Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

osittaiselle hoitovapaalle?

Vierailija
15.03.2013 |

Onko kokemuksia. Olen palannut työhön hoitovapaan jälkeen ja normaali arki tuntuu todella raskaalle. Menen joko seiskaan töihin, että pääsen hakemaan lapsia aiemmin tai sitten olen viiteen saakka, jolloin kotona puoli kuusi. Harrastaa en oikein jaksa kun viikonloppuisin kun tähän vielä tulee lasten harrastukset viikolla päälle. Mies ehdotti osittaista hoitovapaata. Mutta jotenkin se tuntuu pahalta, luovuttamiselta tms..Ja siltä että en olisi työpaikalla tosissaan...

Onko kenellekään kokemuksia? millaisia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan??

Vierailija
2/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittaisesta hoitovapaasta mulla on todella hyviä kokemuksia. Valitsin itse 80% työajan jolloin vietin joko perjantain tai maanantain lasten kanssa kotona. Nelipäiväinen työviikko oli huomattavasti armollisempi omankin jaksamisen kannalta eikä lapsetkaan olleet viikon päätteeksi yhtä väsyneitä kuin täysillä päivähoitotunneilla. Ei se mitään luovuttamista ole vaan oman jaksamisen tunnistamista ja lasten hyvinvoinnin asettamista rahan edelle.

Monet tuttavani ovat osittaisella hoitovapaalla ja järjestely tuntuu toimivan heilläkin todella hyvin.

Ja voisiko miehesikin harkita osittaiselle hoitovapaalle jäämistä, olisitte sitten lasten kanssa vuorotellen viikolla kotona? Osittaista hoitovapaatahan saa pitää molemmat vanhemmat yhtä aikaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mies ei oikein voi jäädä, koska on yrittäjä. Mä mietin lähinnä 6-tuntista päivää. Vanhin on mulla jo koulussa ja helpottaisi hänenkin päiviään..

Vierailija
4/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään myös, että kaikki lisäaika menee kotitöihin eli se luisuu siihen, et mä sit vien ja haen lapset, käyn aina kaupassa jne jne. 

Vierailija
5/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muilla ole kokemuksia? joudutteko tekemään enemmän kotitöitä?

ap

Vierailija
6/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikani on n. 85%. Työskentelen viitenä päivänä viikossa vaihtelevan mittaisia päiviä. Mieheni työpäivät ovat pitkiä, joten kotityöt jäävät minulle, olipa työtilanteeni mikä hyvänsä. Lasten kuljetukset jaetaan niin, että minä olen päävastuussa. Olen oikein tyytyväinen. Toisinaan sijaistan tarvittaessa, joten välillä rahaa tulee enemmän, välillä taas vähemmän.

Vierailija
7/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tyyppinen työ sulla on seiska? Meillä nyt kuskaukset ja kaupassakäynnit puoliksi. Siivon lisäki ja pesen pyykit. mies hoitaa harrastuskuskaukset ja ruokaa laittaa n.puoliksi. Pelkään et jos alan tekeen 80 pros. saan tehdä loputkin..

Vierailija
8/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska jatkaa vielä. Sekä minä, että mieheni ehdimme harrastaa molemmat n. kolmesti viikossa. Lapset harrastavat kerran viikossa. Hyvällä aikataulutuksella tämä onnistuu. Ja kotitöistä: minä käyn kaupassa, laitan ruoat, pesen pyykit, teen lumityöt ja lähes kaiken siivouksen. Miehellekin riittää omakotitalossa sekä kahdessa autossa yms. asioiden hoidossa hommaa. En valita, koska hänen vastuullaan olevista asioista en ymmärtäisikään mitään. 

Vierailija
9/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska on opettaja. Iltaisin joudun miettimään työasioita jonkin verran. Totta ihmeessä se, joka tekee vähemmän palkkatyötä ehtii enemmän kotitöitä? Nääntyisimme nälkään, jos minä odottelisin, että mies tulee kaupan kautta kotiin ja alkaa tehdä ruokaa. Tai talo jäisi siivoamatta, koska miehellä on niitä kodin/perheen muita asioita hoidettavana omien töidensä jälkeen.

Vierailija
10/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 80% työaika ja miehellä 90%, ollaan siis molemmat lyhenentty.

ei oo meillä vaikuttanut kotitöiden jakautumiseen. illalla ne vasta tehdään. mutta on helpottanut elämää!

Vierailija
11/11 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep!

Itse tekisin tätä 80 % työaikaa vaikka lopun elämäni, jos saisin :) Eli 6-tuntinen päivä auttaa TODELLA paljon arjessa; varsinkin meidän kotikulmilla, jossa ruuhka-aikaan liikkuminen tietää työmatka-ajan tuplaantumista. Nyt voi tulla ja mennä ruuhkien ulkopuolella ja voi helpommin olla lasten seurana aamuisin, jos koulupäivä alkaakin myöhemmin kuin klo 8.

Miten niin tämä kielisi luovuttamisesta? En ymmärrä tuollaista kunnianhimoista ajattelutapaa. Lapset ovat pieniä vain lyhyen ajan siihen verrattuna, mitä vanhempi on työelämässä.