Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi piinaa...!

Vierailija
16.03.2013 |

Anoppini alkoi puuttua asioihimme kun aloin odottaa meidän lasta..anoppi puuttui minun syömisiini todella kärkkäästi..kun lapsemme syntyi oli hän sillävälin siivonnut kotonamme ja heittänyt ruokiamme (kuivakaapista) roskikseen sillä olivat kuulemma niin huonoa syötävää (mm vaaleaa makatoonia ja vehnäjauhoja). Nyt anoppini puuttuu siihen kuinka kasvatamme mieheni kanssa lastamme..hänen mielestään pesen pullot väärin, keitän ne väärin, meillä on ihan kamala sitteri ja lasta ei voisi siinä pitää ettei tule selkävaivoja vanhempana! Kun maidontuloni loppui soitti anoppini minulle ja itki puhelimessaettä kuinka kamalaa se on ettei hänen lapsenlapsensa saa rintamaitpa vaan joutuu juomaan korviketta..anoppi sitten kehotti minua kysymään neuvolasta että olisiko siihen jotain keinoa että saisin maidon nousemaan vielä uudestaan.. kun hän on meillä käymässä kyttää hän vieressä kiinka vaihdan lapselleni vaippaa ym..ja sitten joko soittaa tai tulee seuraavana päivänä käymään ja kertoo kuinka tein taas jonkun asian väärin! Kun mieheni pesee lapsemme peppua on anoppini mittaamassa mittarilla että vesi on varmasti sopivan lämpöistä!! Meidän lapsi on nyt 3 kk ja hyvin tuntuu lapsi voivan..nukkuu yönsä hyvin, on kasvanut ja kehittynyt oikein..niin silti vaan anoppi puuttuu asioihin..viimeksi hän sanoi siitä että annan lapsellemme liikaa maitoa että ei lapsemme tarvitsisi noin paljoa kasvaa..kun sitten sanoin että lapsemme on neuvolan kasvukäyrillä aivan keskellä kaikkia niin anoppi alkoi epäillä neuvolan käyrien todellisuutta ja sitä että voiko niihin luottaa..mieheni ei meinaa ymmärtää kun sanon että tuo ei tunnu kivalta kun kaikkeen puututaan ja mitään en tee oikein..tässä yksi päivä minä sitten annoin palaa kaikki ja kerroin anopille että nyt riittää neuvominen ja puuttuminen meidän asioihin..sainpahan suuni puhtaaksi ja ei minun tarvitse tuollaisia sisälläni pitää..asioista voi kerran sanoa mutta se riittää..anopin pitäisi osata kunnioittaa minun ja mieheni kasvatusta eikä olla moittimassa! Mutta tuntuu että tässä alkaa itsella pää seota seuraavaksi..mitä minun pitäisi tehdä.. :( ? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan oikein teit etta sanoit anopille. ei ole hanen vauvansa ja saisi olla onnellinen etta olet jaksanut hanta noinkin kauan. vaikea tilanne tietenkin, mutta onko mahdollista etta ette olisi anopin kanssa niin paljon tekemisissa. tuntuu puuttuvan asioihin aivan liikaa. tsemppia sinulle. olet upea aiti!!

Vierailija
2/7 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Minusta on ihanaa, että nykyisin on edes joku äiti, joka ymmärtää oman paikkansa lapsensa lähellä ja hoitajana. Et ajattele itseäsi tai parisuhdetta vaan vauvaa, jolle on tärkeää olla lähell'ä äitiä eikä isoäitiä, joka nyt tietää, että ei tarvitse kärttää vauvaa yökylään. Sinä jaksat ja viitsit hoitaa, vaikka joskus öisin joutuisi valvomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki normaalia vertaistukea muista vauvojen äideistä, niin ettet vaan ala uskomaan noihin hullun anoppisi juttuihin. Varmasti sitä alkaa itsekkin epäillä kaikkea, jos toinen voivottelee jatkuvasti vieressä. Hulluhan hän on. Selkeästi joku ruuvi löysällä.

Vierailija
4/7 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä sun miehen tulisi asettaa rajat äidilleen. Vai onko se tottunut, et äiti tekee kaikki ratkaisut hänen elämässään??

Vierailija
5/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on ollut aina ilmeisesti tuollainen..silloin kun aloin seurustella mieheni kanssa nin ihmiset jotka tunsivat/tiesivät anoppini, tulivay minulta kyselemään että millainen anoppini on ollut minulle ym..myöhemmin kuulin että hän on työpaikallaan kiusannut työtovereitaan..mieheni sanoi sitten äidilleen asioihimme puuttumisesta, mutte en tiedä tehosiko se.. appeni on aivan ihana ihminen, todella mukava ja ymmärtäväinen..tulee minulle usein juttelemaan kun ovat kylässä ja keittelen keittiössä kahvia ja muut ovat olohuineessa.. 

Kiitos ihanista vastauksista!  Olen jutellut muutamalle sukulaiselleni ja ystävälleni..isäni sanoi hyvin että minun täytyy koittaa olla niin että en joudu anoppini kanssa kaksin missään tilanteessa..emme ole siellä paljoa käyneet koska en halua..lastani en halua anopilleni antaa hoitoon ikinä! 

Kiitos vielä kaikille ihanista vastauksista! ♥ Päivittelen tänne sitten tapahtumia.. :)

Vierailija
6/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sanominen menny perille?

Jos anoppi jatkaa puuttumista, eikä sanominen auttanut, niin seuraavaksi alat sitten ottamaan siihen etäisyyttä. Miehesi tulee osoittaa äidilleen että on sinun kanssasi samaa mieltä, jos ei ole, jätä se.

Vierailija
7/7 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta puhelimeen vastaaminen ja ovi lukkoon & anopilta avaimet pois. Jotenkin tuo sekaantuminen vain tuntuu kuuluvan isovanhempien osaan, kaikki ne sekaantuu, mutta jokainen eri tyylillä. Anopin tyyliä on vaikeampi sietää kuin oman äidin, näin pääsääntöisesti...

Meillä on onneksi miehen kanssa tyylinä se, että kumpikin hoitaa omat vanhempansa itse. Satunnaisesti anopin kanssa puhun puhelimessa, mutta harvemmin on tarvetta.