Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ex-vaimo antoi lapselleen toiseksi nimeksi mieheni toisen nimen...

Vierailija
18.03.2013 |

Onko mielestäsi kummallista?

Itselleni ei ikimaailmassa tulisi mieleen antaa lapselleni samaa nimeä kuin eksälläni on ollut! Ei, vaikka olisi kuinka suvussakin sennimisiä. Ja huom. kyseessä ei edes ole mikään harvinainen nimi, taitaa olla yleisin nimi miesten toisena nimenä Suomessa tai jotain. En ymmärrä, miksi oli juuri se pakko antaa.

Aika huvittavaa :). Itseäni se ei haittaa, mutta tosi huvittavaa kyllä :).

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi esim. hänen suvussaan niin tietenkin sen voi antaa.

Oudoista asioista sinäkin huvitut.

Vierailija
2/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itseäni ei haittaa". Teit kuitenkin aloituksen asiasta. :D

Mä en edes tiedä eksäni saatika miehen eksien lapsien nimiä, eikä kiinnostakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos isäni on Antti Juhani, isoisäni Väinö Juhani, veljeni Sami Juhani ja exäni Ville Juhani, ei pojastani saa tulla Lauri Juhania? Ihan vaan siksi, että Juhani on yleinen nimi?

Exäni oli Lauri. Mieheni on Kalle. Poikani on Lauri. Ei exän mukaan vaan miehen isoisän.

Vierailija
4/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi sentään. Jos nimi on vaikka Ylermi, niin olisihan se vähän hassua. Mutta jos nimi on Juhani tai Johannes, eli suunnilleen joka toisen miehen toinen nimi, niin ei voisi vähempää kiinnostaa onko kyseinen nimi ollut eksän toinen nimi.

Vierailija
5/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa kyllä  mitään huvittavaa. Tottakai ihminen saa antaa lapselleen nimen, joka miellyttää ja joka on omasta suvusta. Mitä ihmeen väliä sillä on, että exällä on sama nimi? Miehen exä näyttää päässeen hyvin eron yli, mutta sinua näyttää vaivaavan miehesi ex - miksi?

Vierailija
6/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa viittaa siihen että ex onkin lapsen isä. Oletko tätä miettinyt?

Voihan olla niin etteivät yhdessä osaa/voi elää mutta seksi heidän välillään on taivaallista ja eivät ole lopettaneet seksisuhdettaan.

Vierailija
7/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:28"]

Onko mielestäsi kummallista?

Itselleni ei ikimaailmassa tulisi mieleen antaa lapselleni samaa nimeä kuin eksälläni on ollut! Ei, vaikka olisi kuinka suvussakin sennimisiä. Ja huom. kyseessä ei edes ole mikään harvinainen nimi, taitaa olla yleisin nimi miesten toisena nimenä Suomessa tai jotain. En ymmärrä, miksi oli juuri se pakko antaa.

Aika huvittavaa :). Itseäni se ei haittaa, mutta tosi huvittavaa kyllä :).

[/quote]

Sitten ehkä olisi omituisempaa, JOS kyseessä olisi harvinainen nimi, eikö?

Vierailija
8/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se lapsi on miehesi siittämä, ja siitä johtuu toinen nimi..

Vierailija
9/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:32"]

Jospa viittaa siihen että ex onkin lapsen isä. Oletko tätä miettinyt?

Voihan olla niin etteivät yhdessä osaa/voi elää mutta seksi heidän välillään on taivaallista ja eivät ole lopettaneet seksisuhdettaan.

[/quote]

Niiiin av-vastaus! :D

Vierailija
10/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sitten varmaankin outo, mutta en todellakaan antaisi lapselleni yhtäkään samaa nimeä kuin eksälläni on! Miksi antaisin, maailmahan on nimiä pullollaan! Ja sit vaikka joku Juhani, se nyt on niin yleinen nimi että eihän siinä oikein mitään perinnettäkään ole, jos niin suurella osalla suomalaisista miehistä se on toisena nimenä?

Vierailija
11/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sitten varmaankin outo, mutta en todellakaan antaisi lapselleni yhtäkään samaa nimeä kuin eksälläni on! Miksi antaisin, maailmahan on nimiä pullollaan! Ja sit vaikka joku Juhani, se nyt on niin yleinen nimi että eihän siinä oikein mitään perinnettäkään ole, jos niin suurella osalla suomalaisista miehistä se on toisena nimenä?

