Miksei vaimoa kiinnosta seksi?
Varmasti monelle tuttu tilanne, johon kaipaisin muiden asiallisia mielipiteitä.
Eli, pitkään yhdessä, kaksi alle kouluikäistä lasta (5-6v), ikää ~35 vuotta.. ja seksin osalta suhde tökkii. Olen yrittänyt miettiä mitä voisin itse tehdä enemmän/ paremmin. Tosiasiassa koen kuitenkin jo nyt tekeväni aika paljon. Esimerkiksi..
*Hoidan lapsia, kotitöitä yms. yhtä paljon kuin vaimonikin. Mahdollisesti jopa enemmän.
*Annan hänelle huomiota, kehuja, lahjoja, kukkia ja yllätyksiä
*Hän saa käydä vapaasti harrastamassa ja ulkona kavereidensa kanssa
*Olen hyvässä kunnossa, huolehdin itsestäni ja hygiestani, harrastan säännöllisesti
*Selvästi enemmän tienaavana maksan kaikista ostoksistamme häntä suuremman osan
*En polta tai ryystä himassa bisseä
*Seksin aikana huolehdin hänen orgasmistaan AINA ennen omaani. Aina.
*Olen panostanut myös seksiin yrittämällä ehdottaa variaatiota, kuuntelemalla tarkasti hänen halujaan, hommaamalla leluja..
Lopputulema: seksiä meillä on maksimissaan 3 kertaa kuussa. Itse haluaisin kaiken kiireen keskellä n. 2 kertaa viikossa, mutta vuosien varrella olen oppinut olemaan tyytyväinen yhteenkin kertaan viikossa. Mutta ei, aina on jotain tekosyitä.. vaimon mukaan seksiä EI esim. voi harrastaa jos kello on yli yhdeksän illalla. Silloin kuulemma väsyttää liikaa. Netissä jaksaa kyllä roikkua vaikka puolille öin. Lisäksi vaatimuksiin kuuluu myös suihku ennen jokaista seksikertaa.. se siitä spontaniudesta, siis.
Kaikkein ärsyttävintä on kuitenkin se, että kun otan asian puheeksi, niin vastaus on suunnilleen aina sama: "on ollut niin kiirettä, mutta yritetään parantaa". Keskustelun jälkeen saattaa mennä pari viikkoa taas "paremmin" (seksiä se kerta viikossa), mutta sen jälkeen palataan taas takaisin lähtöpisteeseen. Uskon hänen kuitenkin nauttivan seksistä (siltä vaikuttaa ja niin hän sanoo), mutta en vaan tajua miksi häntä kiinnostaa niin harvoin. Ja kun häntä sattuu kiinnostamaan, niin yleensä hän vain ilmoittaa, että "nyt olis tarjolla", jolloin olettamus on se, että olen heti valmiina sessioon. Ehkä tästä voisi sanoa, että hänelle seksi vaikuttaa olevan melkoinen itsestäänselvyys, jota saa sormia napauttamalla jos siltä nyt sattuu joskus tuntumaan. Bonuksena saan vielä kuittailua siitä, kuinka "olen vähän kireänä" kun edellisestä kerrasta on taas se kaksi viikkoa. Hän varmasti tietää mistä kireyteni johtuu, mutta ei silti vaivaudu tekemään asialle mitään.
Siinäpä suurin piirtein tämä tilanne. Välillä alkaa vituttaa niin paljon, että olen harkinnut jopa eroa. En voi ymmärtää mikä tässä mättää ja miksi syytä ei voi sanoa suoraan. Pelkkä kiire ja väsymys on huonoja tekosyitä kun välillä selvästi vältellään läheisyyttä sen pelossa että se saattaisi johtaa seksiin (vaikka läheskään aina ei näin siis ole). Uskon ihan vilpittömästi olevani aika hyvin vaimoni ja lapseni huomioonottava mies, joka ei nyt ihan hirveästi häneltä vaadi, joten en oikein tiedä mitä tässä voisi enempää tehdä.
