Pokkana pitäisi elellä täällä maailmassa, vaikka vääryydet rehottaa?
Mua joskus suututtaa niin paljon suuret epäkohdat lainsäädännössä, oikeusjärjestelmässä, terveydenhoitolaitoksessa, päätökseteossa ja niin edelleen. Maailmassa olisi niin paljon korjattavaa, että kesken ei lopu vaikka koko ikänsä taistelisi vääryyksiä vastaan. Sitten vielä suurinta osaa ei kiinnosta, ei jakseta reagoida tai vaan hyväksytään, että tällaista tää nyt on vaikka väärin se on. Ihmiset ei vaadi mitään, ota vastuuta mistään eikä seiso minkään takana. Katsotaan sormien eikä nähdä todellisuutta silloinkaan,kun se on selvästi itseä vastaan. Mulla menee hermot oikeasti.
Kommentit (22)
Niinpä elivät kaikki esivanhempasikin, vaikka paljon kurjemmissa olosuhteissa joutuivat olemaan.
Sellaista se on. Kannattaa pyrkiä tekemään asioille jotain eikä vain kiukuttelemaan. Tai sitten tosiaan ummistaa silmänsä. Suurinta osaa ei kiinnosta suurin osa epäkohdista. Harva laittaa tikkua ristiin. Useimmat eivät ymmärrä mitään. Mutta aina löytyy myös se pieni osa ihmiskunnasta joka maailmaa parantaa muutenkin kuin puheissa. Osallistuu, ideoi, ajaa asioita. Politiikassa, vapaaehtoistyössä, yhdistyksissä, yrityksissäkin. Helpoimmasta päästä tapoja vaikuttaa on äänestää, kohta on taas mahdollisuus.
Ei kannata keskittyä ainoastaan epäkohtiin vaan havainnoida että maailma paranee kaiken aikaa. Kehitys on vaan vähittäistä. Kaikkea ei voi muuttaa heti. Kaikki se hyvä, mitä nyt on, on kuitenkin aiemmin joidenkin määrätietoisten ihmisten aikaansaannosta, sekä sen valtaosan, jolle muutokset on aina lopulta saatu omaksutettua.
On mahdotonta ratkaista kaikkia isoja ongelmia heti ja välittömästi. Asteittain ja pala kerrallaan syntyy kuitenkin lopulta pitkän ajan kuluessa parempaa, kuin yksikään visionääri tai idealisti kykenee suunnittelemaan, kun iso joukko ihmisiä osallistuu vaihtelevalla panoksellaan. Mahdotonta ei kannata tavoitella, mutta halutessaan voi olla mukana omalla pienellä panoksellaan ja siitä voi olla ylpeä, toiveikas ja iloinen.
Itse olen valinnut elellä pokkana vaan. En seuraa kauheasti mitä maailmalla tapahtuu, enkä siis huomaa kauheasti näitä vääryyksiä. Minun elämäni on hyvää ja mukavaa, tavallista arkea. Miksi pilaisin sen maailman vääryyksien vatvomisella?
Toiset vain ovat kansalaistottelemattomia.
Esim. kävelen niin kauan hiihtoladuilla, kunnes meitä 98% kansalaisiakin palvellaan, eikä vain hiihtäjiä talvella ja kävelijöillekin (koiran kanssa) aurataan ladut.
Minä maksan veroja siinä missä se pari prosenttia kansalaisista hiihtäjistäkin.
Kun kukaan ei ota kuuleviin korviin, niin kävellään sitten laduilla niin kauan, kunnes kävelijöillekin on aurattu omat tiensä.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Esim. kävelen niin kauan hiihtoladuilla, kunnes meitä 98% kansalaisiakin palvellaan, eikä vain hiihtäjiä talvella ja kävelijöillekin (koiran kanssa) aurataan ladut.
Kun kukaan ei ota kuuleviin korviin, niin kävellään sitten laduilla niin kauan, kunnes kävelijöillekin on aurattu omat tiensä.
Sinccis
Kovat jätkät kävelee ladulla. :D
Tarttis tehrä jotain. Ehkä toi naapuri tekis.
No älä nyt stressaa. Et saa maailmaa muutettua. Mitä tässä nyt voi itse tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Miksi miinustat, etkä kykene perustelemaan?
Miksei niillä koneilla joilla aurataan ladut voi aurata kävelyteitä palvelemaan 98% kansalaisista?
Aika harva hiihtää kuitenkin. Koiran ulkoiluttajiakin on jo varmasti sama määrä +muut ulkoilijat siihen päälle.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Vaan ei siinä ole siitä kyse, vaan kun pallinaamat ei tajua aurata kävelijöille _mitään_ teitä.
Missäs hitossa sitten kävelet? Metrin hangessa metässäkö? Hah, no sitten kävellään ladulla kunnes kävelijöille on omat "ladut" tehtynä. Mä maksan veroja siinä missä hiihtäjätkin.
Vaadin siis palvelua maksamista veroista. Muutenkin niitä maksetaan tulonsiirtoina lapsiperheille ja kaikkeen muuhun humpuukkiin.
Sinccis
Vaikea on tehdä millekään mitään, kun ilmeisesti kaikki muut ovat nykyjärjestelyihin tyytyväisiä. Savolaiset sanoo, että ei ole tavara kallista, se vaan köyhästä tuntuu siltä. Pitäis vaan itse hankkia itselleen niin paljon pätäkkää, että ei enää joutuisi kärsimään epäoikeudenmukaisuutta. Rahalla saa ja bemarilla pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Vaan ei siinä ole siitä kyse, vaan kun pallinaamat ei tajua aurata kävelijöille _mitään_ teitä.
