Parisuhteen aloitus repii auki haavoja - onko kenelläkään samoja kokemuksia?
Parisuhteessa eläminen tekee kipeää. Sinkkuna on henkisesti helpompaa.
Kommentit (8)
Käy terapiassa ennen seuraavaa parisuhdetta. Muista että elämän pitää olla täydellistä ennen parisuhteen aloittamista, näin naiset aina sanovat miehille.
Vie aikansa, mutta oikean ihmisen kanssa kannattaa.
Mikä sen aiheuttaa, että parisuhde on niin vaikeaa?
Sinkkuna on helpompaa.
Olen 42v mies ja erosin 4 vuotta sitten. Aloitin ensimmäisen parisuhteen 15 vuotiaana ja olen oikeastaan ollut yhdessä 38 ikävuoteen asti. Veikkaan, että olen ollut sinkkuna koko ton välisen ajan yhteensä ehkä 6kk. Mulla oli aina suhde ja viimeisin suhde kesti 12 vuotta.
Nyt kun asun ensimmäistä kertaa elämässäni yksin ja olen tottunut tähän elämään ja ei tarvitse ajatella toista ihmistä. Mulla on ihan eri rutiinit elämään ja menen ja tulen miten itse haluan. Minä en edes kaipaa suhdetta enää. Olin kesällä deiteillä ja se nainen oli aivan loistava tyyppi ja tapailtiin melkein se kesä. Ei se ollut seurustelua.. Huomasin siinä yhdessä vaiheessa, että alan stressaantumaan, kun yhtäkkiä piti katsoa taas että nyt mennään sinne tänne tonne. Puhalsin pelin poikki. En halunnut jatkaa sitä juttua. Haluan olla näin. Kun tulen töistä kotiin, niin laitan lenkkarit jalkaan ja lähden juoksemaan tai punttikselle. Sauna päälle ja syön ja menen sänkyyn katsomaan leffoja, sarjoja.
En halua ottaa sitä toista huomioon enää samanlailla miten ennen. Jos mä katon koko päivän sarjoja, niin minä katon koko päivän sarjoja. Yksin on paras olla. Olen huomannu itessä myös sen, että en kaipaa naisen kosketusta enää. En tuskaile sen asian kanssa, kunpa olis edes joku jollainlailla.
Itse olisin halunnut suhteen, mutta ei ole eron jälkeen löytynyt riittävän sopivaa. Mihinkään muodon vuoksi -suhteeseen en ole koskaan halunnut.
Olen jo erittäin tottunut elämään yksin ja vastaaja 6 aika lailla summasi sen, mikä on yksinollessa kivaa. Läheisyydenkaipuukin on vähentynyt huimasti vuosien varrella. Vaatii kyllä aikamoista kolahdusta, että luopuisin vapaudestani.
N 43
Mä en nyt uskalla alkaa suhteeseen. Pelkään, että miehestä paljastuu jotain, mitä en halua tai en siedä. Lapsista saa olla kokoajan huolissaan, niin en halua olla huolissaan vielä miehestäkin. Yhteen muuttoa en harkitsisi! Sinkkuna on helpompaa, mutta tiettyjä juttuja suhteesta kaipaisi.
N
Tärkeätä ois käyttää tilanbe hyödyksi ja käsitellä ongelmia. Muuten et tule ikinä selviämään läheisyyden kanssa. Mutta ei se helppoa ole, työstäminen...