Millä täytätte täytekakun?
Ainainen mansikka-banaani-kermis perus täytekakussa ei houkuta. Millä itse herkuttelette?
Kommentit (24)
Mä laitan tuota mansikkaa ja banaania koska mies sitä haluaa omana syntymäpäivänään :). Hyväähän se on. Kermavaahto ja jotain suklaakarkkeja koristeeksi. Meillä ei siis ole lapsia, toisillemme vaan tehdään ja itse haluan tuota samaa tylsyyttä :D.
Yksi lemppareistani on suklaamousse. Perusohje on 100g suklaata ja 1dl kermaa, siitä kakun koon mukaan kaksin- tai kolminkertainen annos. Mieluummin liikaa kuin liian vähän :) Valmiin moussen sekaan voi vielä rouhia suklaata, tai jos haluaa vähän makeutta vähemmäksi, niin rahka tai tuorejuusto sopii myös.
Vierailija kirjoitti:
Semmosia moussetäytteitä olen viimeisimpiin kakkuihin tehnyt. Joskus oli vadelma- ja mustikkamousset, viimeksi taisi olla suklaa- ja puolukka. Se oli hyvää, mutta koristelu oli fiasko, kun huonosti murskautuneet puolukat tukki tyllan ja se räjähteli miten sattui puristaessa. Kostutus maidolla, mutta ei liian märäksi.
Hyi hitto mitään maitoa kostukkeeks 🙈 Jotain hedelmämehua mielummin.
Paitsi että se olikin kinuskipuolukka, kun päälle tuli vielä kinuskikuorrutekin.