Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei tajua että hänestä tehdään pilaa - miten toimisit?

Vierailija
15.03.2013 |

Nelivuotiaalla lapsellani on epäselvä puhe, ja on muutenkin ikäistään nuoremman oloinen. Pihassa on paljon lasta pari-kolme vuotta vanhempia lapsia, joista oma lapseni pitää kovasti. Joskus lapset ottavat hänetkin leikkiin mukaan. Kun lapseni sanoo jotain hassusti, muut alkavat matkia häntä ja naureskelevat. Siis tekevät pilaa hänestä. Lapseni ei kuitenkaan sitä ymmärrä, koska ei itse pysty kuulemaan äännevirheitään. Hän on vaan mielissään siitä, että muutkin innostuivat siitä mitä hän sanoi, ja luulee että muitten mielestä hän on vaan tosi hyvä tyyppi.

Sydäntä särkee katsoa tuota touhua. Kuitenkin, koska lapset ovat muuten reiluja, eivät tee muuta kiusaa eivätkä töni tms. eikä oma lapseni tajua että häntä kiusataan, en ole tuohon puuttunut. Koen että silloin aiheuttaisin lapselle vaan ongelmia. Matkiminen yleensä siihen loppuukin kun piipahdan paikalla juttelemassa niitä näitä. Mitä te muut äidit tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapsellani on puheongelmaa, mutta koskaan en ole törmännyt pilkkaan/naureskeluun. Itse tuossa tilanteessa kertoisin näille muille lapsille, että lapsellani on sairaus jonka takia puhuminen on vaikeaa. Ja sanoisin ettei hän itse mahda sille mitään. Ja sanoisin että ei ole kivaa jos toisen sairaudelle naureskellaan. 

Monesti tieto lisää suvaitsevuutta ja vähentää ennakkoluuloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi