Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun painoni ei putoa?

Vierailija
19.03.2013 |

Olen nyt 165cm/69kg. Oma tavoitepainoni on 62, olen skrode ja luonnostani melko lihaksikas, kevyempänä näytän nyljetyltä oravalta.

Paino vaan ei putoa. Olen liikkunut, sykemittarin mukaan kuluttanut keskimäärin 500kcal päivässä liikkumalla ja syönyt kevyesti, runsaasti proteiinia ja kasviksia. Paino on pudonnut kuukaudessa kilon. Toki olen pienempi kuin aloittaessani mutta silti hirveän hidas tahti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olet kasvattanut lihaksia ehkä, jos liikut paljon. Olet varmasti saanut kuitenkin rasvan osuutta vähemmäksi. Kokeile mitata ympärysmittoja sen sijasta että tuijotat sitä vaakaa. LÄhellä normaalipainoa laihtuminen ei ole niin nopeaa.

Vierailija
2/3 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen pudottanut painoa tammikuun puolestavälistä asti ja olen saanut työllä ja tuskalla pois alle kolme kiloa. Kyllähän sekin jo jonkinverran tuntuu, mutta vituttaa kun arvelin että pystyisin pudottamaan ennen kesää jotain 6-7 kg, sitten olisi bmi 22-23 tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorien laskeminen on kaiken laihduttamisen a ja o. Et kerro kuinka paljon on kulutuksesi ja kuinka paljon syöt päivittäin kaloreita. Ravinnon koostumuksella ei ole varsinaise laihduttamisen kannalta väliä, kehonkoostumuksen suhteen kylläkin.

Yksi todennäköinen syy on se, että syötte liian vähän ja kehonn toiminnot ovat hidastuneet, tällöin myös laihtuminen hidastuu. Sellainen 400 kalorin päivävaje on okei, alemmas ei kannata mennä. Esimerkiksi sellainen 1200 kalorin dieetti sopii oikeastaan vain alle 160 cm naiselle, jolla on alle 5 kiloa pudotettavaa. Jos olet isompi tai liikut ja syöt noin vähän, voit varautua siihen, että painonpudotus kituuttamalla on hidasta eikä motivoi jatkamaan niin kauan, että tuloksia vihdoin tulisi.

Kyllähän se säästöliekkikin aikanaan purkautuu itsestään, mutta siihen voi mennä kolmekin kuukautta. Kannattaa syödä hyvää rasvaa ja lisätä kaloreita esim 200-300 kaloria ja katsoa sillä tavalla 2 viikkoa eteenpäin. Paino alkaa varmasti pudota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi