Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo huomautti kun poistuin työpaikalta kotiin syömään ruokalan sijasta

Vierailija
14.03.2013 |

mitä ihmettä mun syömiset sille kuuluu? Ruokailu ei kuulu työaikaan,joten kai mulla on oikeus syödä missä haluan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pomo narisee samasta. 

Muut menevät kävellen läheiseen lounasruokalaan, mies ajaa autollaan kotiin syömään.

Pomo ei tykkää, vahtaa kelloa ja on sitä mieltä ettei voi olla pois ruotuväestä jos hätä tulee.

Ja huom. mies käy täällä kotona syömässä nopeammin kuin ne lounasruokalassa käyvät.

Vierailija
2/5 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työehtosopimuksesta/työsopimuksesta. Jos ruokatunti on omaa aikaa, siihen ei ole pomolla mitään sanomista, missä silloin käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista. Eihän se kuulu pomolle pätkääkään, missä ihminen ruokatunnillaan on, kunhan ei ylitä ruokatauon pituutta. Mistä se pomo muuten edes tietää missä se mies käy, ei mun pomo ainakaan tiedä mitä teen ruokiksella (yleensä syön eväät äkkiä omassa työpisteessä ja lähden reippaalle kävelyllä työpaikan ympäristöön).

Vierailija
4/5 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokatunti sisältyy työaikaan, ei voi poistua työpaikalta, koska täytyy olla valmis lähtemään töihin vaikka kesken syömisen. Silloin, jos ruokatunti on työajan ulkopuolella, niin että työaika pitenee, se on omaa aikaa.

Vierailija
5/5 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 23:08"]

Jos ruokatunti sisältyy työaikaan, ei voi poistua työpaikalta, koska täytyy olla valmis lähtemään töihin vaikka kesken syömisen. Silloin, jos ruokatunti on työajan ulkopuolella, niin että työaika pitenee, se on omaa aikaa.

[/quote]

Joo noinhan se menee. Useimmiten se ei sisälly työaikaan, esim. jos on kellokortti, sen sisään- ja ulosleimausten välin täytyy olla esim. 8 tuntia, vaikka työpäivän pituus on 7,5 h, koska välissä on "pakollinen" ruokatunti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän