Ulkosuomalainen on
mamu. Miksi käyttää hienostelevaa sanaa ulkosuomalainen? Miksi ei reilusti sanaa suomimamu, suomalainen mamu tai vaan mamu?
Kommentit (13)
Sama. Tosin ruotsalaisten kollegojen mielestä suomalset eivät ole "oikeita ulkomaalaisia" :)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:16"]
Siis missä on ongelma? Minä olen mamu (=maahanmuuttaja) nykyisessä kotimaassani. En ole yhtään ulkosuomalaista tavannut joka ei tätä sanoisi (en täällä palstalla enkä oikeassa elämässä).
huono provo, ongelma on päässäsi. Elämsen kanssa tai hae apua.
[/quote]
Siis missä on ongelma? Minä olen mamu (=maahanmuuttaja) nykyisessä kotimaassani. En ole yhtään ulkosuomalaista tavannut joka ei tätä sanoisi (en täällä palstalla enkä oikeassa elämässä).
[/quote]
Minä taas en ole tällä palsta nähnyt yhdenkään ulkomailla asuvan suomalaisen käyttävän itsestään sanaa mamu.
Mä olen käyttänyt useinkin, etenkin mamu-keskusteluissa... Ehkä et ole sattunut lukemaan samoja ketjuja.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:35"]
[/quote]
Minä taas en ole tällä palsta nähnyt yhdenkään ulkomailla asuvan suomalaisen käyttävän itsestään sanaa mamu.
[/quote]
Ai vielä löytyy joku mamupatja, joka oikeasti ei tajua eroa esim japanilaisen tekniikan tohtorin ja Somaliasta tulleen raiskaajan välillä. Jatka samaa rataa, ehkä vuonna 2028 olet päässyt kärryille.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:40"]
Ai vielä löytyy joku mamupatja, joka oikeasti ei tajua eroa esim japanilaisen tekniikan tohtorin ja Somaliasta tulleen raiskaajan välillä. Jatka samaa rataa, ehkä vuonna 2028 olet päässyt kärryille.
[/quote]
Tajuan eron, mutta molemmat ovat kuitenkin mamuja.
Minä olen mamu, mutta ei tule aina tätä termia käytettyä. En myöskään aina(vain silloin tällöin) kutsu itseäni blondiksi vaikka minulla onkin vaalet hiukset . En arvannut että se sinua haittaa.
Iloksesi (ja myöskin minun ilokseni) voin kutenkin todeta että mieheni on mamupatja. (toivottavasti tämä termi sallitaan myös miehille;).
Minä kutsun. Ja koen, että tämä koskee minuakin http://kaleva.terve24.fi/terveys/mielenterveysongelmat-yleisempia-maahanmuuttajilla
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:29"]
Minä kutsun. Ja koen, että tämä koskee minuakin http://kaleva.terve24.fi/terveys/mielenterveysongelmat-yleisempia-maahanmuuttajilla
[/quote]
ehkä sinua
Mukava että jaksat huolehtia muista ihmisistä. Olet varmasti ylpeä itsestäsi. Vautsi!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:29"]
[/quote]
anteeksi, mitä sinä kutsut? Kutsutko numeroa 8 blondiksi? Vai itseäsi mielenterveysongelmaiseksi?
Terveisin:ohis:)
Siksi, että täältä Suomesta käsin ulkosuomalainen on maaSTAmuuttaja. Uudessa kotimaassaan hän on maahanmuuttaja eli mamu.
Puhutaan myös suomenruotsalaisista ja ruotsinsuomalaisista, mitkä ovat eri asioita. Jos halutaan käyttää yhteistä nimitystä kaikista ulkomailla asuvista suomalaisista, ulkosuomalainen on ihan hyvä termi.