Lisätään vielä loppuun kommentti siitä, että mulla on aina ollut vaimoani kovempi seksivietti, mutta tilanne ei ole kyllä aikaisemmin ollut näin paha (viimeiset pari vuotta ollaan siis menty näin). Olen myös melko varma siitä, ettei hänellä ole salasuhdetta. Epäilin itse tätä jonkun aikaa, mutta pienimuotoisen selvittelyn jälkeen tästä ei ole mitään viitteitä. Tai sitten hän piilottaa sen erinomaisen hyvin ja käy niillä pikapanoilla jossain työpäivän ohella tai jotain.
Kiitos jos jaksoit lukea koko pitkän tekstin. Helpotti vähän kun pääsi avautumaan edes anonyymisti jossain.
Ideoita? Kohtalotovereita?
Kommentit (48)
oletko stekannnut sen alushousut iltaisin onko skemaa eli m'ällin jälkiä
onko alkanut meikata enempi aamuisin ennen töihinlähtöä
losottaako aamulla häritsevän pitkään pilluaan vessassa eli valmistelee sen päivän koitoksiin
Elämässä niin paljon muuta ettei vaan kiinnosta varsinkin jos seksin laatu ei ole kovin kummoista
Kuulostaa ihan mun kaveripariskunnalta. Mies purkaa mulle samanlaista tilannettaan kun vaimo ei anna ja tämä vaimo taas purkaa mulle tilannetta että mies tarvitsee liikaa seksiä sillä hän voisi elää täysin ilmankin. Ei häntä huvita. Suhteen alussa heillä oli seksiä, paljonkin kun vaimo halusi perustaa perheen..Nyt kun on lapsiluku täynnä niin seksiä ei vaimon mukaan tarvitse.. mitäpä tuossa oikein voi tehdä. Mies on tosiaan yrittänyt myös kaikkea ja on hyvä mies, ihan samanlainen kuin sinäkin. En siis osaa muuta neuvoa kun joko tyydyt tilanteeseen joka luultavammin tulee jatkumaan ja voi pahentua tai sitten lähdet. Jos vaimosi ei halua, hän ei halua. En usko että tilanne tulee siis muuttumaan. Itse olen samanikäinen ja mulla vaan seksihalut kasvaa..
Harmitellut oon ennemminkin että hyvät miehet menevät hukkaan kun elävät tuollaisissa suhteissa missä ei halut kohtaa, itse kun en pystyisi elää tuollaisessa suhteessa..
N32
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun kaveripariskunnalta. Mies purkaa mulle samanlaista tilannettaan kun vaimo ei anna ja tämä vaimo taas purkaa mulle tilannetta että mies tarvitsee liikaa seksiä sillä hän voisi elää täysin ilmankin. Ei häntä huvita. Suhteen alussa heillä oli seksiä, paljonkin kun vaimo halusi perustaa perheen..Nyt kun on lapsiluku täynnä niin seksiä ei vaimon mukaan tarvitse.. mitäpä tuossa oikein voi tehdä. Mies on tosiaan yrittänyt myös kaikkea ja on hyvä mies, ihan samanlainen kuin sinäkin. En siis osaa muuta neuvoa kun joko tyydyt tilanteeseen joka luultavammin tulee jatkumaan ja voi pahentua tai sitten lähdet. Jos vaimosi ei halua, hän ei halua. En usko että tilanne tulee siis muuttumaan. Itse olen samanikäinen ja mulla vaan seksihalut kasvaa..
Harmitellut oon ennemminkin että hyvät miehet menevät hukkaan kun elävät tuollaisissa suhteissa missä ei halut kohtaa, itse kun en pystyisi elää tuollaisessa suhteessa..N32
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Kaipa se pitäisi tunnustaa, että tilanne on mitä on eikä siitä tuskin mihinkään ole muuttumassa. Lapsiluku on meilläkin täynnä joten sitä kautta turhaahan toi tommonen puuhastelu on. Tietysti kun lapset kasvaa, tilanne saattaa muuttua, mutta toisaalta kun edessä on harrastukset, murrosikä jne., eipä tilanteeseen varmaan ole helpotusta ennenkuin kotoa muuttavat. Se on vaan aika pitkä aika odotella "ehkä joku muuttuu"- ajatuksen kanssa.
