Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestääköhän öljytty parketti keittiössä? Kokemuksia kaipaisin!

Vierailija
17.03.2013 |

Nyt on laminaattia ja vihaan sitä.Laattaa ei voi ajatella koska se vaatisi lattialämmityksen.

Mutta entäs tuollainen öljytty tammiparketti,kestääköhän se miten hyvin?

Imaiseekohan se heti värit jos vaikka mustikkaa tippuu lattialle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pysynyt hyvänä. Meillä on arkisin työtasojen edessä matot. Laatta olisi varmasti kätevämpi, mutta tykkään puun lämmöstä ja ulkonäöstä.

Vierailija
2/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puun kaunis ulkonäkö ei vaan paljon siellä maton alla ilahduta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiössä (ja muuallakin) öljytty parketti, merbau eli tumman punertava. Siinä kyllä öljyn kuluminen näkyy haalistumisena, mutta kun 3 vuoden välein öljyää niin on kuin uusi taas. Itse puu ei ole kärsinyt yhtään. Mattoja meillä ei ole ollenkaan joten se kaunis puu kyllä näkyy:)

Tammi on ehdottomasti paras - siinä ei lika eikä pöly eikä juurikaan tuo öljyn haalistuminenkaan näy. Seuraavaan taloonn otetaan ehdotomasti.

Mattoja meillä ei ole ollenkaan joten se kaunis puu kyllä näkyy:)

Vierailija
4/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kokemusta asiasta, mutta uskoisin, ettei ole keittiöön paras mahdollinen vaihtoehto. Meillä nimittäin on keittiössä uusi koivulankkulattia (ei meidän itse laittama), jossa on vain yksi kerros lakkaa, ja se on aivan naarmuilla ja koloilla neljän vuoden käytön jälkeen. Mä sanoisin, että keittiön lattia kannattaa lakata ja paksusti!

Vierailija
5/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on koivulankkua yksissä portaissa ja joku ohut lakka siinä vaan oli päällä,meni tosi äkkiä kyllä huonoksi..Toisaalta meillä on kyllä keittiössä mattoja pahimmissa paikoissa joten voishan sekin estää kulumista jonkin verran.

ap

Vierailija
6/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Meillä keittiössä lattia ihan kuluneen näköinen, muualla ok. Keittiössä lattialle tippuu koko ajan vettä ja ruoka-aineita, pilaa lattian todella nopeasti, vaikka yrittäisi huolellisesti aina pyyhkiä. Ikinä en itse laittaisi, mutta oli meillä valmiina.

Vierailija
7/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatan alle voi laittaa ns. mukavuuslämmön - ei ole kallis eikä vaikea asentaa. Sähköäkään ei hirveästi syö ja kesällä voi olla pois päältä. Ikinä en laittaisi keittiöön muuta kuin laattaa. Menee heti törkeän näköiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä