Voiko kela oikeesti tehä näin?
Mulla on laskuja 620 euron edestä joista jokainen liittyy terveydenhuoltoon. Perustoimeentuloa tulee kuitenkin vain 236 euroa jolla pitäs laskut maksaa. Olen työtön.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee tt-hakemus Kelalle. Riippumatta päätöksestä ota sen jälkeen kun päätös (hyväksytty/hylätty) yhteys kuntasi sosiaalitoimeen. He auttavat, esim. maksamalla ne tai neuvottelemalla ne nollaan. Ja jos sulla on jo maksuhäiriömerkintä niin älä tee mitään, koska niitä ei voida ulosmitata eikä niitä jätetä roikkumaan sinne.
Maksuhäiriömerkintä löytyy. Eli onko nyt järkevintä olla tekemättä noille laskuille mitään?
Mä tei niin että kun sain laskun niin laitoin sen tt-hakemukseen ja sain rahat. Sitten jätin maksamatta. Se meni ulosottoon, mutta kun todettiin varattomaksi niin eipä ne jääneet sinne roikkumaan vaan hävisivät aikaa myöten.
Kauanko suunnilleen menee että ne häviää roikkumasta?
Tähän ku viel sais vastauksen
Velkojat voi luopua rahan vaatimisesta vaikka heti jos todetaan varattomaksi, mutta ne voi vaatia velkaa uudestaan maksettavaksi myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Ja työssäkäyvät veronmaksajat kiittää ja kumartaa ja raahautuvat taas jälleen huomenna töihin jotta muut saa laskunsa hoidettua. Prkle.
Oisko kuitenkin parempi, että ne muut maksaa ne välttämättömät laskut, kuin tällainen ap-trollin kaltainen lusmuilu, että otetaan rahat ja annetaan laskujen mennä ulosottoon...
Vierailija kirjoitti:
Ja työssäkäyvät veronmaksajat kiittää ja kumartaa ja raahautuvat taas jälleen huomenna töihin jotta muut saa laskunsa hoidettua. Prkle.
Jos olisit aloittajan asemassa, niin arvostaisit apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mielellään sitä huomenna taas herää töihin kun tietää että verorahat menee todelliseen tarpeeseen :D
Moni ei tajua mitä itse saa verorahoilla. Ja jos tajuaa, niin pitää niitä omalla kohdallaan sopivina.
Itse tässä juuri muutin perhekoon vuoksi, kaikki rahat meni muuttoon ja sen tekoon.
Laittanut uutta hakemusta,soittanut kelalle ei mitään vastausta.
Ja nyt sitten vielä minun iloksi, keksivät että perivät minun asumistuen suoraan kelalle. Tilillä 1e 45centtiä.
Nyt sitten tässä ihmettelen mitä tässä enää voi kun juosta rekan alle, tosin olisi vain 3 päivää niin jotain apuja tulee.
Lähetin kunnalle myöskin hakemuksen ja kerroin asiasta tarkemmin, hylky tuli.
Kiitos niistä asiallisista vastauksista
Ja jos se jotakuta kiinnostaa, ni maksan noi laskut vaikka varaa ei oikeestaan ole.
Joo mielellään sitä huomenna taas herää töihin kun tietää että verorahat menee todelliseen tarpeeseen :D