Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta kaikki maailman sudet pitäisi tappaa.

Vierailija
15.03.2013 |

Susista ei ole mitään muuta kuin harmia. Nehän tappavat ja syövät ympäri maailman ihmisten lemmikkieläimiä (esimerkiksi koiria, kissoja, hevosia, lehmiä, lampaita, kanoja, vuohia jne) ja usein ne tappavat ja syövät jopa lapsia! Sudet pitää tappaa, sillä eihän sellainen käy että lapsia syövät hirviöt saavat elää!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 18:44"]

Sitten kun susi ahdistelee lapsia tai syö yhden niin tämä palsta täyttyy viesteistä, että miksi niitä ei ole kaikkia jo ammuttu.

[/quote]

Mä ihmettelen, että miksei koiria tapeta? Koirat on todistettavasti tappanut useita lapsia vuosittain. Silti kukaan ei vaadi, että koirat pitäis tappaa. Vaikka oikeasti koira on monta kertaa vaarallisempi lapselle kuin susi. Ja näiden petojen kanssa jätetään lapset jopa ilman valvontaa??

Vierailija
22/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:41"]

Sitten kun susi ahdistelee lapsia tai syö yhden niin tämä palsta täyttyy viesteistä, että miksi niitä ei ole kaikkia jo ammuttu.

[/quote]

Mä ihmettelen, että miksei koiria tapeta? Koirat on todistettavasti tappanut useita lapsia vuosittain. Silti kukaan ei vaadi, että koirat pitäis tappaa. Vaikka oikeasti koira on monta kertaa vaarallisempi lapselle kuin susi. Ja näiden petojen kanssa jätetään lapset jopa ilman valvontaa??

[/quote]

Tätä minäkin olen ihmetellyt usein mutta vastauksia en ole saanut noilta, jotka kannattavat susien tappamista.

Enemmän minuakin pelottaa tuo naapurin rotikka kuin tuossa parin kilsan päässä asustava susipariskunta, jota harvat ovat edes nähneet. Pysyvät mieluummin piilossa ihmisiltä ja ihan syystäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:35"]

Eikös täällä ole ennenkin pärjätty ilman susia, joten toi ravintoketju-perustelu kyllä ontuu aika pahasti.

Kellään ei siis oikeesti taida olla mitään HYVÄÄ syytä miksi niitä ei sais hävittää? Eikä tässä nyt kysytty miks ihmiset pitäis tappaa vaan susista on kyse!

[/quote]

Milloin täällä on oltu ilman susia? Toki tässä välissä oli aika jolloin susia oli vähän, mutta ei susi ole koskaan Suomesta kokonaan kadonnut.

Ja kyllä mä oikeasti miettisin kerran ja vielä toisenkin ennekuin alkaisin tahallaan hävittämään kokonaista eläinlajia. Luonnon kiertokulku muuttuu aina jos joku laji kuolee. Ja tämä muutos koskettaa myös ihmistä, vääjäämättä joskus, eikä se muutos aina ole positiivinen.

Vierailija
24/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

vaarallisiksi luokitellut koirarodut pitäisi kieltää suomessa!

Vierailija
25/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

vaarallisiksi luokitellut koirarodut pitäisi kieltää suomessa!

Vierailija
26/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaikki ilvekset, ahmat, ketut, tiikerit, leijonat, hyeenat, shakaalit, puumat ynnä muut pedot pitää välittömästi hävittää sukupuuttoon. Saati sitten petolinnut! Vievät viattomia kissanpentuja ja pikkukoiria suoraan narun päästä, hihnan puolikas vain jää omistajan ranteeseen roikkumaan :(

Vierailija
27/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:35"]

Eikös täällä ole ennenkin pärjätty ilman susia, joten toi ravintoketju-perustelu kyllä ontuu aika pahasti.

Kellään ei siis oikeesti taida olla mitään HYVÄÄ syytä miksi niitä ei sais hävittää? Eikä tässä nyt kysytty miks ihmiset pitäis tappaa vaan susista on kyse!

Missä ihmeen "täällä" ? Susi on vanhempi lajina, kuin ihminen. Sillä on vähintäänkin yhtä suuri oikeus elää ihan yhtä missä hyvänsä, kuin sullakin.

Että mietipä sitä.

[/quote]

Vierailija
28/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on ihmisen oma valinta mutta harvalla kai on susi lemmikkinä omasta tahdostaan?

Ja jos kerran pienmmälläkin susimäärällä on luonnontasapaino pysynyt, niin miksi niitä pitää olla enemmän?

Ei mua yhtään haitannu 25 vuotta sitten sudet jotka ei tupannu pihaan vaan pysyi poissa ihmisen nurkista. Pitämällä kanta pienenä vältytään todennäköisesti noilta yhteentörmäyksiltäkin, ihan ninku sadan viimesenkin vuoden aikana.

Vierailija
29/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehäkolmosen sisältä on helppo huudella. Saattas cityvihreetäkin jännittää jos kerran elämässä vietäisiin alueelle, jossa on susia lähettyvillä ja jätettäisiin tekemään tuttavuutta.