Se mikä on mulle kaikkein käsittämättömintä on se, että jos näen kuinka vaimoani ärsyttää jokin asia, yritän auttaa siinä, mikäli pystyn. Kuitenkin kun hän näkee, että minua ärsyttää (ja tietää mistä se johtuu), ei asialle kuitenkaan huvita tehdä mitään. Josta loogisena johtopäätöksenä tulen siihen tulokseen, että a) seksi on hänelle vastenmielistä tai b) mun mielialan kohottaminen ei kiinnosta sen vertaa, että jaksaisi vaivautua. Kumpikaan vaihtoehdoista ei tosin ole kovinkaan hyvä.
Ja puutteestahan on mahdollista päästä eroon myös ilman yhdyntää, jos se ei satu kiinnostamaan. Mutta silloin pitäsi ottaa katse siitä luurista/ipadista/telkkarista hetkeksi irti. Tulee mieltäylentävä tunne kun tietää mun tarpeiden huomioimisen olevan arvojärjestyksessä jossain siellä verhojen lyhentämisen ja lasten lelulaatikon järjestelyn välimaastossa :(
-ap-
Meillä ei lapsiluku ole vielä täynnä, mutta saattaa jäädä täyttymättäkin, kun seksi on lakannut kiinnostamasta vaimoa. Varmaan kyllä innostuu taas, kun pitäisi alkaa lisääntymään, mutta voi olla, että en ole siinä kuviossa enää mukana, jos ei tilanne muutu.
Sulla on varmaan pieni tai seksi on surkeeta.
Opettele runkkaamaan kunnolla ni et edes tarvi naista.
Lääkäriin. Pariterapiaan. Seksuaaliterapiaan.
Saisitko sitä pari-/seksuaaliterapiaan tai johonkin?
Onhan tuo aivan sietämätön tilanne ja vaimosi osoittaa suurta epäkunnioitusta sinua kohtaan, kun taas sinä kohtelet häntä ja perhettänne tekstisi mukaan kunnioittavasti ja hyvin.
Voisitko sanoa hänelle, että koet tuon tilanteen ja hänen käytöksensä oikeasti todella epäkunnioittavaksi, olosi on erittäin hyljeksitty ja huono etkä koe itseäsi rakastetuksi hänen käytöksensä johdosta?
En osaa sanoa mitä tuollaisten naisten päässä liikkuu, kun en tietääkseni tunne vastaavia ja itselleni on päivän selvää ettei noin vaan toimita, eli en osaa antaa mitään täsmävinkkejä (sitäpaitsi naisellahan tuossa tilanteessa on ongelma, eli hänen se pitäisi ratkaista eikä sinun keksiä miten sen voisi ratkaista...), mutta eihän vaimosi selkeästi arvosta sinua pätkääkään.
Suututtaa puolestasi, et ansaitse tuollaista rakkaudetonta kerta toisensa jälkeen emotionaalista hylkäämistä.
Kertomuksesi perusteella olet hyvä mies ja isä, ja ansaitsisit vaimoksi hyvän naisen ja äidin.
Vaimoltasihan tuo on myös huonoa äitiyttä, kun ylenkatsoo ja laiminlyö perheen isää, eli riskeeraa tahalleen lasten kodin turvan, onnen ja ilmapiirin.
Lisääntymisen vuoksi pariutuvien naisten tulisi muistaa tämä.....
Lasten tulisi olla vain luonnollinen jatkumo kumppanuudelle ja rakkaudelle.
Aargh! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmitellut oon ennemminkin että hyvät miehet menevät hukkaan kun elävät tuollaisissa suhteissa missä ei halut kohtaa, itse kun en pystyisi elää tuollaisessa suhteessa..N32
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Kaipa se pitäisi tunnustaa, että tilanne on mitä on eikä siitä tuskin mihinkään ole muuttumassa. Lapsiluku on meilläkin täynnä joten sitä kautta turhaahan toi tommonen puuhastelu on. Tietysti kun lapset kasvaa, tilanne saattaa muuttua, mutta toisaalta kun edessä on harrastukset, murrosikä jne., eipä tilanteeseen varmaan ole helpotusta ennenkuin kotoa muuttavat. Se on vaan aika pitkä aika odotella "ehkä joku muuttuu"- ajatuksen kanssa.
