Kuinka kauan olit hoitovapaalla?
Kommentit (17)
Lapsi on nyt 4 kuukautta, minä olen vielä elokuuhun asti kotona ja sen jälkeen mies vuoden.
Olin kolmen lapsen kanssa kotona yhteensä kahdeksan vuotta ja menin töihin silloin kun nuorin täytti kolme vuotta.
0 päivää. Muksu meni 11 kk iässä päiväkotiin ja hyvin on mennyt.
14 kk useammassa osassa. Vaimo piti loput mahdolliset.
Ekan kanssa siihen asti kun lapsi oli 1v8kk
Toisen kanssa siihen asti kun lapsi oli 1v9kk
Kolmannen kanssa siihen asti kun lapsi oli 2v
Ensin n. 4 viikkoa vanhempainrahakauden lopuksi, eli olin pois töistä suunnilleen tasan vuoden. Sitten mieheni oli hoitovapaalla 9 kk, minkä jälkeen lapsi aloitti päiväkodissa ja minä aloin tekemään 9 kk ajaksi 80% työaikaa.
Kunnes tyttö täytti 3 vuotta. Se oli itsestään selvää heti kun raskaudesta tiesin.
3 lasta ja jokaisen kanssa olin hoitovapaalla kunnes ko. lapsi täytti 1 v.
Kahden ekan välissä olin 7 vk töissä.
3 lasta, n. 5 vuoden ikäerot. Olin kotona jokaisen kohdalla 1v6kk-1v10kk. Mies oli jokaisen kanssa vuoden. Ekojen kohdalla olin kahdessa osassa, nuorimman kanssa 1.5v putkeen.
Vuoden siitä kun lapsi oli 1v 2kk ja siihen asti kun 2v 2kk meni päiväkotiin. Seuraavan kanssa sama suunnitelma.
11 jatkaa. Isompi saa kyllä jatkaa päiväkodissa jos haluaa, toivottavasti haluaa koska en selviäisi kahden kanssa kotona.
Siihen saakka kunnes oli 2v 4kk, toisen kanssa suunnittelin että siihen kun on noin 2v.
Ehdin olla hoitovapaalla n. 5 kk, kun sain unelmien työpaikan. Kuopus lähti päiväkotiin 1 v. 2 kk. Esikoisen kohdalla en ollut ollenkaan hoitovapaalla, opiskelin siihen aikaan ja tein vain osa-aikaista hommaa, saatiin pidettyä lapsi pitkään kotona ja hyvin vähillä hoitotunneilla.
Menin töihin kun lapsi oli vuoden.
Kolmannen lapsen kanssa pisimpään hoitovapaalla. Mieskin piti pidemmän hoitovapaajakson jokin aika sitten.
0 päivää, vanhempainvapaan loputtua menin töihin ja mies jäi isyyslomalle. Lapsi meni päiväkotiin 11 kk ikäisenä
Siihen asti kun lapsi täytti 3v.