Ärsyttää kun oma isä vinoilee miehelleni käytännön hommissa ja synnytyskin ahdistaa.
Mieheni on siis melko iso 196cm ja on lapsuudesta asti kärsinyt vinoilusta. Hän ei myöskään ole välkyimmästä päästä, mutta kelpaa minulle mainiosti.
Mieheni äiti on kertonut että mies jäi jumiin synnytyksessä ja kärsi hapen puutteesta ja samalla repäisi anoppini välilihan pahasti auki, että hän joutui koomaan oli monta viikkoa sairaalassa.
Nyt tavallaan pelottaa oma synnytys, kun miehellä on niitä ison miehen geenejä.
Onneksi terveydenhuolto on kehittynyt niistä ajoista paljon.
Kommentit (64)
Miksi teidän pitää ottaa niitä isoja miehiä ja vielä vääntää mukeloita niille? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tässä tapauksessa etenkin pillu.
Mä olen myös kuumotellut tätä asiaa, mies on 204 cm ja itse olen 173 cm :E Itsekin olin syntyessäni aika iso, 54 cm ja 4225 g, mies oli hieman pienempi.
Tiedän ettei tule suosiota kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kuitenkaan aikuisiän pituudella ja syntymäpituudella/painolla kovin vahvaa korrelaatiota keskenään?
Tästä ei ole tutkimuksia ja google ei ainakaan laula mitään. Sen sijaan alapeukut ja yläpeukut pelkää, ja selvästi näkee että naiset ovat mielissään pitkistä miehistä ja alapeukuttavat asiaa, joka kenties koituu heidän kohtalokseen ja on haitaksi koko ihmiskunnan tulevaisuudelle.
Ehkä voisi sanoa ei pitkille miehille vihdoinkin.
Jossain ne rajat pitää tulla vastaan.
Tämän mukaan siis syntyy entistä enemmän isoja lapsia. Siis myös isoja tyttöjä joista kasvaa pitkiä naisia, jotka pystyvät mainiosti synnyttämään jatkossakin minkä kokoisia lapsia vain.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pelottaa, kun olen 152 cm ja mieheni 191 cm.
Herajumala :D
Minä en tuollaisen kanssa lapsia tekisi. Ymmärrän kyllä miksi pelottaa.
Repeät halki tai vauva tukehtuu. Kauheaa!
Ja ihmisten keskikoko vaan jatkaa kasvuaan, kohta ei ihmisiä synnytetä normaalilla tavalla vaan sektiolla.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kuitenkaan aikuisiän pituudella ja syntymäpituudella/painolla kovin vahvaa korrelaatiota keskenään?
Tästä ei ole tutkimuksia ja google ei ainakaan laula mitään. Sen sijaan alapeukut ja yläpeukut pelkää, ja selvästi näkee että naiset ovat mielissään pitkistä miehistä ja alapeukuttavat asiaa, joka kenties koituu heidän kohtalokseen ja on haitaksi koko ihmiskunnan tulevaisuudelle.
Suomessa syntyvien vauvojen syntymäpainot ovat jopa laskeneet viime vuosikymmeninä. Tämä johtuu siitä että synnytyksiä käynnistetään enemmän esim. Yliaikaisuuden ja raskauden ajan diabeteksen takia. Nämä ovat yleisimmät syyt niille viisikiloisena syntyville vauvoille. Kiinnitetään myös enemmän huomiota äidin ravitsemukseen lopouraskauden aikana. Ylimääräinen syöty energia kasvattaa vauvaa
Omalla kohdallani mies on 190/ 98 itse 165/54. Pojat oli syntyessään 4,4kg/52cm, 4,2 kg/ 51 cm ja tytär 3,7 kg/52 cm. Pojat mahtui tulemaan rauhallisesti ja ilman repeämiä. Tytär syntyi vauhdikkaasti ja repesin pitkin ja poikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän mukaan siis syntyy entistä enemmän isoja lapsia. Siis myös isoja tyttöjä joista kasvaa pitkiä naisia, jotka pystyvät mainiosti synnyttämään jatkossakin minkä kokoisia lapsia vain.
