Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö kesähelteellä pussilakanaa peittona?

Vierailija
11.03.2019 |

Miten peittelet itsesi kesähelteellä?

Käytätkö kesähelteellä pussilakanaa peittona?

Vaihtoehdot

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kun on niin kevyt, laitan jäähtyksen sopivaksi, että saa nukuttua.

Vierailija
2/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nukkua ilman "painoa päällä" vatii peiton. 

47 vuotta näin ja yhä hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo. Menin sanomaan YouTubessa, että Suomessa on tapana käyttää pussilakanaa peittona kesällä ja joku suomalainen kysyi, että missäpäin Suomea näin toimitaan. Hän ei ollut koskaan kuullutkaan. Mä taas en ole koskaan tavannut ihmistä joka nukkuu peiton kanssa kesähelteellä. Onneks on tää Vauvafoorumi niin selviää tämäkin, että kuinka yleinen tapa on kyseessä. Voitte halutessanne vielä kertoa, mistä päin Suomea ootte. Itehän oon törmännyt tähän tapaan kaikkialla missä oon kesällä pyörinyt enkä oo koskaan ajatellut että ois mitään erikoista.

Vierailija
4/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pelkkää lakanaa tai jopa nukkunut ilman sitä. Ensi kesäksi ostan vihdoin ilmanjäähdyttimen tai ilmalämpöpumpun.

Vierailija
5/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nytkin vain pussilakana peittona. Niin se on kyllä kesälläkin, ehkä olen vain puolittain sen alla, kun täysin ilman on jotenkin huono olla.

Helteet tosin eivät yleensä niin hirveästi kiusaa täällä pohjoisessa.

Vierailija
6/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina käytetty kesällä pussilakanaa peittona. Jo molempien lapsuuden kodissa 70-luvulla. Ja viileinä kesänä puuvillahuopaa. Näin myös ystäväperheissä.

Vierailija
7/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu, ja untuvapeitto kesät talvet. Kokeilin joskus kesällä tuota pelkkää lakanaa, ei onnistunut. Oli liian kylmä. Ilmeisesti ruumiinlämpö laskee öisin todella alhaiseksi.

Vierailija
8/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen silkkimakuupussi, jota olen helteillä käyttänyt. Kaipaisin kuitenkin jotain painavampaa päälle. Kun helteet viime kesänä vihdoin päättyivät, oli ihanaa taas nukkua ihan kunnon peiton alla!

Vierailija
9/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kunnon peitto, oli kesä tai talvi. En osaa nukkua ilman että on painava peitto. Ei siihen tarvitse kuumalla kietoutua, mutta pitää se sängyssä olla.

Vierailija
10/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää pelkkää pussilakanaa, koska mulla on aina kuuma nukkuessa. Mutta pussilakana on liian kevyt, sen alla on jotenkin turvaton olo.

Vierailija
11/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä pussilakana, jos oikein helle niin en tarvi mitään. Tänä talvena olen pärjännyt myös ilman täkkiä. Sisälämpötila liian korkea.

Vierailija
12/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti helle, kuten viime kesänä, nukun pelkällä pussilakanalla tai ilman mitään peittoa, mutta jos ei ole hellettä, tarvitsen kyllä peiton.

Vierailija
13/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanaa olen käyttänyt 70-luvulta asti kesäpeittona. Olen Keski-Suomesta.

Vierailija
14/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erikseen talvi- ja kesäpeitto. Talvella paksumpi, kesällä kevyempi. Helteillä möngin kyllä peiton alle nukkumaan, mutta jossain vaiheessa yötä heivaan sen pois. Pelkkä pussilakana on liian liru ja jotenkin menen aina solmuun sen kanssa, en tykkää.

Vierailija
15/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tapa, että pesen täkit ja peitot kesän alussa ja laitan ne komeroon kesäksi ja pelkät pussilakanat jää käyttöön. Luulin tosiaan, että kaikki tekee niin. Nyt kun asiaa ajattelee, tietty jos on ilmastointi niin ei oo varmasti tarpeen luopua peitoista. T: Ap

Vierailija
16/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt kesähelle?

Täällä päin on lunta ja pakkasta.

Vierailija
17/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesällä tosi ohut puuvillahuopa. Talvella kevytpeite. Asun kerrostalossa, täällä on aina lämmin. Kesällä joskus yrittänyt pelkkää lakanaa, mutta tarviin sen huovan kuitenkin kääriytymiseen.

Vierailija
18/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt kesähelle?

Pystytkö puhumaan vain asioista jotka tapahtuvat juuri nyt?

Vierailija
19/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt kesähelle?

Tästä oli puhetta YouTubessa. Alkoi pussilakanoiden rei'istä ja meni tähän.

Nyt on maaliskuu. Viime vuonna helteet alkoivat toukokuussa eli noin 6-8 viikon päästä voi olla helle myös tänä vuonna. Suo anteeksi, että en odota siihen asti.

Vierailija
20/48 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama peitto kesät talvet - kesäisin tosin saatan laittaa paksua peittoa vain keskivartalo-reidet -alueelle ja ylävartalon päälle muun kankaan (esim. paidan). En pystyisi nukkumaan täysin ilman peittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi