Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksatte tehdä työtä, josta ette pidä?

Vierailija
12.03.2019 |

Tullut totaalinen motivaatiopula. Teen neuvontatyötä puhelimessa. Työ ei vastaa koulutustani eikä vahvuuksiani. Olen vielä introvertti. Niin mistä te saatte motivaatiota kestää työtä, jota inhoatte? Miten jaksatte? Kertokaa kokemuksianne ja fiiliksiä. Vertaistukea kiitos! :)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä unohtaa että lounas ja kahvi ovat päivän kohokohtia! Oikeasti hyvät eväät mukaan niin vesi kielellä odotat taukoja ja päiväkin kuluu nopeammin.

Vierailija
22/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa rauhassa palautua vapaa-aikana, kestää tylsänkin työn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 24/7 kotona maleksiva elämäntapatyötön saa ammattiliiton ansiosidonnaista päivärahaa jopa enemmän kuin matalapalkkainen, raskasta työtä tekevä ihminen saa palkkaa työstä! Osa näistä "työttömistä" ansaitsee jopa enemmän kuin töissä ollessaan. He tekevät pimeitä keikkoja samalla, kun ansiosidonnainen päiväraha kilahtaa tilille. Rehellinen työnteko ei kannata Suomessa matalapalkka-aloilla, joissa palkka on noin 8-13€/tunti. Lorvimalla, vetelehtimällä ja työntekoa välttelemällä ansaitsee yhtä paljon tai enemmän rahaa kuin rehellistä työtä tekemällä! Elämäntapatyöttömät nostavat kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet: Ansiosidonnainen päiväraha tai Kelan työttömyyspäiväraha, asumistuki, toimeentulotuki jne. ovat veronmaksajien yhdessä kustantamia etuuksia. Ja ihme ja kumma - elämäntapatyöttömillä on rahaa tupakkaan, alkoholiin ja Veikkauksen peleihin!

Vierailija
24/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä unohtaa että lounas ja kahvi ovat päivän kohokohtia! Oikeasti hyvät eväät mukaan niin vesi kielellä odotat taukoja ja päiväkin kuluu nopeammin.

Joo itsellä myös yksi syy jaksaa lähtee töihin on se, että pääsee nauttimaan hyvän lounaan. Ja jos sattuu lounastunti mukavan työkaverin kanssa samaan aikaan niin se jo motivoi lähtemään töihin vaikka itse työ ei nappaa sitteb yhtään.

Vierailija
25/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit huippuja. Aamupäivän odotan ruokatuntia, sen jälkeen päivän päättymistä, sitten viikonloppua, palkkapäivää, lomia. Näin on menty jo muutama vuosi.

Vierailija
26/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun muistelee, että työttömänäkin oli pidemmän päälle aika kurjaa ja köyhää.

Vierailija
27/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee töitä juuri sen takia koska en saisi muita kuin matapalkattuja paskahommia...nyt saan tukia nettona 1400e/kk, joten mitkään 10e/h raadannat eivät todellakaan kiinnosta.

Vierailija
28/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen työnteko ei Suomessa kannata! kirjoitti:

Suomessa 24/7 kotona maleksiva elämäntapatyötön saa ammattiliiton ansiosidonnaista päivärahaa jopa enemmän kuin matalapalkkainen, raskasta työtä tekevä ihminen saa palkkaa työstä! Osa näistä "työttömistä" ansaitsee jopa enemmän kuin töissä ollessaan. He tekevät pimeitä keikkoja samalla, kun ansiosidonnainen päiväraha kilahtaa tilille. Rehellinen työnteko ei kannata Suomessa matalapalkka-aloilla, joissa palkka on noin 8-13€/tunti. Lorvimalla, vetelehtimällä ja työntekoa välttelemällä ansaitsee yhtä paljon tai enemmän rahaa kuin rehellistä työtä tekemällä! Elämäntapatyöttömät nostavat kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet: Ansiosidonnainen päiväraha tai Kelan työttömyyspäiväraha, asumistuki, toimeentulotuki jne. ovat veronmaksajien yhdessä kustantamia etuuksia. Ja ihme ja kumma - elämäntapatyöttömillä on rahaa tupakkaan, alkoholiin ja Veikkauksen peleihin!

Ei sekään oikein ole, että toiset raatavat paskahommissa, joista saa vain paskan kätöseen. Matalapalkka-alalla toimivalla voi olla huomattavasti tiukempaa kun ottaa huomioon työttömien muut edut. Siis tokihan näitä kaikkia ollaan alasajamassa,  saapa nähdä mitä siitäkin seuraa. Suomessa kun on ulkona kylmä ja kaikki eivät osaa metsästää.

Vierailija
30/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsee ansiosidonnaiselle. Siksi tätä jaksaa kärsiä.

Vierailija
31/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on lapsi ja vaimo on työtön. Vaihtoehtoja ei hirveästi ole. En sinällään vihaa työtäni, mutta palkka on pieni vastuun määrään nähden ja työ tulee vapaa-ajalle liikaa, on stressaavaa. Säästän rahaa, jotta jos joku päivä haluaisin vähän puhaltaa, niin yritän pitää sen verran reservissä että voin tarvittaessa vaikka ottaa karenssin ja etsiä uutta työtä kaikessa rauhassa. Mutta olkoon se vasta sitten, kun oikeasti ahdistaa liikaa.

Vierailija
32/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on helppoa, hyvät työsuhde-edut ja vakituinen työsuhde.

Oon tullut tohon paikkaan 17 vuotiaana.

Kävin ekana iltalukion, sitten kauppiksen ja lopulta yliopiston.

