Nainen, parisuhde ja seksi
Kertokaapa naiset, mikä on se juttu. On kokemusta, olen kuullut lukuisia kertoja kokemuksista muilta miehiltä ja asia on fakta. Toki, erilaisia yksilöitäkin on, mutta pääsääntöisesti näin.
Parisuhteen alku ja ensimmäiset 2-3 vuotta. Seksiä on paljon. Se on mahtavaa. Molemminpuolista panostamista, alotteita ja toisen huomiontia. Suhteessa kaikki menee hyvin! Vuodet kuluu ja seksi vähenee vuosi vuodelta. Pienikin riita ja taas saa tehdä ummet ja lammet että ollaan taas sängyssä. Seksi myös laimenee. Enää ei olekkaan päällä seksikkäitä alusvaatteita, eikä kokeilla uutta. Ei vaikka kuinka kaikki arjessa jakaantuisi tasan, kotityöt meinaan.
No sitten tulee ero ja uusi suhde. Taas mennään, 2- 3 vuotta ja kyllä taas jaksetaan panostaa, ei koske päähän, ei väsytä jne jne.
Miksi sitä ei voi panostaa siihen parisuhteeseen missä on. Miksi alkaa nähdä vaivaa vasta uuden kumppanin kanssa. Vaikka parisuhde olis täydellinen muilta osin, aina se seksi tuppaa jäämään sivuseikaksi. Kommentteja tulee että ei pidä seksiä tärkeänä. No mutta miksi sitten sen ekat kaks vuotta näyttää että seksi on ihan helkkarin tärkeää? Jos se ei ole, miksei näytä sitä heti alussa. Jos se on kerran tiedossa.
Minä en allekirjoita kyllästymistä. Minusta seksi voi kehittyä paremmaksi ja olla ihan mahtavaa vaikka 20 vuoden yhteiselon jälkeen. Mutta niin, mikä se juttu on?
Kommentit (47)
Kyllä tätä tekee miehetkin. Kokemusta on. Esimerkiksi nykyinen mieheni oli hyvin kokeilunhaluinen ja halusi seksiä useamman kerran viikossa ensimmäisen vuoden ajan... Sitten haluaa vain kerran viikossa tai harvemmin eikä oikein halua mitään uutta ja hän on täysin tyytyväinen nykytilanteeseen. Minä en ole ja olen kyllä ottanut asiaa puheeksi.
Mulla seksihalujen hiipuminen on liittynyt siihen että seksi on muuttunut tylsäksi ja mies ei ole enää yhtä paljon kuin alussa panostanut esileikkiin. Eipä sellaista seksiä joka ei anna mitään oo huvittanut harrastaa.
Nainen, poliisi ja taksi. Ei niitä koskaan tarvitessa nää!
Ei huomioida enää romanttisesti. En tiedä mihin ne romanttiseet eleet on mieheltä kadonneet. Internet ja kaverit vie miehen huomion suurimmaksi osaksi hänen vapaa-ajastaan ja se on mulle ok. Olen kuitenkin useasti kertonut, että kaipaan läheisyyttä ja flirttiä, että sytyn, mutta silti romanttisinta minä mieheni keksii, on tulla kova muna kädessä heilumaan eteeni merkiksi siitä että haluisi seksiä. Onko ihme ettei enää nappaa? 6 vuotta yhdessä.
Meillä näin kävi miehelle. Luulin saaneeni varsinaisen pukin. Jaksoi ja jaksoi... Noin vuoden-puol toista. Sitten ei enää kiinnosta..
Sain sian säkissä.
Koska nainen kyllästyy mieheen seksuaalisesti noin kahdessa vuodessa. Sitten pitää etsiä mies jolla on paremmat geenit niin se menee.
On kummallista kun monesti haukutaan naisia joilla on lapsia useiden miesten kanssa kun kyse on suoraan biologiasta.
Toki kahdessa vuodessa mies lihoo yms kun luulee saaneensa naisen nalkkiin niin ei tarvi enää panostaa itseensä.
Pari vuotta kuka tahansa jaksaa esittää kiinnostunutta. Uuden kanssa aluksi toivoo, että se olisi parempaa kuin ennen. Pikkuhiljaa se vaan on sitä samaa pskaa . Ei seksi tosiaankaan ole sen vaivan väärtti.
