Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kroonistunut uupumus

Vierailija
12.03.2019 |

Onko kellään kokemusta? Uuvuin entisessä työpaikassani muutama vuosi sitten. Hoidin asian hakeutumalla opiskelemaan. Myös kovat opiskelurupeamat ovat tuntuneet uuvuttavilta. Nyt uupumusoireita tulee milloin mistäkin. Viimeksi kun siivosin erityisen likaista kohdetta monta tuntia. Tämä saa miettimään pärjäämistä, kun paluu työelämään koittaa. Onko tähän olemassa ratkaisu? Stressin välttäminen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua

Tee työsi niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu. Älä keksi tekosyitä.

Vierailija
2/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sairaus? Masennus? Uupuminen voi olla sivuoire jostain isommasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama tausta. Loppuunpaloin työssäni ja hakeuduin opiskelemaan. Minulla on myös pieniä lapsia. Vaihdoin alaa ja vuoden päästä paloin niin pahasti loppuun, että jouduin jäämään pitkälle sairauslomalle. Palasin töihin puolikkaalle. Nyt olen osakuntoutustuella ja näyttää siltä, että näin menen ”lähivuodet”. Tiedän jo, että paluuta entiseen ei ole sillä loppuunpalaminen on jättänyt minuun jälkensä. Stressinsietokykyni ei ole lähelläkään entistä. Käyn psykoterapiassa ja minulla on masennuslääkitys.

Hiljaa hyvä tulee! Voimia!

Vierailija
4/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma appiukko nauroi minulle huutonaurua. Lääkäri soitti minulle ja kertoi vakavasta syövästä ja siitä kuinka raskaus tulisi keskeyttää syöpähoitojen takia.

Loppui appiukon huutonaurut lyhyeen.

Hänen mielestä kyseessä oli laiskuus.

Syöpähän se oli ja nyt en tiedä tuleeko kuolema.

Vierailija
5/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, en tiedä olenko koskaan täysintyökykyinen. En kestä olla ihmistenkään parissa tuntia pitempään, vaikka en edes puhuisi kellekään, tuntuu että kaikki aistit ovat ylikuormittuneet. Yksin tehtäviä töitä jaksaisin varmaan puolipäiväisesti.

Vierailija
6/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että tuttavapiirissä kaikki "työuupuneet" ovat lapsiperheen isiä ja äitejä!

Yksikään lapseton ei ole uupunut.

Tuttavapiiriini kuuluu yli 100 ihmistä.

7/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen sairauskin voi aiheuttaa uupumusta. Lisäksi kannattaa muistaa, ettei kaikilla ole yhtä suuret voimavarat lähtökohtaisesti.

Vierailija
8/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma että tuttavapiirissä kaikki "työuupuneet" ovat lapsiperheen isiä ja äitejä!

Tuttavapiiriini kuuluu yli 100 ihmistä.

Tosi kummallista.

Vaikuttaa ihan provolta. Itse äsken tein 100 etunojaa ja 34 leuanvetoa puhtaasti.

Ei tuntunut missään. Kuuntelen musiikkia samalla kun venyttelen olohuoneen matolla läppärini kanssa.

Tällä kertaa teen spagaatit kun on sellainen nuorekas notkea päivä.

Ajattelin myös provoilla samalla, mutta provoilu sellaisenaan ei ole älykästä, jos ei tee jotain hyödyllistä ja edistävää samalla.

Siksi vähän ihmettelen että mitähän _ttua sä oikein yrität. Aika laiskaa luettavaa.

Vierailija
9/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

peräreikäpiiriini kuuluu yli 100 ihmistä.

Uskon kyllä sen. Sen verran löysää lasket.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi