Millä perusteella valitset ketä äänestät?
Puolueen ja ehdokkaan? Äänestätkö vaalikonetuloksen perusteella?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitsen puolueen.
Etsin ehdokkaan kyllä vaalikoneesta, mutta lukemalla heidän vastauksiaan teen lopullisen päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitsen puolueen.
Etsin ehdokkaan kyllä vaalikoneesta, mutta lukemalla heidän vastauksiaan teen lopullisen päätöksen.
Mikä tää juttu on?? toi linkki ei toimi
Minulle tärkein asia, johon voin ja haluan äänestäjänä vaikuttaa, on apua tarvitsevien auttamisen takaaminen yhteisvastuullisella verotuksella eli hyvinvointiyhteiskunnan rakenteiden säilyttäminen ja lujittaminen. Tästä en tingi äänestyskriteerinä.
On muitakin tärkeitä asioita, mutta niihin voin vaikuttaa muutenkin kuin politiikan kautta. Voin esim. käyttää sananvapauttani, keskustella ja omalta osaltani pyrkiä vaikuttamaan ihmisten näkemyksiin esim. arvo- ja elämäntyylikysymyksissä, mutta peruspalveluista ja verotuksesta päätetään eduskunnassa ja hallituksessa.
Teen ihan mielenkiinnosta vaalikoneita, mutten noudata niiden tuloksia kyseenalaistamatta, koska jo kysymysten valikointi, rajaaminen ja muotoilu saattavat johtaa omituisiin tuloksiin ja laatijan agendasta riippuen minusta toissijaisiin asioihin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vaalikoneissa viiden kärjessä on aina joku yllättävä puolue tai ehdokas.
valitsen sen joka on lähinnä omia mielipiteitäni. Feministi puolue on kauimpana omista mielipiteistäni vaalikoneen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitsen puolueen.
Juuri noin minäkin teen. Olen harkinnut muutaman puolueen välillä ja tutkinut niiden ehdokkaiden vastauksia. Arvostan todella paljon älykästä asioiden käsittelyä ja hyviä perusteluja.
Kyllä se jossain määrin tuttu pitää olla. Sillä tutun kautta pääsee vaikuttamaan itsekin, eli tapaamisissa saa nostettua esille itselle tärkeitä asioita ja sitten voi vain toivoa, että ehdokas / valittu pystyy tekemään asialle jotain.
Pienen paikkakunnan iloja on tämä, että tuttuja ehdokkaita löytyy, kun itse tuntee paljon ihmisiä.
Ensin puolue. Puolueen sisältä sopiva ehdokas.
Valitsen puolueen ja vaalikoneella katson sopivimman ehdokkaan.
Vihreää naista Uudeltamaalta äänestän. Tuuli Hirvilammi.
Sitä, jota haukutaan eniten keskustelu yms palstoilla. Eli kiusaallakin äänestän Sipilää, kun sattuu kuulumaan vaalipiiriini.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jossain määrin tuttu pitää olla. Sillä tutun kautta pääsee vaikuttamaan itsekin, eli tapaamisissa saa nostettua esille itselle tärkeitä asioita ja sitten voi vain toivoa, että ehdokas / valittu pystyy tekemään asialle jotain.
Pienen paikkakunnan iloja on tämä, että tuttuja ehdokkaita löytyy, kun itse tuntee paljon ihmisiä.
Äänesi menee joka tapauksessa ensisijaisesti puolueelle.
Vaalikone on terveisiä per*seestä. Etsii ekaksi puolueen, vasta sitten ehdokkaan. Ja se puolue ei ole se, minkä valitsen, sen olen valinnut jo etukäteen.
Kohta se alkaa! Nimittäin eka vaalikeskustelu tv:stä.
Kun olen valinnut puolueen äänestän ehdokasta josta tiedän ettei pääse läpi koska ottaa päähän se kova palkka mitä ne saa
Ensin valitsen puolueen.