Mutta kun palkka on 2700 e, työ helppoa, en millään viitsi vaihtaa. Kovin helposti en saa vapasta töistä, esim kun lapset ovat olleet kipeinä, olen saanut työkaverilta kyydin ja lapset ovat olleet päivän postihuoneessa. Siellä on kunnon sänky ja on ollut kiva olla.

Toimin työpaikan respassa. Otan vastaan postin ja vien postin töiden jälkeen, posti on ( vielä ) työmatkalla.

Hoidan kokoustarjoilut, eli pakasteita on pakkasessa. Paistan niitä, täytän croisantteja ja keitän kahvia termariin. Ja siivoan jäljet.

Kokoustiloja on 5 ja huippu yhtenä päivänä oli 20 kokousta, yleensä on alle 5. Tiskikone ja uuni tekee suurimmat työt.

Kirjepostia tulee vähän ja ulos lähtee vielä vähemmän.

Olen opiskellut kaikki opinnot työaikana ja tehnyt kaikki näytöt ja työharjoittelut myös töissä.

Asuntolaina on maksettu.

Nyt otin vuoden alussa uuden työn. Teen yhtä projektia, mutta se on määräaikainen. Siihen menee n 4 h päivässä työaikaa. Eli ollessani päätyössä, teen toisen työn töitä.

Mutta eihän mulla ole silloin mitään muuta tekemistä.

Projekti kestää kesäkuun alkuun.

En nyt hirveesti pidä työstäni, mutta se on mahdollistanut kaikkea muuta.

Vierailija
33/59 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen potkuista. Irtisanoudun myöhemmin jos en saa niitä.

Vierailija
34/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää jaksakaan. Työni on fyysisesti melko rasittavaa ja matalasti palkattua kaupan alan työtä, ja kaikki vapaa-aikani menee nykyään töistä palautumiseen. Olen ollut määräaikaisena vaihtelevilla sopimuksilla kaksi vuotta, ja nyt on tullut raja vastaan.

Työvuoroni ovat ilta- ja viikonloppupainotteisia. Normaalisti lähden töihin aamulla klo 10 ja palaan kotiin illalla klo 20 jälkeen. Näinä päivinä en ehdi tehdä mitään muuta. Joskus minulla on myös aamuvuoroja, mutta iltavuoron jälkeen en pysty yleensä nukahtamaan niin aikaisin, kuin aamuvuoroon herääminen vaatisi. Teen siis kuukauden harvat aamuvuorot aina univajeella päänsäryssä ja vatsakivuissa. Niiden jälkeen oloni onkin niin huono, etten jaksa tehdä iltapäivällä enää mitään muuta kuin nukkua päiväunet.

Elämässäni ei ole enää mitään säännöllisyyttä. Ystävien tapaaminen onnistuu todella harvoin, enkä voi myöskään käydä missään viikottaisissa harrasteryhmissä työn epäsäännöllisyyden vuoksi. Olen yrittänyt harrastaa omillani liikuntaa ja ulkoilua, jotta jaksaisin töissä, mutta nykyään sekin tuntuu vain väsyttävän kroppaani entisestään.

Olen niin loppu, että kieltäydyin juuri uudesta määräaikaisuudesta. Enää viikko ja olen työtön. Rukoilen, että saisin hetken vain levätä, eikä työkkäri saisi tietää työstä kieltäytymisestäni. Mutta mieluummin otan vaikka kolmen kuukauden karenssin, kuin jatkan enää tätä ”elämää”.

Vierailija
35/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun palkka on 2700 e, työ helppoa, en millään viitsi vaihtaa. Kovin helposti en saa vapasta töistä, esim kun lapset ovat olleet kipeinä, olen saanut työkaverilta kyydin ja lapset ovat olleet päivän postihuoneessa. Siellä on kunnon sänky ja on ollut kiva olla.

Toimin työpaikan respassa. Otan vastaan postin ja vien postin töiden jälkeen, posti on ( vielä ) työmatkalla.

Hoidan kokoustarjoilut, eli pakasteita on pakkasessa. Paistan niitä, täytän croisantteja ja keitän kahvia termariin. Ja siivoan jäljet.

Kokoustiloja on 5 ja huippu yhtenä päivänä oli 20 kokousta, yleensä on alle 5. Tiskikone ja uuni tekee suurimmat työt.

Olen opiskellut kaikki opinnot työaikana ja tehnyt kaikki näytöt ja työharjoittelut myös töissä.

Asuntolaina on maksettu.

Nyt otin vuoden alussa uuden työn. Teen yhtä projektia, mutta se on määräaikainen. Siihen menee n 4 h päivässä työaikaa. Eli ollessani päätyössä, teen toisen työn töitä.

Ei kuulosta mitenkään hassummalle, tuossa aikaisemmin tässä ketjussa oli joku, joka oli liukuhihnatyössä josta käteen jäi 1200e per kuukausi... siitä ei alemmas enää paljoa pääse.

Vierailija
36/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina on maksettu.

Siis oikeastiko saat noin kevyestä työstä palkkaa 2700€?!

Vierailija
37/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
38/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkoa on. Olen myöskin rauhaa kaipaava intovertti. Työssäni joudun puhelinkontaktiin ja eräs lähipomo kommentoi ja kyttää koko ajan. Oletin tästä työstä ihan muuta.

Sama. Joka työpäivän jälkeen ihan rättipoikki enkä jaksa nykyään enää harrastaa liikuntaakaan ja paino senkun nousee.. Ekstrovertti-pomo ahdisteli kerran ja kyseli miksi olen niin väsynyt kun haukottelen koko ajan. Huoh. Jaksan työkavereiden takia ja että työvuoroihin voi jonkin verran vaikuttaa.

Vierailija
39/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina on maksettu.

Mietin ihan samaa!

Vierailija
40/59 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina on maksettu.

Mietin ihan samaa!

Kelpais kyllä tollanen jobi tolla palkalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi