Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti vauvan kanssa, isompi lapsi virikehoidossa??

Vierailija
15.03.2013 |

Meidän naapurissa asuu kaksilapsinen perhe, jossa on vauva ja kolme- ja puolivuotias tyttö. Olen jo pitkään ihmetellyt, minne äiti lähtee kahden lapsen kanssa ja palaa vain yhden, mietin jopa, kävisikö esikoinen kaksi kertaa viikossa jossain hoidossa esim allergiasairaalassa tai vastaavassa. Mutta tänään kysäisin äidiltä mistä hän tulee pelkän vauvan kanssa ja äiti kertoi ihan kiertelemättä, että esikoinen viedään kerhoon. Äiti vielä naureskeli, että nyt saa omaa aikaa kun vauvakin nukkuu. Kuulemma tällaisia kerhoja tukee Helsingin kaupungin sosiaalivirasto oikein tarkoituksella, että mammat saisivat vapaa-aikaa vauvan kanssa kun isompi sysätään pois silmistä. Siis kyseessä joku "virike"kerho. Laiskojen, itsekkäiden äitien puhetta sanon minä! En ymmärrä miksei terve äiti jaksa hoitaa molempia lapsia, niitähän on vain kaksi? Silloin kun omat lapset olivat pieniä, ei mistään virikekerhoista saati päiväkotipaikoista esikoisille todellakaan puhuttu. Meillä puuhattiin, leivottiin, puistoiltiin, askarreltiin ja luettiin yhdessä, sisarukset saivat tutustua toisiinsa rauhassa ilman että esikoista syrjäytettiin perhedynamiikasta.

Minusta tällainen virikehoitokehitys on aivan sairasta. En tiedä kelle päättäjälle tästä kannattaisi puhua, mutta ihmettelen kyllä!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden omaperäisin aloitus

Vierailija
2/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, ettei 3,5-vuotias lapsi voisi nauttia kerhoilusta? Vai millaisia kerhoja ja päiväkoteja siellä Suomessa oikein on, kun tuntuu, että näissä palstan keskusteluissa kaikki ne ovat niin negatiivisia paikkoja?

Itse koko aikuisikäni Espanjassa asuneena kummastelen tätä ajatustapaa, että tuon ikäinen muka kärsisi siitä, että muutaman tunnin päivässä viettää muussa seurassa, kuin äidin kanssa.
  Meillä on kummatkin lapset aloittaneet koulun 3 vuotiaana ja ihan oikeasti nauttivat siellä olosta. Vai onkohan se vaan niin, että täällä yleisesti ollaan positiivisempia eikä päivähoito ole mikään mörkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onhan kaikenlaisia kerhoja ollut vaikka miten kauan.

Tulee itsekin kuskattua 3 kertaa viikossa esikoista kerhoissa, että saa vähän kaveri seuraa :) Ikää kyllä on jo 6 vuotta, aloitti kerhoilun 4 vuotiaana.

Vierailija
4/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut virikehoidossa 80-luvun puolessa välissä, että ei ole mikään uusi keksintö. Palvelu on lapsille, ei vanhemmille.

Vierailija
5/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai allergiasairaalassa. Huono provo. Mutta eiköhän tähän joku tartu ;)

Vierailija
6/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ap:n tekstiä otsikkoa enempää, muta terveisiä pk-tädiltä joka työskentelee pienten ryhmässä ja ryhmämme lapsista on juuri 3 lasta tullut isoveljiksi-ja siskoiksi ja he ovat joka ikinen päivä päiväkodissa 7-9h. Tokihan sitä nyt 2v ikäinen tarvitsee pk tarjoamaa touhua jotta äiti saa olla sen vauvan kanssa kotosalla.

Juu ja ihan ovat "normiperheitä" ja "normisynnytykset" ja "normiterveydentilat" yms eli ei siinäkään mielessä erityisempaa tarvetta "iso"sisaren "normipäiville" joka päivä.

Vierailija
7/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 16:43"]

En lukenut ap:n tekstiä otsikkoa enempää, muta terveisiä pk-tädiltä joka työskentelee pienten ryhmässä ja ryhmämme lapsista on juuri 3 lasta tullut isoveljiksi-ja siskoiksi ja he ovat joka ikinen päivä päiväkodissa 7-9h. Tokihan sitä nyt 2v ikäinen tarvitsee pk tarjoamaa touhua jotta äiti saa olla sen vauvan kanssa kotosalla.

Juu ja ihan ovat "normiperheitä" ja "normisynnytykset" ja "normiterveydentilat" yms eli ei siinäkään mielessä erityisempaa tarvetta "iso"sisaren "normipäiville" joka päivä.

[/quote]

Pistitkö vähän kierroksia provoon kun ei lähteny oikein käyntiin?

Mun on todella vaikea uskoa että kukaan veisi lasta hoitoon omaa laiskuutta. Laiska ihminen ei nimittäin jaksa viedä lasta aamulla hoitoon, se kun on melkein rasittavampaa kuin olla lapsen kanssa koko päivä kotona. Vaikea on myös uskoa sitä että päiväkodin täti tietäisi jonkun perheen tilanteen pilkun tarkasti.

Vierailija
8/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh? Luulet siis että olen tuo ap?? hohhoijaa, ihan kuule olen eri hlö ja tuo tekstini oli faktaa työpäivistäni, valitan.

-7-

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 16:43"]

[/quote]

Pistitkö vähän kierroksia provoon kun ei lähteny oikein käyntiin?

Mun on todella vaikea uskoa että kukaan veisi lasta hoitoon omaa laiskuutta. Laiska ihminen ei nimittäin jaksa viedä lasta aamulla hoitoon, se kun on melkein rasittavampaa kuin olla lapsen kanssa koko päivä kotona. Vaikea on myös uskoa sitä että päiväkodin täti tietäisi jonkun perheen tilanteen pilkun tarkasti.

[/quote]

Vierailija
9/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaas, on niitäkin jotka ovat sen verran laiskoja, että vievät isomman lapsen hoitoon koko päiväksi, että saavat vauvan kanssa laiskotella monta tuntia.

Jopa alle 2 vuotiaitakin viedään vauvan edestä pois. Koska vauva kuulemma tarvitsee myös kahden keskistä aikaa äidin kanssa kuten esikoinen on saanut
-.-

Vierailija
10/10 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä sinulle "epäuskoinen", ei ne mammat itse niitä 2v jättejään hoteisiini tuokaan (paitsi 1 välillä) vaan isit ennen töihin menoaan ja sitten iltapvällä milloin isä milloin äiti, vauva mukana tietty jos äiti kyseessä. Ja juu, satun tietämään että "normitapauksia" ovat synnytyksiensä suhteen eikä masennusta tms taustalla. Meillä kun on tapana jutella asioista aina nähdessämme.

-7-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä