Lapsi 12-v. sanoi ettei mene huomenna kouluun, vaan aikoo olla lakossa!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä lakkoja voi järjestää kouluajan päätyttyä? Menisikö hyvä tilaisuus kapinoida hukkaan? :)
Mikäs lakko se sellainen olisi johon vapaa-ajalla mennään. Käsittääkseni työelämässäkin lakossa ollaan työajalla.
Minun lapseni (kasiluokkalainen ja lukiolainen) ovat huomenna pois koulusta ja osallistuvat Helsingin mielenosoitukseen. Uskon, että on heille oikeasti merkittävä asia, koska ovat muutenkin huolissaan ilmastonmuutoksesta ja tulevaisuudesta.
Minun lapseni myös ostavat vaatteita harvoin ja pääasiassa käytettyinä, syövät lähes pelkkää vegaaniruokaa, meillä ei ole autoa, emme lennä lomamatkoille jne. Joten heille kyseessä ei ole vain ylimääräinen vapaapäivä, vaan mahdollisuus kokea tekevänsä edes jotain "koska aikuisista ei siihen ole ollut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen koululta tuli viesti että on luvaton poissaolo ja joutuu korvaamaan jos jää kotiin.
Meidän lapsi on menossa kouluun. Minä puolestaan mietin että mistä tämä ilmastolakko on saanut alkunsa? Ketä hyödyttää se ettei mennä kouluun ja opiskella?Miten on mahdollista, että toisessa koulussa näin ja toisessa eli meidän, rehtorilta tuli viesti, että vanhemman luvalla voi olla pois? Tarvis olla yhdenmukaista tämä mielestäni. Kyllä vihreet nyt sopan keitti.
Mun lapset on kahdessa eri koulussa Turussa ja molempien rehtorit laittoivat wilma-viestiä, missä kehottivat lapsia osallistumaan lakkoon. Tietysti vanhempien luvalla. Opetusta tarjotaan normaalisti, mutta poissaolijoille ei anneta ylimääräisiä tehtäviä. Lakkoilijat yläkoulussa ja lukiossa.
Hävytöntä vaalikampanjaa lasten koulunkäynnin kustannuksella, vihreät ovat alinta saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin lapselle, että siitä vaan sitten. MUTTA: itse teet illalla valmiiksi miekkari-iskulauseen ja -kyltin ja sitten menet sen kanssa eduskuntatalon eteen värjöttelemään koko koulupäivän ajaksi ilman ruokaa!
Miks sinne ilman ruokaa pitää mennä? Eväitä on mukana muillakin. Kyltitkään ei ole pakollisia ja värjöttely on pukeutumiskysymys. Yhteiskunnallisestä vaikuttamisesta kiinnostuminen on minusta tosi hieno piirre lapsessa, sitä pitäisi tukea eikä lytätä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioita hänen lakko oikeuttaan,mutta lisää että tästälähtien lakkopäivästä ilmoitetaan kuukautta etukäteen ja se vie aina viikkorahan.
Heh, "kuinka opetan lapseni kiristäjäksi".
Lopettakaa se krääsän ostaminen muodon vuoksi...
Vierailija kirjoitti:
Ilmastolakkolaisilta voisi kysyä, että olisitteko valmiita luopumaan mopoistanne, autokyydeistä, lentomatkustelusta, kaukomailta tuoduista hedelmistä ja saamaan uusia vaatteita vain muutaman vuoden välein.
Jos vastaus on ei, silloin nämä ilmastolakkoilijat eivät oikein voi osoitella muita syyttelevästi.
Miten te kehtaatte laittaa näin naurettavia kommentteja? LAPSET on huolissaan omasta tulevaisuudestaan ja siitä millaista elämä tulee olemaan muutaman kymmenen vuoden päästä ja täällä saivarrellaan siitä, kuka saa sanoa ja mitä. Ei lakon idea ole osoitella ketään syyttävästi, miksi kuvittelet niin? Tarkoitus on herättää päättäjät siihen, että politiikassa on oikeasti tehtävä ratkaisuja, jotka edistävät ilmastonmuutoksen torjuntaa.
Meidän lukion ekaluokkalainen päätti mennä kouluun. Matikkaa ja ruotsia, ei halua olla poissa.
Vierailija kirjoitti:
Hävytöntä vaalikampanjaa lasten koulunkäynnin kustannuksella, vihreät ovat alinta saastaa.
Ei tämä ole vihreiden kampanja. Ei liity vihreisiin mitenkään. Koululakot ilmaston puolesta on ruotsalaisen nuoren aloittama liike. Hän ei ole poliittisesti sitoutunut mihinkään puolueeseen.
Ilmaston puolesta. Ensin opiskelijat, nyt kai jo peruskoululaisiakin.