Vierailija
30/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:59"]

Koira on ihmisen oma valinta mutta harvalla kai on susi lemmikkinä omasta tahdostaan?

Ja jos kerran pienmmälläkin susimäärällä on luonnontasapaino pysynyt, niin miksi niitä pitää olla enemmän?

Ei mua yhtään haitannu 25 vuotta sitten sudet jotka ei tupannu pihaan vaan pysyi poissa ihmisen nurkista. Pitämällä kanta pienenä vältytään todennäköisesti noilta yhteentörmäyksiltäkin, ihan ninku sadan viimesenkin vuoden aikana.

[/quote]

joo, mutta se ei oo oma valinta kun naapuri pitää vapaana kouluttamatonta koiraa joka on rodultaan tunnetusti vaarallinen. ja kun ei järkipuhe auta niin lähialueen ihmiset saa pelätä. kumpa joku alkaisi puuhata kansalaisaloitetta näistä vaarallisista koiraroduista ja niden kieltämisestä. osallistuisin heti. tietyt rodut pitäisi olla vain poliiseille ym viranomaisille sallittuja.

Vierailija
31/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:05"]

joo, mutta se ei oo oma valinta kun naapuri pitää vapaana kouluttamatonta koiraa joka on rodultaan tunnetusti vaarallinen. ja kun ei järkipuhe auta niin lähialueen ihmiset saa pelätä. kumpa joku alkaisi puuhata kansalaisaloitetta näistä vaarallisista koiraroduista ja niden kieltämisestä. osallistuisin heti. tietyt rodut pitäisi olla vain poliiseille ym viranomaisille sallittuja.

[/quote]

Kyllä minä tuollaisen koiran ampumisen hyväksyisin. Kyllä ihmisten elämä on ikävää jos jatkuvasti pitää pelätä.

Vierailija
32/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 19:59"]

[/quote]

Voi kuule, kyllä niitä tuppas pihoihin 25v. sitten. Siitä ei vaan kirjoiteltu eikä huudettu. Eikä hysterisoitu ihan näin paljon. Joten se ei sua haitannut kun et niistä tiennyt :) 

Vierailija
33/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haitanu ei, koska ei tulleet pihaan! Nyt tulee ja se kyllä pelottaa. Olis kiva jos muksut vois omassa pihassa ulkoilla rauhassa!

Vierailija
34/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:01"]

Kehäkolmosen sisältä on helppo huudella. Saattas cityvihreetäkin jännittää jos kerran elämässä vietäisiin alueelle, jossa on susia lähettyvillä ja jätettäisiin tekemään tuttavuutta.

[/quote]

Ihan huutelen täältä syvältä landelta, keskeltä pahinta susialuetta. Ei täällä kaikki kehtaa osallistua susihysteriaan. Hyvin olen jo liki 40v. maalla susien keskellä pärjännyt ja pärjään vielä toiset 40v.

Vierailija
35/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin siskolta tänään ,kun kysyin  onko sen miehen veljen koira vielä elossa? Kertoi ,että susi tai sudet olivat tappaneet ei ollut  kuin karvatuppoja jäljellä. Tämä tapahtui  Lieksassa.

Vierailija
36/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:01"]

[/quote]

Kuule, mä kirjoittelen nyt nimenomaan  ihan alueelta jolla susia on havaittu ja täällä on karhujakin.

Ihan käydään metsässä marjastamassa, sienestämässä eikä yhtään kammota ne eläimet.

Eikä mun mielestä susia saa tappaa.

Vierailija
37/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:10"]

Ei haitanu ei, koska ei tulleet pihaan! Nyt tulee ja se kyllä pelottaa. Olis kiva jos muksut vois omassa pihassa ulkoilla rauhassa!

[/quote]

Tuli ne, itse muistan ihan hyvin muutaman jutun. Kuten sanoin, niin ne susijutut ei vaan levinnyt netin kautta joka kotiin. 

Vierailija
38/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää jo päättää, mitä mieltä olette. Yksi kirkuu että sudet pitää tappaa kokonaan, toinen parkuu että kanta täytyy olla pieni. Mitä ihmeen jumalia te leikitte, kun yritätte tuhota luontoon kuuluvan lajin?

Vierailija
39/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuli ne, itse muistan ihan hyvin muutaman jutun. Kuten sanoin, niin ne susijutut ei vaan levinnyt netin kautta joka kotiin. 

[/quote]

Miten se netistä riippuu onko niistä uhkaa vai ei? =0

Vierailija
40/68 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mieli muuttuu kun niitä on enemmän ja yhteentörmäyksiä alkaa tulemaan yhä enemmän. Nyt niitä ei tarvitse pelätä niin paljoa kun ovat niin harvinaisia, mutta kun reviirit täyttyy ja ruoka hupenee niin kyllä ne pihoille tulee. Tämä on taas vihreiden ajattelua kun mitään ei pystytä etukäteen miettimään ja sitten ollaan sormi suussa kun paska osuu tuulettimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi