Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoleeko oksennustautipöpö viinalla?

Vierailija
14.03.2013 |

Poikani oksensi koko viime yön ja nyt pelkään että se on tarttunut muhun. Ei ole vielä mitään vaivoja, mutta ajattelin että jos se pöpö mussa jo on niin voisinko ottaa pari drinkkiä niin se bakteeri kuolis??

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta olen joskus ottanut tuhdin konjakkiryypyn tai vaikka pudasta vodkaa. Ja avot, ei ole tullut tautia. En tiedä johtuiko siitä:). Mutta oli kyllä pahaa...

Vierailija
2/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fernet branca on varma lääke. Myös minttu Fernet toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään lähde. Voipi jopa iskeä herkemmin, jos olet krapulan takia huonossa kondiksessa.

Vierailija
4/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa mäkin voisin ottaa kulauksen raakaa votkaa... hyi toivottavasti laatta ei lennä siitä :D

Tuli vaan mieleen kun parilla tutulla joilla on aika kostea viinatausta niin kumpikaan ei ole vuosikausiin sairastanut oksua...

Vierailija
5/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 17:36"]

No ei tietenkään lähde. Voipi jopa iskeä herkemmin, jos olet krapulan takia huonossa kondiksessa.

[/quote]

No en mä nyt ajatellut ihan känniin asti kiskoa vaan pari kulausta raakana jos pystyn

AP

Vierailija
6/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

konjakki auttaa pahaan oloon

Vierailija
7/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en ihan alkoholia suosittelisi mahatautiin. Ensinnäkin voltit pitäisi saada mahalaukussa yli 18% ennen kuin alkaa tappamaan pöpöjä. Siinä ei yksittäinen drinksu tai kaksi riitä koko mahalaukun sisällön saamiseen yli 18%.

Toiseksi, yksi yleinen vatsataudin aiheuttaja norovirus ei siihen kuole. Ja sitten jos alkoholi ei autakkaan, niin se kuivattaa kehoa, ja niin tekee ripuli&vatsatauti. Siihen vielä päälle krapula, niin johan on mukavaa.

Vierailija
8/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta isäni ihmeparansi minut konjakilla kun n. 16-vuotiaana makasin viidettä tuntia pesuhuoneen lattialla ja kuivayrjösin. Oli kokeiltu maitohappobakteerit, vatsatutipillerit ja muut ilman tulosta, mutta konjakkiryypyn jälkeen kouristelu loppui ja nukahdin kuin vauva.

Vierailija
9/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjaston mukaan yleensä suositellaan, että matkailija pidättäytyy alkoholista, kahvista (diureettinen efekti) ja maitotuotteista ripulin akuuttivaiheessa. Lisäksi todetaan että, väkeviä alkoholijuomia ei voi käyttää turistiripulin ehkäisyyn.

Lähteet:
http://www.terveyskirjasto.fi...dlk00613
http://www.terveyskirjasto.fi...mat00015

Vierailija
10/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enköhän mä yhden oksun kestä, vaikka se sairauksista v-mäisin onkin. Se vaan tulee mulle aina niin hemmetin rajuna oli sitten noro tai ihan perus. Jätän nyt viinat ottamatta ja rukoilen ettei se olis tarttunut muhun. Olen sitä varten paastonnut koko päivän.

AP

Vierailija
11/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on norovirus niin ei kuole alkoholilla. Ei edes 70%lla, jota käytetään käsideseissä. Siihen tehoaa vain saippua, voi elää pinnoilla 12 vrk. Että oksentelemisiin.

Vierailija
12/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on päinvastoin tullut oksennustauti muutaman kerran ryyppäämisen jälkeen. Ja siis ihan oikea oksennustauti, ei krapula...

Vierailija
13/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tautia, mitä viina ei parantais. Ja vaikka ei parannakaan, on kännissä niin paljon mukavampi sairastaa..

Vierailija
14/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalla kurlaan yleensä kurkkukivun pois :) 

Vierailija
15/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun sisko on ainakin sanonut että ottaa muutamat viinashotit ettei sairastuisi, eikä paljon sairastelekaan..

Siis ottaa jos tuntee että tauti on tulossa..

Vierailija
16/19 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hoitajat yleensä naukkaamme käsidesistä aina ennen erkkahuoneeseen menoa. Hygieniahoitajakin on nyt tyytyväinen kun käsidesin kulutus on selvästi kasvanut noroepidemian aikana. Töissäkin jaksaa paremmin ja  kikatus, niin hoitajien kuin lääkärienkin, kaikuu pitkin ankeita käytäviä.

Vierailija
17/19 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin vielä olen oireeton vaikka en viinaa naukkaillutkaan. Itämisaikaa on kyllä vielä jäljellä... pidän peukkuja ettei ala. Perjantain kunniaksi vois pikku tumut vaikka vetääkin :D

AP

Vierailija
18/19 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa tai ei niin oksennustaudin pelko on mitä parhain syy ottaa muutamat terävät.

Vierailija
19/19 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaipa mäkin voisin ottaa kulauksen raakaa votkaa... hyi toivottavasti laatta ei lennä siitä :D

Tuli vaan mieleen kun parilla tutulla joilla on aika kostea viinatausta niin kumpikaan ei ole vuosikausiin sairastanut oksua...

Minäkään en ole sairastanut oksua kuin kerran kymmenessä vuodessa - enkä edes käytä viinaa tai muita alkoholituotteita. Eli ei johdu siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan