lähetän keskustelusta yhteenvedon kaikille. En ole opettaja, mutta tärkeissä asioissa näin voisi toimia ehkä koulumaailmassa. Jokaisesta asiasta ei pöytäkirja tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Onko yleistäkin ettei opettajilla ole työpuhelimia? Oulussa on, ainakin yläkouluissa ja lukioissa.
20 vuotta opena, ei ikinä oo ollu työpuhelinta. Aikanaan toki oli opehuoneessa lankapuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä säästetään peruskoulussa jopa oppikirjoissa. Nyt ilmeisesti ei edes enää sitä yhtä yhteistä puhelinta löydy koulusta :)
Osalla opettajista on työpuhelin, osalla ei. Opoilla juuri usein on.
Yhteiskäyttöpuhelimia ei enää ole.
Eli ihan oikein lapsesi opettaja toimi. Vai olisiko pitänyt soittaa omaan laskuun omalla puhelimella????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä juuri itsekin töissä puhuin. Minä mielummin ensin soitan, ja sen jälkeen lähetän keskustelusta yhteenvedon kaikille. En ole opettaja, mutta tärkeissä asioissa näin voisi toimia ehkä koulumaailmassa. Jokaisesta asiasta ei pöytäkirja tarvitse tehdä.
Tuossa on melkein tupladuuni. Miksi?
Kaikki myötätuntoni opettajalle, joka joutuu työnsä puolesta vastaamaan ap:n viesteihin asiallisesti. Minusta on hyvin kuvaavaa, että ap tuli tänne arvostelemaan opettajaa tämän selän takana sen sijaan, että olisi keskittynyt lapsensa heikkoon koulumenestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut alalla 20 vuotta. Ikinä ei ole ollut edes puhetta työpuhelimesta opettajille. Sellainen on vain reksillä ja apulaisreksillä. Opolla on oma huone, jossa on puhelin. Kenelläkään opetutullani ei myöskään ole työpuhelinta.
Pakkohan ainakin liikunnanopettajilla on olla puhelin, kun tunteja järjestetään mahdollisesti kaukana koulusta, ja miten sitten toimittaisiin jos joku oppilas eksyy? Ja myös kaikilla koulun retkillä matkapuhelin on pakollinen.
Viesteistä jää aina todistettava jälki. Puhelimessa sanottua on helpompi myöhemmin muunnella. "En minä niin sanonut".
Olen opettaja ja soitan työpuheluita omalla puhelimella omaan laskuun. Jos on pakko. Metsästän koulusta kadonneita teinejä ym. Joskus jaan myös töissä omaa nettiä, kun työpaikan puolesta ei vaan toimi. En jaksa sitä kaaosta joka repeää jos tulee odottelua liikaa tai materiaaleja ei saadakaan käyttöön. Ketään ylemmällä tasolla ei kiinnosta.
Ymmärrän kyllä jos joku ei soita, periaatekysymys.
Ehkä te soitatte työpuheluita omaan laskuun ja firma porskuttaa teidän netillä yms.