Jos sanot "enään", niin vedän sua nenään
Muistakaa tämä loru, jos "enää" -sanan oikein kirjoittaminen/sanominen tuottaa vaikeuksia :)
Kommentit (24)
Jos sanot makaa niin vedän sua takaa.
Okei, okei, rauhoituppa. Lupaan sulle, etten sano sitä enään koskaa.
En enään koskaan sano enään. Vai mihin mennään kokeilemaan nenäänlyöntiä?
Nimesi lienee Jaska koska juttusi oli niin
Mä tiedän yhden joka kirjoittaa viime sanan aina viimme, esim viimme vuonna? En ymmärrä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän yhden joka kirjoittaa viime sanan aina viimme, esim viimme vuonna? En ymmärrä :D
Huommenta vaan sullekkin!
En enää(n) ikinä ota parrua kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Ketä sanoi enään?
Ai nytten vai?
ei enään nykyjään ole niin nuukaa miten sensanoo tai kirjottaa
Vierailija kirjoitti:
M.ää t.iedän m.onia j.otka l.aittaa k.aksi ä.mmää p.eräkkäin v.aikka k.oulussa o.petettiin e.ttä k.ahta ä.mmää e.i v.oi o.lla v.ierekkäin k.uten s.ydämellinen. Y.ks t.uttu e.tenkin ä.rsyttää k.un s.e k.irjottaa a.ina k.ylpyamme v.aikka s.en p.itäisi o.lla k.ylpyame. E.n e.nään t.iedä m.iten h.änet s.aisi o.ppimaan k.irjoittaa o.ikein.
Nytten ihmettelen ketä enään puhuukaa sydämmellisesti, ainakaa ilman käskemättä! Itse aion toimittajaksi mutta kaveri sanoo että vartia olis parenpi ammatti..
"Enää-sana"-sanaan ei muuten tule väliä.
www.kielitohtori.fi/kielenhuoltovinkit-ohjeartikkelit/viivan-paikka-yhd…
Tuolta lisälukemista!
Vierailija kirjoitti:
Lähiaikoina on tosiaan näin maailma muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi siinä ei voi olla n lopussa, kun onhan sanoissa "kun", "on", "tosiaan" ja "näin" myös n lopussa. vai pitäiskö sanoa: Mä e ymmärrä miksi siinä... tai Ku mä tuli kotii, meni nukkumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi siinä ei voi olla n lopussa, kun onhan sanoissa "kun", "on", "tosiaan" ja "näin" myös n lopussa. vai pitäiskö sanoa: Mä e ymmärrä miksi siinä... tai Ku mä tuli kotii, meni nukkumaa.
Älä enään koskaa kirjoita tänne jos et osaa kieli oppia täyellisesti.
Tuu kokeilemaan niin teurastan sut :)