Tuskin se kohtu miljooniin venyy tai lantion luut antaa periksi.
Itseasiassa on eläinlajeja jotka ovat kuolleet tuon takia sukupuuttoon.
Naisilla taitaa olla vino tuhoisa käsitys siitä mikä on ihanteellinen mies.
Isot miehet eivät vaan ole biologisesti se ihanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa syntyvien vauvojen syntymäpainot ovat jopa laskeneet viime vuosikymmeninä. Tämä johtuu siitä että synnytyksiä käynnistetään enemmän esim. Yliaikaisuuden ja raskauden ajan diabeteksen takia. Nämä ovat yleisimmät syyt niille viisikiloisena syntyville vauvoille. Kiinnitetään myös enemmän huomiota äidin ravitsemukseen lopouraskauden aikana. Ylimääräinen syöty energia kasvattaa vauvaa
Omalla kohdallani mies on 190/ 98 itse 165/54. Pojat oli syntyessään 4,4kg/52cm, 4,2 kg/ 51 cm ja tytär 3,7 kg/52 cm. Pojat mahtui tulemaan rauhallisesti ja ilman repeämiä. Tytär syntyi vauhdikkaasti ja repesin pitkin ja poikin.
Jumalattomia järkäleitä olet synnyttänyt.
Huh huh. Aasiassa vauvat on ihanan pieniä ja tulevat ulos vaivatta. Sen verran olen sielä oleillut :)
Ainakin puolet tuosta pienempiä :)
Tämä on kipeä aihe. Kyllä oman näkemyksen mukaan isot tekee isoja vauvoja myös ja niissä on riskinsä.
Eihän tästä oikein pääse mihinkään. Sitä ihmettelen että miksi siitä sitten suututaan, jos sanoo asian ääneen että pitkä mies on riski naiselleen, kun lapsia tehdään?
Onhan se hyvä tietää ja varautua asiaan kuin sulkea se pois ja hokea että ei pidä paikkansa.
Tämän takia on hyvä käydä seurannassa niin tietää minkä kokoinen vauva on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh. Aasiassa vauvat on ihanan pieniä ja tulevat ulos vaivatta. Sen verran olen sielä oleillut :)
Veljelläni on thai-vaimo. Hyvin siro ja kiltti ihminen.
Veli on 190cm päälle, en tiedä tarkkaa pituutta.
Kävi niin että vauva piti ottaa ulos sektiolla. Muuten riskit olisi ollut kamalat.
Kyllä tuo osittain pitää paikkansa. Onhan se selvää.
Vierailija kirjoitti:
Niin että mahdollisen ison lapsen takia pitäisi sanoa pitkälle miehelle "ei"? Itse olen 155 cm naisena tapaillut/seurustellut kaiken mittaisten miesten kanssa, ihan 160-195 cm pitkien miesten välillä. Nykyinen mieheni on 186 cm. Hän ja veljensä olivat pieniä vauvoja (äiti 167 cm, isä 183 cm) kun taas äitini synnytti 5 isoa vauvaa (äitini 155 cm, isäni 165 cm). Me lapset olemme aika pieniä näin aikuisina (pisin 168 cm). Ja siskoni anoppi synnytti muuten 3 pientä vauvaa, ja jokainen heistä on nyt yli 180 cm ja ovat reilusti ylipainoisia. Minulle ihmisen pituudella ei ole väliä, enkä edes huomaa sitä kuin ehkä siinä vaiheessa jos ihminen on minua lyhyempi tai yli 190 cm.
Mä 164 ja mies 195. Kaksi normaalimittaista ja painoista lasta :) ei repeämiä.
Ja toisaalta minun mieheni on ihana pikku hukkapätkä 165cm ja minä hitusen lyhyempi. Mies oli syntyessäänkin paljon alle 3 kiloinen.
Kuitenkin meidän molemmat pojat on ollu syntyessään yli kolmekiloisia. Eka oli melkeen nelikiloinen ja toinen n. kolme ja puoli (varmaan kun oli diabetes ruokavalio tokan kohdalla niin jäi kevyemmäksi).