Vierailija
12/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:35"]

[/quote]

Jos se on joka sukupolvessa suvussa toisena nimenä niin teitenkin siinä on perinne. Miksi olet niin kiinni eksässäsi että annat hänen vaikuttaa jopa siihen, miten lapsesi nimeät? Kannattaisi ehkä odottaa lapsen hankkimisen kanssa kunnes olet irti entisistä...?

Vierailija
13/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kyllä ehtisi käytännössä nähdä toisiaan edes, kun itse asiassa mies on niin paljon mun kanssa... ja meidän seksi on kyllä juurikin taivaallista, mies hehkuttaa sitä aina niin, eikä pystytä pitämään näppiämme toisistamme erossa, ja oikeasti seksiä on joka päivä vähintään kerran :). Eli joo, en usko et on hänen siittämänsä...mut sitä mietin, et jollei se hänen eks-naisensa olekaan päässyt hänestä yli...Hmm :).
Ap

Vierailija
14/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:41"]

Eivät kyllä ehtisi käytännössä nähdä toisiaan edes, kun itse asiassa mies on niin paljon mun kanssa... ja meidän seksi on kyllä juurikin taivaallista, mies hehkuttaa sitä aina niin, eikä pystytä pitämään näppiämme toisistamme erossa, ja oikeasti seksiä on joka päivä vähintään kerran :). Eli joo, en usko et on hänen siittämänsä...mut sitä mietin, et jollei se hänen eks-naisensa olekaan päässyt hänestä yli...Hmm :).
Ap

[/quote]

Vaikuttaa siltä, että olet kovin epävarma suhteestanne. Olen pahoillani.

Vierailija
15/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Kaikki mun exät yläasteelta lähtien on Juhaneja. Myös isäni ja  veljeni sekä nyksän isä. Ei siinä exää mieititty kun lapselle annettiin nimeä.

Vierailija
16/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä miettisin eksän nimeä! Tosin ei mulla nyt niin järkyttävää määrää eksää olekaan. Jännää kyllä, Juhanista puheenollen (tässä nyt puhutaan tästä nimestä, vaikken oo edes paljastanut, mistä nimestä on kyse :)), mun yhdenkään eksän nimi ei kyllä ole ollut Juhani, eikä kummallakaan puolella mun suvussa ole Juhaneita! Mut ilmeisesti on kuitenkin tuo nimi erittäin yleinen.

No, mä nyt en muutenkaan ehkä tee asioita aina sen tietyn yleisen kaavan mukaan, joten ihmekös tuo, ettei oo sattunut kasaa Juhaneita elämäni varrelle.

Vierailija
17/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se, että mun mielestä on vähän outoa, jos ei pitkä suhde yhtään merkitse mitään ja voi vaan heti antaa saman nimen lapselleen uuden kanssa kuin eksälläkin oli...Tavallaan se kertoo mielestäni toisen kunnioituksestakin jotain. Mutta tällä palstalla millään sellaisilla asioilla ei tietenkään ole väliä.

Mutta joo, tää ko. hlö pääsi erittäin hyvin eksänsä yli, uusi mies oli - sanoisinko alta aikayksikön - asumassa hänen ja lastensa kanssa. En ole koskaan noin nopeata toimintaa nähnyt. Mutta uusi mies ei varmaan siinä vaiheessa ollut enää kovin uusi - oikeasti.

Vierailija
18/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:35"]

[/quote]

Meillä tytär sai yhdeksi nimekseen parhaan ystäväni nimen. Ennen nimen ehdottamista vaimolleni kävi mielessä, että kaikki eivät ehkä tuollaista sulattaisi, mutta ei se sitten ollut ongelma, kun nimi sattui sopimaan yhteen muiden nimien kanssa. Lisäksi se ei ole puhuttelunimi.

Vierailija
19/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää, että jotain kiinnostaa miehen entisen puolison lapsen TOINEN nimi. Onko sillä yhtään mitään merkitystä?

Vierailija
20/37 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaverin nimen antaminen on vähän eri juttu kuitenkin kuin eksän.