Se mikä on mulle kaikkein käsittämättömintä on se, että jos näen kuinka vaimoani ärsyttää jokin asia, yritän auttaa siinä, mikäli pystyn. Kuitenkin kun hän näkee, että minua ärsyttää (ja tietää mistä se johtuu), ei asialle kuitenkaan huvita tehdä mitään. Josta loogisena johtopäätöksenä tulen siihen tulokseen, että a) seksi on hänelle vastenmielistä tai b) mun mielialan kohottaminen ei kiinnosta sen vertaa, että jaksaisi vaivautua. Kumpikaan vaihtoehdoista ei tosin ole kovinkaan hyvä.
Ja puutteestahan on mahdollista päästä eroon myös ilman yhdyntää, jos se ei satu kiinnostamaan. Mutta silloin pitäsi ottaa katse siitä luurista/ipadista/telkkarista hetkeksi irti. Tulee mieltäylentävä tunne kun tietää mun tarpeiden huomioimisen olevan arvojärjestyksessä jossain siellä verhojen lyhentämisen ja lasten lelulaatikon järjestelyn välimaastossa :(
-ap-
Aika lailla sama tilanne meillä. Rouvaa ei enään oikein seksi kiinnosta, ilmeisesti kun lapsiluku täynnä. Tai voi olla ehkäisy ja lääkitykset. Kyllä itselläki mieltäylentää tunne, että omat seksitarpeet ei toista paljon kiinnosta. En kyllä muista milloin viimeksi oisi seksissä tehty jotain minun mieliksi. Pyytäisi edes masturboimaan hänen nähden. Ja sekin kun kaikki läheisyys yritykset luetaan seksin vonkaamiseksi.
Minä taidan nykyään olla myös haluton nainen, ainakin tässä nykyisessä suhteessa.
En ole nykyisen mieheni kanssa koskaan lauennut ja ylipäätään en laukea yhdynnässä. Hän ei osaa tai häntä ei kiinnosta minua loppuun hoitaa, joten masturboin muutoman kerran viikossa hänen tietämättään ja se on mulle fine.
Seksiä meillä keskenämme ehkä pari kertaa kuussa. Sekin aika tuskaista, kun hänellä on paljon erektio-ongelmia. En sano, että minussa ei olisi niihin osasyytä. Tilanne on vaan aika patti, mutta en jaksaisi lähteä näitä mihinkään terapiaankaan lähteä vatvomaan. Olen lapsuudessani ollut pedofiilin uhri ja käsitellyt sen asian päässäni enkä jaksaisi sieltä asti asioita ruveta kaivamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aargh! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-
Aika lailla sama tilanne meillä. Rouvaa ei enään oikein seksi kiinnosta, ilmeisesti kun lapsiluku täynnä. Tai voi olla ehkäisy ja lääkitykset. Kyllä itselläki mieltäylentää tunne, että omat seksitarpeet ei toista paljon kiinnosta. En kyllä muista milloin viimeksi oisi seksissä tehty jotain minun mieliksi. Pyytäisi edes masturboimaan hänen nähden. Ja sekin kun kaikki läheisyys yritykset luetaan seksin vonkaamiseksi.
Se unohtui sanoa, että ennen meilläkin seksi oli hyvää, monipuolista ja riittävästi. Seksiä sai melkein aina kun halusi, nyt ehkä kerran viikkoon säälistä( tai siltä se ainakin tuntuu). Seksi on erittäin tylsää ja tapahtuu aina samasta asennosta, samanlailla. Noh, suukseksistä en viitsi edes mainita.
Onko vaimollasi hormonaalinen ehkäisy käytössä? Meillä oli vähän samanlaista kuin teillä, sitten kun lapsiluku tuli täyteen niin mies kävi vasektomiassa ja sen jälkeen seksin määrä noussut selvästi. Omat halut kasvaneet, kun voi panna paljaalla eikä tarvi itse syödä mitään mömmöjä. Eikä pelkoa raskaudesta.