Kyllä mielummin synnyttäisin pitkiä ja hoikkia lapsia kuin pieniä palloja.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta minun mieheni on ihana pikku hukkapätkä 165cm ja minä hitusen lyhyempi. Mies oli syntyessäänkin paljon alle 3 kiloinen.
Kuitenkin meidän molemmat pojat on ollu syntyessään yli kolmekiloisia. Eka oli melkeen nelikiloinen ja toinen n. kolme ja puoli (varmaan kun oli diabetes ruokavalio tokan kohdalla niin jäi kevyemmäksi).
Kyllä mielummin synnyttäisin pitkiä ja hoikkia lapsia kuin pieniä palloja.
Usko minua :D
Et synnyttäisi mielellään niitä pitkiä hoikkia lapsia :D
Sen verran repesin että...
Kauhea anoppi sulla.
Sairasta pelotella toisia noin.
Hyvin se ap menee älä huolehdi. Nyt lopetat sen stressaamisen ja otat rennosti niin vauvakin voi hyvin :) <3
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kipeä aihe. Kyllä oman näkemyksen mukaan isot tekee isoja vauvoja myös ja niissä on riskinsä.
Eihän tästä oikein pääse mihinkään. Sitä ihmettelen että miksi siitä sitten suututaan, jos sanoo asian ääneen että pitkä mies on riski naiselleen, kun lapsia tehdään?
Onhan se hyvä tietää ja varautua asiaan kuin sulkea se pois ja hokea että ei pidä paikkansa.
Tämän takia on hyvä käydä seurannassa niin tietää minkä kokoinen vauva on.
Koska miehen pituus ei vaikuta lasten syntymäpainoon. Todettu myöskin on, että vauvojen syntymäpainot on viime vuosikymmeninä laskenrrt Suomessa, vaikka sekä äidit että isät ovat isokokoisempia kuin aiemmin. Teoriasi ei vaan ole totta.
Mun mieheni on 196cm ja ihan välkky, siltikään en revennyt kuin vähän ja synnytin normaalikokoisia vauvoja. Toki kolmas oli jo 5-kiloinen ja 55cm joten päätin lopettaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljelläni on thai-vaimo. Hyvin siro ja kiltti ihminen.
Veli on 190cm päälle, en tiedä tarkkaa pituutta.
Kävi niin että vauva piti ottaa ulos sektiolla. Muuten riskit olisi ollut kamalat.
Kyllä tuo osittain pitää paikkansa. Onhan se selvää.
Tässäkin tapauksessa todennäköisesti enemmän syytä ongelmiin oli veljesi vaimon kapeassa lantiosta kuin veljesi pituudessa. Ennen vanhaan ravinnon niukkuus ja puutteellisuus lapsuuden kasvuvaiheessa aiheutti naisille riisitautia ja se taas saattoi aiheuttaa lantion ahtautta, joka vaikeutti synnytyksiä. Tästä syystä sekä mieheni että hänen siskonsa ovat syntyneet sektorilla. Nykyään neuvolassa seurataan koko ajan vauvan kasvua ja mikäli näyttää siltä, että voisi olla ongelmia synnytyksessä ohjataan jatkotutkimuksiin ja synnytys käynnistetään. Vauvan paino riippuu myös siitä millä raskausviikolla hän syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mielummin synnyttäisin pitkiä ja hoikkia lapsia kuin pieniä palloja.Usko minua :D
Et synnyttäisi mielellään niitä pitkiä hoikkia lapsia :D
Sen verran repesin että...
🤐 okei, ei pitäis puhua kun tietoa ei ole, oletin, että hoikka lapsi on helpompi synnyttää. Noi mun pulleroiset tuli kyllä ihan "helposti" pihalle. Ei pahempia repeämiä ekasta ja tokasta ei mitään. Kai se vähän tuuripeliäkin on ja vaikuttaahan kai sekin missä asennossa ne pikkuiset sielä tulee.
Minä olen 165cm pitkä ja mies 178cm. Tyttäremme oli syntyessään 55cm pitkä, painoi himpun alle 4kg. Kasvu sen jälkeen tasoittunut, oli vaan syntyessään pitkänlainen.