Pienikin määrä alkoholia saa kasvot lehahtamaan tulipunaiseksi
Ihan sama, mikä juoma on. Jos otan pienen tervetuliaismaljan (kuohuviini), tai pienen liköörin, ihan sama mitä, aina tulipunaiset, kuumottavat kasvot. Määrä ihan pieni ja vain se yksi lasillinen muutaman kerran vuodessa, ehkä 3 tai 4 kertaa.
Onko muilla tätä, ettei iho kestä yhtään alkoholia?
Kommentit (15)
Eikö punanaamoja tänäänkään paikalla? Ap
Coperosa, ruusufinni
Lopeta juominen
Antabuksen kanssa ei kannata dokata.
Juon tosiaan pienen annoksen 3-4 kertaa vuodessa, joskus en edes sitä, mutta kyllä huomaan joka kerran, kun jotain juon, muutaman minuutin päästä naama on punainen, kuumottava. Nyt viikonloppuna pieni lasillinen likööriä aiheutti sen. Edellisestä juomisesta on kuukausia, se oli silloin kuohuviiniä, sama reaktio. Ap
Mitä lääkkeitä käytät? Mulla oli vuosia sitten atooppiseen ihottumaan Elideliä tai Protopicia tai jotakin vastaavaa, ja siihen aikaan pienikin määrä alkoholia sai aikaan lehahduksen. Tajusin sen vasta pitkän ajan päästä lääkkeen lopettamisen jälkeen, kun jostain syystä luin tuoteselostetta....
Miehet luulee, että kaino neito punastelee, mutta viina se vaan on.
En käytä mitään lääkkeitä satunnaista särkylääkettä lukuunottamatta. Ap
Mulla punastuu vain toinen puoli naamasta. Lienen puoliksi alkoholisti sitten? Lääkärin mukaan tämä on rosacea eli ruusufinni, jonka syntymekanismi on tuntematon ja hoito haastavaa. Pitää vain oppia välttämään altistavia tekijöitä kuten aurinkoa, hikoilemista, aloholia, mausteita, elämää.
Mieluummin punotan, tosin suojakerroin 50 on päivittäisessä käytössä vuoden ympäri, satoi tai paistoi.
Minulla on välillä sama, en ole saanut selville mistä vaihtelu voisi johtua. Joskus ei punoita vaikka vetäisi kuinka lärvit, joskus punoittaa isohkosta määrästä ja joskus ihan pienestä. Silloin kun punoittaa herkästi niin myös jotkut karkit aiheuttaa sitä.
Tässä, lue tämä ----> https://www.terve.fi/artikkelit/taman-takia-kasvosi-punoittavat-kun-juo…
Mulla on myös sama. Ihan vähäinenkin määrä alkoholia saa naaman punaiseksi. Saman tekee myös kahvi, salmiakki, tuuli, kylmä, kuuma ja aurinko. Kaikkia koitan välttää.
Myrkky on myrkkyä.