Syödäänkö teillä mannapuuroa?
Kommentit (23)
Ei, onnistun polttamaan sen AINA pohjaan :(
Kyllä, usein syödään sitä iltapalaksi. On tosi herkkua voisilmän, sokerin ja hillon kanssa. Maha tulee täyteen mutta ei kuitenkaan ähkyksi.
Hanki kerroskattila.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:26"]
Ei, onnistun polttamaan sen AINA pohjaan :(
[/quote]
Syödään, välillä välipalana, iltapalana tai aamiaisena. Yleensä joko kauramannaa tai täysjyvävehnämannaa. Joskus tehdään maitoon, joskus mehuun ja joskus syödään suklaapuurona ja joskus kiisselin tai kanelin kera.
mannapuuro on helppo tehdä, kun on teflonkattila. Kerroskattilassakin voi tehdä, mutta se vie enemmän aikaa. Mikrossakin se onnistuu, jos vain sekoittaa kypsennyksen aikana tarpeeksi usein.
Ei, koska on tyhjää ravintoa, sama kuin söisi sokeria.
Arvasinkin että joku karppaaja tulee kohta tuomitsemaan :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:32"]
[/quote]
No todellakaan ei syödä. En näkisi sitä vaivaa keittääkseni pohjaanpalamisen uhalla maidosta ja vehnästä keitettyä puuroa. Emme osta maitoa muutenkaan, vehnä nyt on leivissä ok toisinaan. Tämä puuro oli aikanaan erään lapseni erityinen inhokki, ja hänkään ei juo maitoa.
Ei syödä, kamalan makuista. Ei syödä puuroja muutenkaan satunnaista ruispuolukkapuuroa lukuun ottamatta.
Kyllä syödään. Iltapalaksi aivan oivallista.
Paksupohjainen kattila, rasvaista maitoa, koko ajan hämmennetään niin ei pala pohjaan.
Ei ole aikoihin ollut, käytetään rasvatonta maitoa eikä siitä tuu hyvää mannista. PItäis muistaa ostaa kunnon maitoa.
Mut joskus teen iltapalaksi
Ei syödä, koska kuopuksella on keliakia ja hänelle pitäisi keittää eri puuroa.
Suklismannaa joskus harvoin esim. iltapalana. Tavallista ei, en oo oikein koskaan tykännyt siitä.
Ennen laitoin pari kertaa vuodessa suklaamannapuuroa. Mulla on ollut keliakia muutaman vuoden ajan jonka aikana en ole laittanut. Meillä puuroa syövät vain minä ja lapset ja harvoin mekään. Kaurapuuroa laitan siis silloin tällöin, se on mannapuuroa paremman makuistakin.
Joskus syödään miehen kanssa lounaaksi/päivälliseksi jos on rahat vähissä. Yhtä hyväähän se on kuin uuniriisipuuro, nopeampaa vaan. Itse tykkään kovasti voin kanssa :)
Syödään silloin tälöin, myös vispipuuroversiona. Ei syödä usein koska pyritään terveellisempiin kokoviljapuuroihin, jotka eivät vehnää.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:38"]
Arvasinkin että joku karppaaja tulee kohta tuomitsemaan :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:32"]
[/quote]
[/quote]
Minä en ole karppaaaja, mutta olen samaa mieltä tuon kritisoijan kanssa.
Eilen oli päivällisenä. Koko perheen herkkua! Miten te saatte sen palamaan pohjaan?
Itse keitän sen punaseen maitoon ja sekotan melkein koko ajan. Ja teflon-kattilassa. Ikinä oo palanu pohjaan.
Kyllä. Aamiaiseksi pari kertaa viikossa. Kuopus rakastaa puuroja. Muita puuroja myös viikottain.
Ei ole koskaan palanut pohjaan, ihan tavallisessa teräskattilassa keitän, enkä edes vahdi vieressä koko aikaa, lämpö nollille kun kiehahtanut, kansi päälle ja hautumaan. Välillä käyn sekoittamassa.
Eilen tein iltapalaksi suklismannaa, ihan vain koska mun teki mieli. Lapsi ei sitten tykännytkään, outo muksu =D Sai sitten hedelmiä ja leivän....