Ollaan samaa ikäluokkaa ja sama lukumäärä lapsia. Seksiä taitaa olla kahden viikon välein, eli todella vähän, mutta senon hyvää silloin kun sitä on. Muutenkin meillä menee hyvin. Olen todennut, että seksin määrään ei vaikuta se miten hoidan mitäkin. Muutenkin ajatus siitä, että seksi olisi vaihtokaupan maksuväline on jotenkin typerä. Eli että teen sitä ja tätä niin saan palkinnoksi seksiä. Totuus on se että nainen kyllästyy tossumieheen. Mitä enemmän palvelet ja olet mieliksi, sitå vähemmän naista kiinnostaa intohimoinen seksi. Sitten taas jännittävä vaarallinen mies saa kosteeksi pelkästå ajatuksesta ja pikkarit putoo jalasta alta sekunnin. Et pysty juurikaan vaikuttamaan seksin määrään millään palveluksilla, mutta pienillä huomioilla kuitenkin. Huomioi sopivassa suhteessa naistasi, kosketa, pidä kädestä, halaa jne vähintään pieni hetki päivittäin. Parisuhteessanoleva nainen ei halua seksiä monestikaan jos ei tunne oloaan arvostetuksi. Itse unohdan tämänkin asian liian usein.
Vierailija kirjoitti:
oletko stekannnut sen alushousut iltaisin onko skemaa eli m'ällin jälkiä
onko alkanut meikata enempi aamuisin ennen töihinlähtöä
losottaako aamulla häritsevän pitkään pilluaan vessassa eli valmistelee sen päivän koitoksiin
Tuo on melko huono tapa selvittää mitään. Niistä jäljistä ei pysty päättelemään onko mälliä vai naisen omia vuotoja. Terveisin asiantuntija
Aargh! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun kaveripariskunnalta. Mies purkaa mulle samanlaista tilannettaan kun vaimo ei anna ja tämä vaimo taas purkaa mulle tilannetta että mies tarvitsee liikaa
// Tulee mieltäylentävä tunne kun tietää mun tarpeiden huomioimisen olevan arvojärjestyksessä jossain siellä verhojen lyhentämisen ja lasten lelulaatikon järjestelyn välimaastossa :(-ap-
Olet itseasiassa aika onnekas, jos tarpeesi mahtuvat mittarissa edes tuohon verhojen ja lelulaatikon väliin. Alenpana listallakin voisit olla. Ja erittäin onnekas, jos teillä on seksiä kolme kertaa kuukaudessa. Tottakai toivoa voi paljonkin enemmästä. Mutta itse en voi edes haaveilla tuollaisesta luksuksesta. Itse en ole vielä löytänyt mitään sellaista asiaa, mikä ei menisi vaimoni seksihalujen edelle. Kaikki kelpaa syyksi.
Ehkä suhteenne on vaan liian arkinen. En tarkoita, ettäkö sen pitäisi olla jotain muuta, mutta niin ainakin itse koen. Meillä ei edes ole lapsia. Pidän itseäni hyvin seksuaalisena naisena, mutta kun vuosikaudet näen miestäni eniten verkkareissa ja arjen touhuissa, häviää halutkin. No, hän on kyllä lihonutkin, mutta kyllä tämä arki on se suurin asia. Sille taas ei mitään mahda muuta kuin välillä piristää jollain. Ei se kuitenkaan tuo takaisin entistä halua.
Minä en kuitenkaan pihtaa. Rakastan miestäni ja useimmiten suostun mukisematta seksiin, jos hän haluaa. Enkä mitenkään marttyyrimaisesti. Ymmärrän, että seksi on osa suhdetta ja haluan, että miehelläni on hyvä olla.
Ketjussa on paljon hyviä kommentteja, joihin haluan ottaa kantaa. Mutta koska en ole varma miten saisin kaikki kommentit yhteen vastaukseen, joudun tekemään useamman postauksen putkeen - pahoittelut siitä.
