Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä aamupahoinvointiin raskauden lisäksi

Vierailija
14.03.2019 |

Olen nyt kiinnittänyt huomiota parisen viikkoa, että olen herännyt aamuisin pahoinvointiin. Ennen ei ole tällaista ollut, ostan tänään kaupassa käydessäni raskaustestin ja teen huomenna aamulla. Nyt kyselen, mitä muita mahdollisuuksia tuohon olisi.

Muuten olisin uskonut, että johtuu alhaisesta verensokerista, mutta en usko tähän. Olen aina ollut sellainen, etten voi syödä aamupalaa tuntiin-pariin herättyäni ja yleensä pahoinvointi lakkaa ennen tätä. Pahoinvointi kestää 20min-1,5h, jonakin aamuna kesti 2h.

Edellisessä raskaudessani minulla ei ollut aamuisin pahoinvointia, vaan ensimmäiset 15 viikkoa 24/7, joka aaltoili pitkin vuorokautta.

Mitä muita syitä tälle voisi olla?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alhainen verenpaine? Mulla tulee silloin tällöin aamuisin yhtäkkiä esim. kesken meikkaamisen heikko olo, sellainen ns kylmä hiki, oksettaa.. Mut se ei kyllä ole sellaista vähän huonoa oloa vaan täytyy ihan istua alas.

Stressi voi myös aiheuttaa pahoinvointia aamuisin.

Tuo johtaa pyörtymiseen, onneksi ehdit istua alas....! Itsellä samaa: seuraavaksi menevät korvat lukkoon, sitten alkaa näkökenttä kaveta sivultapäin ja sitten mennään, humps. Suolaa, suolaa, enemmän suolaa :)

Joo ihan tuttua tuo että korvat menee lukkoon, päässä suhisee ja ei näe enää kunnolla! Siinä tulee kyllä kiire päästä istumaan ja jotain syömään. Onkohan tuo kovinkin yleistä ja mistä johtuu, olen kuitenkin muuten terve ja vasta parikymppinen.

On yleistä meillä, joilla on alhainen verenpaine, ei se muuta vaadi - eikä ole vakavaa, jos ei tuuperru ja kolhi itseään. Mulla on auttanut ikä (olen nelikymppinen, ja paineet nousseet normaaleiksi sieltä alle 100/70-lukemista. Äkkiä ylösnoustessa maailma keinuu silti edelleen, ei näyttäviä liikkeitä) ja aamukahvi, jos vatsa kestää :)

Ai joo, nopein niksi päästä ohi pyörrytyksestä: istu alas ja paina pää polvien väliin. 

Vierailija
22/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alhainen verenpaine? Mulla tulee silloin tällöin aamuisin yhtäkkiä esim. kesken meikkaamisen heikko olo, sellainen ns kylmä hiki, oksettaa.. Mut se ei kyllä ole sellaista vähän huonoa oloa vaan täytyy ihan istua alas.

Tuo johtaa pyörtymiseen, onneksi ehdit istua alas....! Itsellä samaa: seuraavaksi menevät korvat lukkoon, sitten alkaa näkökenttä kaveta sivultapäin ja sitten mennään, humps. Suolaa, suolaa, enemmän suolaa :)

Joo ihan tuttua tuo että korvat menee lukkoon, päässä suhisee ja ei näe enää kunnolla! Siinä tulee kyllä kiire päästä istumaan ja jotain syömään. Onkohan tuo kovinkin yleistä ja mistä johtuu, olen kuitenkin muuten terve ja vasta parikymppinen.

On yleistä meillä, joilla on alhainen verenpaine, ei se muuta vaadi - eikä ole vakavaa, jos ei tuuperru ja kolhi itseään. Mulla on auttanut ikä (olen nelikymppinen, ja paineet nousseet normaaleiksi sieltä alle 100/70-lukemista. Äkkiä ylösnoustessa maailma keinuu silti edelleen, ei näyttäviä liikkeitä) ja aamukahvi, jos vatsa kestää :)

Mulla samoja oireita ollut ja todella vähentyneet iän myötä. Olen jo 70 v ja enää ehkä kerran vuodessa kohtaus yllättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai joo, nopein niksi päästä ohi pyörrytyksestä: istu alas ja paina pää polvien väliin. 

Kiitti vinkistä! :)

Vierailija
24/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti vinkistä! :)

Vierailija
25/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, ehdin vasta nyt lukea ketjua. 

Tuo voi hyvinkin olla mahdollista, että hormonit ovat nyt sekaisin. Lopetin pillerit viime kuussa, tiesin kyllä että voi pitkäänkin olla sekaisin kierto ja kroppa, mutta jotenkin silti en osannut yhdistää tähän.

Ostin nyt kuitenkin sen testin varmuuden vuoksi ja appelsiinimehua, se on auttanut minulla myös vatsataudissa huonoon oloon. Eiköhän se tästä tasoitu aikanaan.

Vierailija
26/26 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksista, ehdin vasta nyt lukea ketjua. 

Tuo voi hyvinkin olla mahdollista, että hormonit ovat nyt sekaisin. Lopetin pillerit viime kuussa, tiesin kyllä että voi pitkäänkin olla sekaisin kierto ja kroppa, mutta jotenkin silti en osannut yhdistää tähän.

Ostin nyt kuitenkin sen testin varmuuden vuoksi ja appelsiinimehua, se on auttanut minulla myös vatsataudissa huonoon oloon. Eiköhän se tästä tasoitu aikanaan.

Tämä siis ap.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi