Lyhentääköhän hallitus kotihoidontukiaikaa ensi viikolla
Sehän on yksi käsiteltävistä asioista siellä. Kun joka asiaa ollaan leikkaamassa niin varmaan tämäkin lyhenee tai kotihoidontuki pienenee tms.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että 3 vuotta on hyvä aika saada hoitaa lasta kotona. Minulla on 2 lasta, joiden kanssa olen ollut yhteensä 5 vuotta kotona. Lapset ovat saaneet rauhassa kasvaa turvallisessa kotiympäristössä ja menneet sitten vähän vanhempina tarhaan.
Niin ja minä ehdin olemaan työelämässä silti 40 vuotta!!!!
Kommentit (4)
Juuri näin kakkonen!
Mutta missään keskusteluissa eivät ole tätä asiaa ottaneet huomioon (siis Kataiset ym.) vaan on vain hoettu sitä, että äitien pitäisi työllistyä nopeammin...
ap
mut sitten saa työttömyyskorvausta joka on moninkertainen summa kotihoidontukeen. Saa myös lapsen hoitoon halvalla sillä täytyyhän päivät etsiä töitä ja silloin on oikeutettu hoitopaikkaan eli ainakin äideille tuo on rahallisesti ja myös oman hyvinvoinnin osalta älyttömä hyvä jos aikaa lyhennetään. Eihän sitä oikeasti tarvi töitä ottaa vastaan (jos joku tarjoaisi). Tulee kyllävaltiolle aivan älyttömän kalliiksi.
No ei ne äidit, joilla on työpaikka odottamassa voi jäädä millekään työttömyyskorvauksille vaan on painuttava takaisin töihin ja laitettava se 1-2v lapsi sinne tarhaan, minkä iän nyt sitten mahdollisesti päättävätkään riittävän...
Ja tosiaan mihinköhän tarhaan se lapsi sitten laitetaan, kun nytkin saa kuukausia jonottaa hoitopaikkaa.
Jos hallitus meinaa lyhentää tukiaikaa/pienentää tukia, niin toivottavasti heillä on jossain jemmassa kymmeniä miljoonia euroja kunnille, joiden pitää tämän jälkeen pystyä järjestämään hoitopaikka kymmenille tuhansille pienille lapsille, jotka tarvitsevat vielä useamman hoitajankin per ryhmä. Siitä huolimatta, että melkein puolella kotona olevista äideistä ei ole työpaikkaa johon palata. Jotenkin tuntuu, ettei tähän taloustilanteeseen tällainen ratkaisu sovi. Ja jotenkin tuntuu, että kuntapäättäjät eivät ole asiasta innoissaan.