Kolmas lapsi haaveissa
Olenko hullu? Mitä eroo on sil onko kaksi vai kolme lasta?
Kommentit (11)
Meillä on kolme lasta pienellä ikäerolla: tyttö 4v.2kk, tyttö 3v.1kk ja poika 1v.4kk. Keskimmäinen oli periaatteessa vahinko, mutta tuli hiukan nopeammin kuin piti :). Ehkäisy petti, mutta ei vaivattu sillä päätämme kun kuitenkin haluttiin suht pienellä ikäerolla lapset. Ja elämä on IHANAA!!!! Ei ole ollut liian rankkaa, vaikka kiirettä toki on pitänyt. Lapset touhuaa jo paljon ekskenään, ei tarvitse todellakaan olla viihdyttämässä samaan tapaan kuin esikoisen kanssa aikoinaan. Kolme on just sopiva määrä, ehkä neljäs tulee mietintään joskus vielä, mutta nyt on hyvä näin. Olen tosi onnellinen ja mies myös, juuri eilen tästä itse asiassa puhuttiin =)
Lasten ikäero vaikuttaa paljon. Jos sisarukset jo isompia, on varmasti helpompaa.
Meille syntyi kolme lasta 2,5 vuodessa ja kolmas lapsi olikin koliikkivauva, joka huusi yöt ja päivät. Silloin oli aika vaikeaa, yksin huutavan vauvan kanssa ja hoidettavana 1v ja 2v sisarukset, mies töissä eikä tukiverkostoa ollenkaan.....
Mutta kaikesta selviää, nyt meillä on jo neljäs ihanuus. Ikäeroa hänellä ja kolmannella lapsella on 2v. Tosin onhan tässäkin haastetta, kaikki lapset kotihoidossa joten vauhtia ja vaarallisia tilanteita meillä riittää.....
Nämä vastaukset vaan vahvistaa ajatusta siitä kolmannesta. Oi <3 ihanaa. Terveisin AP
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 22:31"]
Nämä vastaukset vaan vahvistaa ajatusta siitä kolmannesta. Oi <3 ihanaa. Terveisin AP
[/quote]
Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 08:29"]
kohta 6v ja 2.5v terveisin AP
[/quote]
Ovat jo sen verran isoja, että kolmannen kanssa menee varmasti hyvin.
Isompi aloittaa eskarin ja nuoremman pidät varmasti tietenkin kotihoidossa...?
Tsemppiä!
terveisin se, jolla 4 alle eskari-ikäistä :)
Meillä on samat mietinnät. Isommat lapset ovat jo koululainen ja eskarilainen ja olen 30 v. Välillä ajateltiin, että kaikki on nyt niin helppoa; voidaan reissata, ei tarvitse henki hieverissä juosta lasten perässä ja pelätä, että juoksevat auton alle tai tippuvat kiipeilytelineestä. Taitoa ja järkeä on jo sen verran, että osaavat paljon itsenäisesti. Alle 2 v ikäerolla myös kuopuksen vauva-aika oli aika raskasta. Yksin oli hankalampi liikkua esim. bussilla, pyörällä jne. Molempia piti syöttää, pukea, nukuttaa... Mutta alkaisiko se kaikki sittenkään alusta. Olisi vain yksi pieni lapsi ja isommat lapset olisivat suuri apu esim. reissussa. Voisi vaikka itse käydä sovituskopissa toisten katsoessa pienen perään ja pyöräilykin onnistuisi taas, kun isommat ajavat omillaan. Parisuhde ja taloudellinen tilanne ovat nyt paremmat kuin aikanaan ja iltatähdestä voisi nauttia kuin esikoisesta aikanaan; olisi aika rauhallista, kun isommat jo kävisivät koulua.
Jäitä hattuun! Kolme lasta ei mene siinä missä kaksi. Juurihan oli joku tutkimus, että kolme lasta on stressaavin mahdollinen lapsiluku.
t. tyytyväinen kahden äiti
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:54"]
Jäitä hattuun! Kolme lasta ei mene siinä missä kaksi. Juurihan oli joku tutkimus, että kolme lasta on stressaavin mahdollinen lapsiluku.
t. tyytyväinen kahden äiti
[/quote]
Ihan höpöhöpötutkimus. Tietenkään kolme lasta ei mene ihan samalla vaivalla kuin kaksi, mutta kyllä ero yhdestä laåsesta kahteen oli joka tavalla paljon suurempi kuin se kolmannen saaminen.
Minusta on ihanaa olla kolmen lapsen äiti!
Minä oon aina haaveillut kolmesta lapsesta, en nää mitään syytä miksi ei! Meillä tytöt 4,5 ja 2,5 ja kolmas tulee kesällä.
No, en mä tiedä hullu...
Kolmannet on monesti helppoja tapauksia.( monelta olen näin kuullut ja pitää paikkansa omalla kohdalla) tai sit sitä ottaa ite jo niin lungisti et asiat menee omalla painollaan.
No jos on kolme pientä niin aina joku kiukkuaa, ei pysty jakamaan tasan 1 sulle 1 mulle.
Mut kyllä kolme on hyvä luku. On kavereita lapsilla omasta takaa. Suosittelen. Mahtuu vielä normi autoonki. Neljäs sit tuottais enemmän päänvaivaa. :)