Tunnustaisitko tämän kasvissyöjäystävälle?
Teen itse paljon kasvisruokia, mutta en ole kasvissyöjä. Ystäväni tuli käymään ja tarjosin hänelle eilistä ruokaa, jota olin juuri itsellenikin lämmittämässä lounaaksi. Hän söi hyvällä halulla.
Vasta jälkikäteen tajusin, että olin käyttänyt ruokaan kasvisliemikuution sijaan kanaliemikuution, kun ensinmainitut olivat loppu.
Olenko asiasta ihan hiljaa vain? Mitä mieltä kasvissyöjät, haluaisitteko tietää?
Kommentit (32)
Mä olen kasvissyöjä ja se olkoon vain minun juttuni. Asiasta tietää lähipiiri. Lakkasin puhumasta asiasta kun olimme porukalla syömässä ulkona ja vieressäni oleva kasvissyöjä haukkui kaikki lihansyöjät murhaajiksi ja kertoi, miten hän ei ikinä voisi laittaa tuollaista suuhunsa. Ei ollut fiilikset hirveän korkealla.
Kai te nyt typerykset ymmärrätte, että kasvissyöjä sitten vain kohteliaasti olisi ottamatta ruokaa jos siinä olisi hänen eettisiä ajatuksiaan loukkaavia raaka-aineita. Tuo itkeminen ja oksentaminen tapahtuisi vain siinä tilanteessa jos kasvissyöjälle olisi tahtonta vastaisesti syötetty lihaa.
Ei haittaisi minua, t. kasvissyöjä.
Todennäköisesti olen saanut esim. ulkomailla ravintoloissa useinkin liha/kanaliemeen tehtyä ruokaa (risotot tehdään usein kanaliemeen, vaikka niissä ei olisi muuten lihaa).
Mun perusteet kasvissyönnille on eläinten kohteluun liittyviä, ei johonkin mystiseen lihan aiheuttamaan "saastumiseen" tms. liittyviä.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 14:00"]
Voi hyvänen aika. Menee jos pahasti uskonnon tai mielenterveysongelman puolelle tämä. T. Kasvissyöjä joka on vegaaniaikanakin syönyt vieraisilla samaa ruokaa kuin muut.
[/quote]
Et siis ollut vegaani, joten mitä oikein tähän kommentoit? Kananliha ei ole kasvis.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 13:31"]
Teen itse paljon kasvisruokia, mutta en ole kasvissyöjä. Ystäväni tuli käymään ja tarjosin hänelle eilistä ruokaa, jota olin juuri itsellenikin lämmittämässä lounaaksi. Hän söi hyvällä halulla.
Vasta jälkikäteen tajusin, että olin käyttänyt ruokaan kasvisliemikuution sijaan kanaliemikuution, kun ensinmainitut olivat loppu.
Olenko asiasta ihan hiljaa vain? Mitä mieltä kasvissyöjät, haluaisitteko tietää?
[/quote]
Kasvissyöjänä sanoisin, että ihan vitun sama, vahinko ei ole suuri ja tapahtunut mikä tapahtunut.
Oletko sinä jotenkin allerginen lihaproteiinille vai vippaako ja pahasti?
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 13:37"]
Joo älä kerro! Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa saanut kuulla totuuden ja sen jälkeen paniikinomaisesti yrittänyt itkien oksentaa tuota vahinkoruokaa ulos.
[/quote]
Olen kasvissyöjä, ja jos kaverisikin on ollut sitä pitkään, hän luultavasti maistoi kanaliemen maun, mutta fiksuna ihmisenä oli siitä hiljaa.
Jos olisin itse tuo kasvissyöjä, niin mielestäni ei olisi mitään tarvetta ottaa asiaa esille, syöty mikä syöty.
On minulle tarjottu kasvisruokana tomaattikeittoakin, joka sisälsi kanaa. Sellaisesta vain menee vatsa sekaisin, vaikka olen jättänyt kananpalat syömättä, liemikuutioista ei tuollaista haittaa ole.
Haluaisin tietää, koska ei tuo nyt niin vakavaa ole ja vahinko mikä vahinko. Selittäisi myös mahdolliset vatsavaivat, jos niitä tulisi.
no en haluaisi kyllä tietää jälkikäteen. Sehän ois ihan hirveetä, ku ei vois enää tehä mitään asialle :D ja tulisin vaan hirveen vainoharhaseksi, ku söis muitten luona ruokaa...
En tiedä missä mielisairaalassa te elätte, mutta ite en oo tavannu yhtään kiihkofanaattista kasvissyöjää sitten teinivuosien. Tunnen monta perus lakto-ovovegeä, ja paremminkin kaikki ovat aika hiljaa ruokavaliostaan eivätkä tee siitä numeroa.
Minä myös. Yritän aina olla puhumatta asiasta juhlissa ja muualla, koska en jaksa selitellä ruokavaliotani. Syön niitä kasviksia, mitä on tarjolla.