Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko majoneesi

Vierailija
14.03.2013 |

teistä epäterveellistä? Jos siis käyttää luomumajoneesia, jossa ei ole lisäaineita. Omasta mielestäni tuote sisältää pääasiassa kasviöljyä ja näin ollen hyvälaatuista rasvaa. Juu energiaahan tuotteessa on kovasti mutta painon kanssa ei ole ongelmia. Olen siis raskaana ja himoitsen majoneesileipiä eli laitan täysjyväpaahtoleivälle majoneesia, salaattia ja tomaattia. Rajoitanko majoneesin syömistä vai annanko mennä vaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kananmuna pastöroitu prosessin aikana? En luottaisi luomuun

Vierailija
2/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Kavlin eli ihan ison firman majoneesia, joten sitä en pelkää, että jotain pöpöjä saisin vaan nyt kysynkin ylipäätään majoneesin terveellisyydestä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sen nyt jokainen tietää, ettei majoneesi ns. terveellisimpien ruokien joukkoon kuulu mutta mitä sitten? Syö jos tekee mieli. Itse en voi syödä juuri lainkaan majoneesia, maha menee sekaisin :(

Vierailija
4/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä söis kauheesti majoneesia raskausaikana, siiinähän on raakaa kananmunaa...

Vierailija
5/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 18:33"]

No kai sen nyt jokainen tietää, ettei majoneesi ns. terveellisimpien ruokien joukkoon kuulu mutta mitä sitten? Syö jos tekee mieli. Itse en voi syödä juuri lainkaan majoneesia, maha menee sekaisin :(

[/quote]

Mutta mikä siitä sitten muka tekee niin epäterveellisen, jos tuotteessa on pääasiassa kasviöljyjä ja sitten lisäksi hiukan kananmunaa, etikkaa ja mausteita. Suolaakin on vain 0,7g. Kertokaapa siis perusteluita!

Vierailija
6/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 18:33"]

[/quote]

Mutta mikä siitä sitten muka tekee niin epäterveellisen, jos tuotteessa on pääasiassa kasviöljyjä ja sitten lisäksi hiukan kananmunaa, etikkaa ja mausteita. Suolaakin on vain 0,7g. Kertokaapa siis perusteluita!

[/quote]

No ainakin siinä on helvetisti rasvaa (=kaloreita).

Vierailija
7/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 18:42"]

[/quote]

Epäterveellisen siitä tekee raskausaikana listerian ja salmonellan saamisen mahdollisuus!

Mutta jos ei siitä välitä, niin tietty sitten kannattaa antaa himojen määrätä, oli siitä vauvalle haittaa tai ei...

Vierailija
8/8 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin ylipäänsä ihmiset ovat unohtaneet sen, että rasva on rasvaa ja suuret määrät sitä ovat epäterveellisiä, olivat ne minkälaista rasvaa tahansa. Kasviöljy on rasvaa.

Lisäksi tosiaan se kananmuna tekee majoneesista vähän riskialttiin ruoan lähinnä salmonellan takia. Mut noin siis ylipäänsä niin kananmunaahan ei edes voi pastoroida, koska lämpötilan noustessa valkuainen koaguloituu aina. Siitä yksinkertaisesti tulee keitettyä. TOki tietyllä teollisella tavalla paineessa tehtynä se ei välttämättä haittaa majoneesissa, kotona tehdyssä haittaisi kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi