Ihmiset, jotka tulevat rullaportaissa heti seuraavalle portaalle seisomaan. Mikä heitä vaivaa?
Olen viime aikoina törmännyt monesti siihen, että huomaan että joku on perseessäni kiinni heti seuraavalla askelmalla takanani. Muutaman kerran olen mulkaissut pahasti ja/tai teatraalisesti astunut eteenpäin. Kerran yksi mies oli takanani tehdessäni noin miten äsken kuvailin, hän melkein pelästyi ja värisevällä äänellä pyyteli anteeksi. Alkoi vähän säälittää. Kerran aloin myös tahallisesti hidastamaan vauhtia siinä kohtaa kun rullaportaista pitää astua pois tasaiselle maalla, ja kas kummaa tämä perskärpänen törmäsi minuun ja oli hyvin pahoillaan. Siitäs sai! Kolmas kikkani on asetella olkalaukku hyvin taakse ja nojautua hieman taakse, jotta takanaoleva todella TUNTEE olevansa liian lähellä.
Muita tapoja miten kyseisenlaisia ihmisiä voisi näpäyttää?
Kommentit (31)
Samaan ilmiöön törmäsin viikonloppuna viimeksi. Minulla oli pieni reppukin selässä ja eikö kuitenkin joku tullut ihan selkääni kiinni. Hemmetti jos ei metrotunneliin vieviin portaisiin voi mennä yhtään löysemmin. Ovat varmman niitä jotka juoksevat kaikkien ohi portaat alas metrotunneliin ja sitten seisovat siinä vieressä odottamassa samaa metroa. Itse saavun siihen aivan rauhassa hissukseen portaiden tuomana.
Vaki harrastus, tälläisellä hopeaketulla kun vielä tapana "ottaa eteen" kun kaunis nuori ilmestys siinä edessä.. :)
Vierailija kirjoitti:
Kermaperseet voi mennä hissillä.
Metroasemilla on ihanan raikkaat hissit 😊
Mä yleensä lasken Lululemonin joogakassini takanani olevalle askelmalle, ettei kukaan tule hengittämään niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pääsee ainakin neiti hienohelma matkustamaan omassa yksiössä.
Entä jos kantaisi mukanaan pippurisumutetta, ja heti rullaportaille astuessa suihkaisisi hieman sumutetta ilmaan?
Vierailija kirjoitti:
0/6
Kannattaa käydä joskus jossakin isossa kaupungissa.
Tämä. Tokiossa asuvana ei voi kun pyöritellä silmiä jos tää on tosissaan kirjoitettu. Suomalaisten ajatus siihen että he ovat etuoikeutettuja kaikkialla omaan tilaansa on huvittavaa.
Ihmisillä on kyllä sairas kiire liukuportaisiin. Mä jätän aina kolme porrasta väliä edellä kulkevaan. Jos on kiire, niin sitten voi kävellä vasenta puolta.
No on aloittajalla murheet!! En ole ikinä kiinnittänyt mitään huomiota siihen, onko portaissa joku takanani vai ei. Taidat asua jossain hevonhelkutissa, jossa seuraavaan taloon on 8,5 km matkaa?
Tyhmäksi sinut paljastaa tuo taaksepäin nojailu ja muut "kikkasi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan, kusen ja sitruksisen ilmanraikastimen yhteistuoksu 😊
Vierailija kirjoitti:
Samaan ilmiöön törmäsin viikonloppuna viimeksi. Minulla oli pieni reppukin selässä ja eikö kuitenkin joku tullut ihan selkääni kiinni. Hemmetti jos ei metrotunneliin vieviin portaisiin voi mennä yhtään löysemmin. Ovat varmman niitä jotka juoksevat kaikkien ohi portaat alas metrotunneliin ja sitten seisovat siinä vieressä odottamassa samaa metroa. Itse saavun siihen aivan rauhassa hissukseen portaiden tuomana.
Reppu selässä? Joku tuli selkään kiinni?
Vinkki: jos haluat, ettei repusta katoa mitään, et pidä sitä selässä rullaportaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reppu selässä? Joku tuli selkään kiinni?
Vinkki: jos haluat, ettei repusta katoa mitään, et pidä sitä selässä rullaportaissa.
Kävi mielessä. Tuolla hetkellä reppu oli selässäni mutta melko tyhjä. Outo tapa tuolla takana olevalla oli nojota minuun, siis voimalla
Itse menen aina perään hiillostamaan niitä jotka hidastelevat liukuportaissa jos ohi ei pääse. Jos itsellä ei ole kiire, voisi silti ajatella muutakin kuin omaa napaansa ja käyttää jalkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/6
Kannattaa käydä joskus jossakin isossa kaupungissa.Tämä. Tokiossa asuvana ei voi kun pyöritellä silmiä jos tää on tosissaan kirjoitettu. Suomalaisten ajatus siihen että he ovat etuoikeutettuja kaikkialla omaan tilaansa on huvittavaa.
Niin, nyt ei ehkä ollut kyse eri maiden kansalaisten toimintamalleista tai kulttuurieroista, vaan otaksuisin, että suomalaisten liukuporraskäytöksestä pelkästään.
On ihan viisasta "vaatia" omaa tilaa vaaran paikoissa Suomen kamaralla, kun täällä se kuitenkin ymmärretään kulttuuriimme kuuluvana. Jokainen tajuaa ja hyväksyy, että esim. thaimaalaisessa bussissa voi istua kuusi ihmistä yhdelle tarkoitetussa penkissä.
Tuskin edes ap ihmettelisi miksi Intian kadulta ei saa kunnon parkkipaikkaa tai tosiaankin jossain Tokiossa ei pääse eteenpäin ilman jonkun tönimistä ruuhkaisilla kaduilla.
Itseäni ihmetyttää, miksi noissa liukuportaissa ei voi seistä rauhassa, vaan on lähdettävä ahtaista väleistä kiipimään eteenpäin muita tönien? Jos jätät kärryn viereen hiukankaan tilaa, alkaa se ahtautuminen takaa tulijan toimesta. Jos vedät kärryn keskelle hihnaa, joudut kuuntelemaan takana olijan kuuluvia huokauksia kulun ajan.
Ja koko ajan pitäisi joillain tapahtua; taputellaan tai naputellaan kaidetta, potkitaan jotain, läpsitään kaveria eli ei mitenkään voi olla vaikka ihan hiljaa ja liikkumatta paikoillaan sitä pientä hetkeä minkä siinä joutuu odottamaan.
Nuorison vielä ymmärtäis, mutta nuo jo aikuiset miehetkin...
Reppukaverit on monesti niitä jotka myös täpötäydessä bussissa varaavat omalle repulleen oman istumapaikan. Tai reppu pitää olla selässä seisomapaikalla, sen vois laskea maahan jalkoihin niinkuin monet muutkin isojen kassien kanssa tekee 🙂
Mä yleensä haistan ovelasti toisen niskaa ja sit meen pari rappusta alas ja kyttään pjyllyn