Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kieliä osaatte puhua?

Vierailija
14.03.2019 |

Itse osaan puhua englantia, ruotsia, suomea, latviaa, puolaa ja ranskaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomea englanfia ruotsia espanjaa ja saksaa

Vierailija
2/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti vain suomea ja englantia. Englanti on kuin toinen äidinkieli ja sitä tulee puhuttua paljon. Ruotsia joskus osasin vielä kouluaikoina ja arvosanat siitä olivat loistavat, mutta sittemmin tuo taito vähän unohtunut kun ei sitä arjessa tarvitse. Minulla on hyvä kielipää ja olisi varmasti potentiaalia oppia muitakin kieliä, voisi harkita aloittaa jonkin uuden kielen opiskelun. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on äidinkieleni. Sen lisäksi puhun englantia todella hyvin, viroa aika hyvin ja ruotsia niin, että pystyn keskustelemaan kevyesti. Näiden kielien lisäksi osaan myös muita kieliä, joita ymmärrän jonkin verran ja voin auttavasti selvitellä asioita. Ruotsin kielitaitoni sisältää sen, että osaan lukea norjaa ja tanskaa ja ymmärrän niitä puhuttuna jonkin verran.

Vierailija
4/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siansaksaa ja känniläisten kieltä.

Vierailija
5/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia, ruotsia, eestiä, saksaa, ranskaa, espanjaa ja italiaa. Kolmea viimeistä kyllä aika kankeasti.

Vierailija
6/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisosaamiseni on navajon kielessä. Opiskelen sitä HY:ssä.

Tavoitteeni on professuuri ko. alueella. Erityisesti navajonkielisen puhelaulun ja kanteleensoiton yhdistäminen.

Vierailija
7/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi, ruotsi, englanti, viro (sujuvasti)

ranska, espanja (auttavasti)

saksa, turkki (ruoka- ja juomasanasto)

Vierailija
8/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea, englantia ja quenyaa. Viimeksi mainitulla on ollut vähemmän syntyperäisiä puhujia kuin mainostettiin.

Vierailija
9/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan suomea englantia ja tanskaa mutta haluaisin kovasti oppia arabiaa. Ei kukaa sattuisi tietämään hyviä sovelluksia, kirjoja, dvd:tä.......jne jotka auttaisivat oppimaam arabiaa

Vierailija
10/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes täydellisesti suomea.

Vierailija
11/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti osaan puhua suome ja englantia. Jonkin verran osaan ruotsia. Koulussa olen lukenut pitkän saksan. En osaa sitä enää, ymmärrän kyllä tekstiä ja puhetta jonkin verran, mutta itse en uskalla puhua. Yliopistossa olen lukenut italian ja espanjan alkeet. Vaihdossa olen opiskeskellut hieman koreaa. En osaa puhua kuin fraaseja ja alkeistason keskusteluja.

Vierailija
12/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes täydellisesti suomea.

En minäkään. Suomi on suomalaisillekin vaikea kieli.

Vierailija
13/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkku, suomi, ruotsi, viro, unkari

Vierailija
14/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeni on äidinkieleni, joten totta kai se. Ja ihan hyvin enkkua, ja tosi kehnosti jut ruottii.

Vierailija
15/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea puhun äidinkielenä, mutta muuhun en vain kykene kuin sönköttäen, vaikka olen opiskellut englantia, ruotsia, ranskaa ja venäjää. Menen vain ihan lukkoon ja englantikin on luokkaa rallienglanti, jos joudun jossain puhumaan. Vaikka siis osaan todella hyvin englantia, puhuminen muille tekee jostain syystä musta epämääräisen sönkön 😂

Vierailija
16/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sujuvasti osaan puhua suome

Joo-o, hyvinpä taas lähti. T. kommentin kirjoittaja

Vierailija
17/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, ruotsi, englanti - puhunut lapsesta asti kotona ja koulussa

Saksa, italia - opiskellut koulussa ja kirjoittanut yo-kirjoituksissa. Sujuu vielä aika hyvin.

Venäjä, hindi, kreikka, mandariini - yliopistossa, töissä maailmalla. Ymmärrän, ja osaan vastata tönkösti. Luen sujuvasti, mutten aina ymmärrä lukemaani.

Vierailija
18/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, Ruotsi,  Norjaa ymmärrän, Englanti, Venäjä Saksa ja nyt jotenkin Eesti keel, puhekieltä vaan  ja Ranskan alkeet.Sitten aloitan Espanjan, kun osaan Ranskaa.

Vierailija
19/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossan kyläp buhkua soomea lähes tödellisesti mutaa kirottamises ob lievät buteet.

Vierailija
20/36 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruotsia osaavat eivät laske tanskaa mukaan kielitaitoonsa? Eihän se ole kuin ruotsia kuuma peruna suussa puhuttuna.