Missäs hitossa sitten kävelet? Metrin hangessa metässäkö? Hah, no sitten kävellään ladulla kunnes kävelijöille on omat "ladut" tehtynä. Mä maksan veroja siinä missä hiihtäjätkin.
Vaadin siis palvelua maksamista veroista. Muutenkin niitä maksetaan tulonsiirtoina lapsiperheille ja kaikkeen muuhun humpuukkiin.
Sinccis
En oo laduilla kävellyt, kerta tulee sauvasta otsikkoon näiltä hormoneeratuilta ukuleilta. Mutta tota oon vuosikaudet kironnut miten kaikki ulkoilureitit ladutetaan talveksi, eikä siis luontoon ole asiaa kuin suksien kanssa. Mites ne, joilla ei ole varaa suksiin, tai on terveysesteitä, tai -herra varjele- pyörätuoli? Jos oiskin vaan että osa ladutetaan, ja osa olis kävelytienä, niin sen kanssa pystyisikin elämään. Vanhassa asuinpaikassa ne pirut veti jopa yhden kävelytien laduksi. Siis autotien vierellä. Kiva oli sitten kiertää melkoisen pitkä matka niitä luvallisia kävelyteitä kun halusi kauppaan lähteä.
Ap:llä on kauhea elämäntuska ja Sinccis kävelee ladulla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Vielä kovemmat ottaa sen rotikan mukaan ja polttaa isoa sikaaria samalla kun tallustelee laduilla miehekkäästi.
Ihminen ei muutu. Sä voit laittaa asioita hoitamaan kenet tahansa, mene vaikka itse niin mikään ei vaan muutu. Muuta systeemiä, ihmiset ovat silti samat. Turha toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Vielä kovemmat ottaa sen rotikan mukaan ja polttaa isoa sikaaria samalla kun tallustelee laduilla miehekkäästi.
Joo pesäpallomaila toisessa kädessä DukeNukem aurinkolasit päässä.
Rotwayler vieressä vääntämässä kunnon pitkot ladulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Niin kovaa jätkää en ole koskaan kyllä nähnyt.
Asiat on sentään parempaan suuntaan menossa noin ylipäätään.
Ihmisetkin muuttuvat, toisin kuin joku totesi. Historiallisessa mittakaavassa meistä on tullut väkivallattomampia, moniarvoisempia, suvaitsevaisempia (tai ainakin helpommin erilaisuutta sietäviä), demokraattisempia, tietävämpiä ja osaavampia.
Elämämme on parempaa: nälkä, äärimmäinen köyhyys ja ennen kaikkea sairaudet ja vaivat ovat vähentyneet. Meillä on entistä enemmän mahdollisuuksia etsiä tietoa rajoittamattomasti. Meillä on entistä enemmän vapaa-aikaa. Koko maailma on ulottuvillamme internetin myötä, monilla jopa kaikkein köyhimmissäkin maissa on pääsy nettiin ja sitä kautta etsimään tietoa ja vaikuttamaan asioihin (tai katsomaan kissavideoita). Maaorjuus ja orjuus ovat väistyviä ilmiöitä, vihdoinkin. Ihmisoikeudet ovat pikku askel kerrallaan toteutumassa takapajuisimmissakin maissa. Naisten ja lastenkin oikeudet.
Parasta, mitä voit tehdä, on löytää yksittäinen asia, jonka muuttamiseen pystyt vaikuttamaan jollakin tavalla - ja keskittyä siihen. Lopulta pystyt muuttamaan asioita edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Asiat on sentään parempaan suuntaan menossa noin ylipäätään.
Ihmisetkin muuttuvat, toisin kuin joku totesi. Historiallisessa mittakaavassa meistä on tullut väkivallattomampia, moniarvoisempia, suvaitsevaisempia (tai ainakin helpommin erilaisuutta sietäviä), demokraattisempia, tietävämpiä ja osaavampia.
Elämämme on parempaa: nälkä, äärimmäinen köyhyys ja ennen kaikkea sairaudet ja vaivat ovat vähentyneet. Meillä on entistä enemmän mahdollisuuksia etsiä tietoa rajoittamattomasti. Meillä on entistä enemmän vapaa-aikaa. Koko maailma on ulottuvillamme internetin myötä, monilla jopa kaikkein köyhimmissäkin maissa on pääsy nettiin ja sitä kautta etsimään tietoa ja vaikuttamaan asioihin (tai katsomaan kissavideoita). Maaorjuus ja orjuus ovat väistyviä ilmiöitä, vihdoinkin. Ihmisoikeudet ovat pikku askel kerrallaan toteutumassa takapajuisimmissakin maissa. Naisten ja lastenkin oikeudet.
Parasta, mitä voit tehdä, on löytää yksittäinen asia, jonka muuttamiseen pystyt vaikuttamaan jollakin tavalla - ja keskittyä siihen. Lopulta pystyt muuttamaan asioita edes vähän.
Tässä on aika monta epätotuutta
Vierailija kirjoitti:
Minusta parasta elämässä on kohdella naisia väkivaltaisesti. :)
Ai jaa.
Myönnän, että katson sormien.