Mitä erikoista teillä on tarjota joulupöydässä? esim joku tietty kala??
Kommentit (37)
Kuka miettii jouluruokia jo syyskuun alussa?
Munavoita ja riisipiirakoita. En edes muista mistä tuo aikoinaan alkoi että noita on meillä joulupöydässä.
Persettä
Tilaan maksullisen naisen joulupöytään kaikkien käytettäväksi.
Lihapullia. Mummo teki joskus lapsenlapselle, että on jotain hänen lemppariaan myös jouluna tarjolla. Ne on sitten jääneet vakioksi, vaikka lapsi kyllä syö kaikkea muutakin joulupöydästä.
Rosollin sijaan teen salaatin savustetusta punajuurista, kapriksesta ja punasipulista, lisänä majoneesityyppinen rakuunaemulsio ja paistetut auringonkukansiemenet.
Vierailija kirjoitti:
minä
Vierailija kirjoitti:
Persettä
Onko sen nimi Anna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persettä
Onko sen nimi Anna?
Jos olisin tarjonnu 90-luvulla niin mahollisesti. Nyt taitaa olla Cindy.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän pian on jo joulu. Ainakin yleensä siinä käy niin.
Olen eri, mutta minuakin kiinnostaa, mitä tähän vastataan :)
Meillä sinihomejuusto, vaikka se on kai joulupöydissä aika yleistäkin nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Graavilohi, smethana, mäti jne
Nuo on tosi hyviä ja meilläkin aina niitä - mutta ovatko ne mitenkään erikoisia joulupöydässä?
Oli joskus jouluhauki; äidin mies oli sen itse pyytänyt/saanut. Aika .... "rahvaanomaista" (liittyi tosin siihen, että "pyytäjä" oli aina kännissä ja alkoi riitelemään, lopulta jo joulupöydässä.... :( )
En siis ole ronkeli ruuansuhteen, en vaan tykännyt hänen "känniääliöinnistä".
Mutta graavilohta, silliä. Graavilohta en ole saanut/syönyt joulupöydässä kuin viimeksi v. 2003 (kiitos äiti!).
(en osaa itse sitä tehdä; sitä "taitoa" en ala enää opettelemaan. Silliä saa kaupasta .... silliä sillekkin :))))
Pippurijuustoa täytyy aina saada nokare joululaatikoiden sekaan haarukalliseen, tarkoitan nyt sitä entistä Musta Pekkaa mikä nykyään voi olla mikä vaan Pirkka-vastine kunhan se tuntuma on sama
Vierailija kirjoitti:
Rosollin sijaan teen salaatin savustetusta punajuurista, kapriksesta ja punasipulista, lisänä majoneesityyppinen rakuunaemulsio ja paistetut auringonkukansiemenet.
Nyt on sellainen setti, että vaikea kuvitella onko tuo nam vai yök. Kiinnostaisi silti kokeilla.
Silliä turkissa on nykyisin aina joulupöydässä ja noussut suureen suosioon meillä. :)
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/43322/SILLI%C3%84%20TURKISSA/
Juustolaatuja, leikkeleitä, salaatteja. Ehkä ei erikoista mutta tavallista enemmän syötävää.