Ennenkuin kuitenkin aloitan, haluaisin kiittää kaikkia kommentoijia. Oikeasti ajattelin, että 90% vastauksista on tätä "sinulla on liian pieni pippeli"- tasoa ja jos käy hyvä tuuri, niin saan ehkä yhden asiallisen kannanoton. Näin ollen, kiitos jokaiselle joka on käyttänyt omaa aikaansa ja energiaansa asiallisen vastauksen kirjoittamiseen - hienoa nähdä, että internetin ihmeellisessä maailmassa on vielä ihmisiä, joiden ainoana tarkoituksena ei ole trollata ja huudella omia 5-vuotiaan tasoisia juttujaan. Kiitos :)
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Saisitko sitä pari-/seksuaaliterapiaan tai johonkin?
Onhan tuo aivan sietämätön tilanne ja vaimosi osoittaa suurta epäkunnioitusta sinua kohtaan, kun taas sinä kohtelet häntä ja perhettänne tekstisi mukaan kunnioittavasti ja hyvin.
Voisitko sanoa hänelle, että koet tuon tilanteen ja hänen käytöksensä oikeasti todella epäkunnioittavaksi, olosi on erittäin hyljeksitty ja huono etkä koe itseäsi rakastetuksi hänen käytöksensä johdosta?En osaa sanoa mitä tuollaisten naisten päässä liikkuu, kun en tietääkseni tunne vastaavia ja itselleni on päivän selvää ettei noin vaan toimita, eli en osaa antaa mitään täsmävinkkejä (sitäpaitsi naisellahan tuossa tilanteessa on ongelma, eli hänen se pitäisi ratkaista eikä sinun keksiä miten sen voisi ratkaista...), mutta eihän vaimosi selkeästi arvosta sinua pätkääkään.
Suututtaa puolestasi, et ansaitse tuollaista rakkaudetonta kerta toisensa jälkeen emotionaalista hylkäämistä.
Kertomuksesi perusteella olet hyvä mies ja isä, ja ansaitsisit vaimoksi hyvän naisen ja äidin.
Vaimoltasihan tuo on myös huonoa äitiyttä, kun ylenkatsoo ja laiminlyö perheen isää, eli riskeeraa tahalleen lasten kodin turvan, onnen ja ilmapiirin.
Lisääntymisen vuoksi pariutuvien naisten tulisi muistaa tämä.....
Lasten tulisi olla vain luonnollinen jatkumo kumppanuudelle ja rakkaudelle.
Tämä kommentti sai minut todella ajattelemaan nykyistä tilannettani ja miettimään sitä, miten vaimoni mut kokee. Selkeästikin meillä on hieman erilainen ajatusmaailma sen suhteen, miten toista tulisi arvostaa ja huomioida.
En missään tapauksessa väitä olevani lähelläkään täydellistä aviomiestä ja isää, mutta silti voin pohdiskelun jälkeen todeta kyllä olevani todella paljon huomioonottavampi kuin vaimoni. Juuri tuo selkeä väliinpitämättömyys, arvostuksen puute sekä ja epäkunnioitus on kyllä todella hyvin muotoiltu. Nyt tuntuu, että silmäni ehkä aukeavat vähän laajemmassakin mittakaavassa; vaikka jo otsikossakin lukee valitus seksin vähäisyydestä, on kyllä todellinen ongelma nimenomaan noissa jutuissa.
Mä luulen, että mun pitää ihan tosissaan alkaa miettimään tätä kuviota ja sen järkevyyttä. Järjestelen ajatukseni kaikessa rauhassa ja otan sen jälkeen hyvin vakavan keskustelun vaimoni kanssa. Mikäli mikään ei muutu, alkaa olla päätösten aika; lähteäkkö vai ei. Ajatuskin sinkkuudesta on kyllä todella outo. En ole käynyt treffeillä tuntemattoman kanssa yli kymmeneen vuoteen. Apua :D
Jonkunlainen terapia saattaisi kyllä olla hyvä ratkaisu, pitää tutustua mitä vaihtoehtoja tolla puolella olisi ja olisiko tästä lähestymistavasta mahdollisesti hyötyä. Toki tähän pitäisi molempien suostua ja se saattaakin olla taas toinen keskustelu..
Mutta lämmin kiitos tästä viestistä - todellakin tuntuu, että ulkopuolisen ajatukset ovat usein niitä eniten silmiä avaavia.
-ap-
Kaikki eivät halua tai tarvitse seksiä? haloo? ei seksi ole noin vakavaa, herää.