Käytätkö kesähelteellä pussilakanaa peittona?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
20 asteen helteillä käytän yleensä pelkkää pussilakanaa. Jos on vähemmän lämpöasteita, saatan tarvita peiton.
20 astetta ei ole hellettä.
Nukun peiton kanssa, koska olen viluinen ihminen enkä tarkene ilman peittoa edes helteellä. Asuntoni on kyllä niin kylmä, ettei lämpötila nouse edes helteellä yli 27 asteeseen.
Viime kesänä käytin peittona kosteana pakastimeen laitettua aluslakanaa. Yleensä on tosiaan ollut kesällä peittona pussilakana, mutta kyllä minulla se tavallinen peittokin silti on sängyssä siltä varalta, että tulee kylmä. En siis vie peittoja kesäksi minnekään säilöön.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu, ja untuvapeitto kesät talvet. Kokeilin joskus kesällä tuota pelkkää lakanaa, ei onnistunut. Oli liian kylmä. Ilmeisesti ruumiinlämpö laskee öisin todella alhaiseksi.
Heh, hetken luulin jo vastanneeni tähän:)
Ihan samat sanat!
Untuvatäkki on ihana! Ja meillä mh lämpötila on vakio kesät talvet joten miksi ei?
Kesä-ja talvipeitto käytössä täälläkin.
Minulla on unikulman kehon lämpötilaa säätelevät steadybody-kamat sängyssä.
Mä olen normaalisti vilukissa, mutta kesähelteillä kiskon kyllä täkin pussilakanan sisältä pois. Jos lämpötila on vähän "siinä ja siinä", taittelen täkin jalkopäähän, jotta voin vetää sen lisälämmikkeeksi, jos tulee yöllä kylmä. Ihan kuumimmilla säillä lähtee täkki kokonaan sängystä ja luotan pelkkään pussilakanaan. En osaa nukkua ilman peittoa, en sen painon takia, vaan jotenkin haluan olla peitettynä edes sillä pussilakanalla.
Ja pussilakana eikä tavallinen lakana siitä syystä, että sitten kun sää taas kylmenee, kiskaisen täkin sinne pussilakanan sisään takaisin.
En. Ilppi pitää asunnon lämpötilan miellyttävänä kesäkuumallakin muutamalla eurolla kuussa.
Koko peitto minulla aina on. Meillä on talvellakin kyllä sisällä niin lämmin ettei peittoa välttämättä tarvi. Kesällä ilmalämpöpumppu hoitaa viilennyksen.
Pitää olla jotain päällä. Kesällä on aina pelkkä pussilakana. Viime kesä oli aika tuskaista, mutta silti piti olla pussilakana päällä. Mulla on vielä sellanen tapa, että pidän sitä peittoa/pussilakana polvien välissäkin..
Oon havainnut, että voin unissani joskus tiputtaa peitteen maahan ja jatkaa unia normaalisti, mutta ilman peittoa/pussilakanaa ei uni tule.
Pelkkä pussilakana kesällä. Talvellakin nukun ohuen puuvillapeiton kanssa. Keinokuituisia täkkejä en siedä ollenkaan, hikoilen ihan kauheasti niiden alla.
Matkustankin aina oman pussilakanan kanssa, hotelleissa mies saa pitää koko tuplaleveän peiton itsellään ja minulla on vain se oma pussilakanani. Pitkään pyytelin aina roomservicestä ylimääräistä lakanaa ja sitä pidettiin aina vähön outona, joten nykyään mennään oman lakanan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt kesähelle?
Täällä päin on lunta ja pakkasta.Tästä oli puhetta YouTubessa. Alkoi pussilakanoiden rei'istä ja meni tähän.
Nyt on maaliskuu. Viime vuonna helteet alkoivat toukokuussa eli noin 6-8 viikon päästä voi olla helle myös tänä vuonna. Suo anteeksi, että en odota siihen asti.
Toukokuussa helteitä?? Vai lasketko helteeksi kaikki yli +7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt kesähelle?
Täällä päin on lunta ja pakkasta.Tästä oli puhetta YouTubessa. Alkoi pussilakanoiden rei'istä ja meni tähän.
Nyt on maaliskuu. Viime vuonna helteet alkoivat toukokuussa eli noin 6-8 viikon päästä voi olla helle myös tänä vuonna. Suo anteeksi, että en odota siihen asti.
Toukokuussa helteitä?? Vai lasketko helteeksi kaikki yli +7
No viime vuonna oli ainakin Euroviisujen aikaan 27 astetta lämmintä. Se on toukokuussa, ja se on hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen silkkimakuupussi, jota olen helteillä käyttänyt. Kaipaisin kuitenkin jotain painavampaa päälle. Kun helteet viime kesänä vihdoin päättyivät, oli ihanaa taas nukkua ihan kunnon peiton alla!
Viime kesän helteet olivat painajaismaisia, kun en sen ympärivuorokautisen kuumeuuden takia pystynyt nukkumaan kunnolla moneen viikkoon. Toivottavasti ensi kesänä lämpö ei nouse 20 astetta korkeammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt kesähelle?
Täällä päin on lunta ja pakkasta.Pystytkö puhumaan vain asioista jotka tapahtuvat juuri nyt?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 asteen helteillä käytän yleensä pelkkää pussilakanaa. Jos on vähemmän lämpöasteita, saatan tarvita peiton.
20 astetta ei ole hellettä.
Ei olekaan virallisesti hellettä, mutta tuo on jo kuuma ilma.
Pelkkä pussilakana ”liimaantuu” ihoon. Kuohkea, kevyt kesäpeitto siksi parempi.
Vuonna 2018 toukokuussa oli 14 hellepäivää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201806012200985233
Keväällä vaihdan ohuempaan peittoon. En osaa nukkua ilman peittoa, vaikka useimmiten peitto on vain osaksi päälläni. ,