Kaipa sen alkuhuuman ja hormonien tasoittumisen myötä hieman alkaa halutkin kumppania kohden tasoittumaan. Vaikea sanoa kun minulla on aina kovat halut oli miestä tai ei.
Veikkaus 1: "Honeymoon"-vaihe loppuu. Ei enää panna kuin kanit. Luonnollista.
Veikkaus 2: Nainen ei oikeasti ole koko aikana saanut orgasmia. Honeymoon-vaihe loppuu eikä hän jaksa enää teeskennellä.
Veikkaus 3: Arki astuu suhteeseen. Muutetaan yhteen. Honeymoon-vaihe loppuu ja toinen on puoliso eikä seurustelukumppani.
Veikkaus 4: Otetaan käyttöön hormonaalinen ehkäisy.
Fakta: Jos nainen nauttii seksistä eli saa orgasmin, hänen halunsa kyllä vaihtelevat, mutta eivät lopu (ellei tule sairauksia tms.)
Ehkä evoluutio on tehnyt ihmisestä sellaisen, että jos suhteessa ei tule seksistä huolimatta lapsia, niin seksihalut helposti hiipuvat sen kumppanin kanssa mutta seuraavan kanssa taas palaavat.
Ihmiset ei lue Raamattua, tässäkin asiassa se olisi hyödyllistä. Sen mukaan seksiä kuuluu olla aviopuolisoilla aktiivisesti "huoruuden syntien välttämiseksi", ellei sitten joksikin aikaa yhteisestä sopimuksesta olla paastolla.
Hyvään suhteeseen kuuluu suht aktiivinen seksi. Se on liima rakkaiden puolisoiden välillä.
Niin no, joillekin ihmisille se arki voi tulla vastaan niin, ettei jaksa enää mitään erityistemppuja sängyssä 5 x päivässä. Alkuvaiheessa moni yrittää ehkä jopa liikaa miellyttää ja tehdä liikaa vaikutusta, mutta todellisuudessa ei sitten olekaan niin superhyper seksuaalinen... Tämä pätee ihan kumpaankin sukupuoleen.
Miten luulet, että tämä pätee vain naisiin?
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti päteekin.
Kuten aloittaja sanoi, niin poikkeuksia on, eli voi olla joissain harvoissa tapauksissa mies jolla hiipuu halut/naisella ei hiivu halut parin vuoden jälkeen. Mutta suht normaali tilanne on se, että naisella hiipuu halut parin vuoden jälkeen vaikka mies tekisi mitä.
Olisi kiva tietää hormonaalisen ehkäisyn vaikutus. Minulta vei halut aika nopeasti. Palasivat kun lopetin pillerit.
Alkuhuuma suhteesta menee ohi viimeistään 3 vuodessa ja seksin määrä tasaantuu. Löytyy sellaisiakin tutkimuksia, jotka väittävät, että naiset menettävät seksuaalisen kiinnostuksensa mieheen jo noin 2 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti päteekin.
Kuten aloittaja sanoi, niin poikkeuksia on, eli voi olla joissain harvoissa tapauksissa mies jolla hiipuu halut/naisella ei hiivu halut parin vuoden jälkeen. Mutta suht normaali tilanne on se, että naisella hiipuu halut parin vuoden jälkeen vaikka mies tekisi mitä.
Eiköhän se ole enemmänkin niin, että miehillä halut hiipuu parissa vuodessa, mutta joissain hyvin poikkeuksessisissa, harvoissa tapauksissa näin voi joskus käydä naisillakin.
No eikö se alla olla jo ihan yleistä tietoa, että neitsyillä on paras seksielämä parisuhteessa ja kokeneisuuden mukaa tyytymättömyys lisääntyy.
Mulla ja exällä oli seksiä ja intoa siihen 20 v. Mutta sitten hän (mies) sanoi, että kun hänelle on tullut ikää, häntä ei seksi enää niin kiinnosta. Kiinnosti henkinen yhteenkuuluvuuden tunne erään toisen naisen kanssa.