Voiko tästä vielä nousta? Ensimmäisestä parisuhteesta
Hei!
Olen nuori nainen ja kaipailisin neuvoja parisuhdeasioissa. Olen seurustellut 2 vuotta poikaystäväni kanssa, ja meillä on mennyt jo jonkin aikaa melko huonosti. Suhteemme alkoi siitä, että emme pelottaneet toisiamme. Kyllä, luitte oikein. Olemme molemmat ujoja ja entisiä koulukiusattuja, joten sellaisen kumppanin löytäminen on ollut vaikeaa, johon uskaltaisi luottaa. Minä ainakin tiesin heti mieheni tavatessani, että tuossa on mies joka ei koskaan satuttaisi minua mitenkään. Ja oikeassa olinkin.
Mutta kun muuta yhteistä meillä ei juuri olekaan. Kaikki mitä teemme yhdessä, on jonkinlaista kompromissia koska meitä ei kiinnosta samat asiat. Minä olen luonteeltani maailmaa halaava humanisti, mies taas kyyninen ja sulkeutunut tietokonenörtti. Esimerkkinä vaikeista tilanteista toimii mm. viime kesän lomamatkamme. Minä haluaisin matkakohteessa koluta vanhoja linnoja ja museoita, ja tutustua paikalliseen kulttuuriin. Miestäni tällaiset asiat ei kiinnosta ollenkaan. Oikeastaan hän taisi tulla matkallekin vain minun mielikseni, parhaiten hän viihtyisi kotona huippunopean nettinsä kanssa.
Eli siis yhteistä tekemistä on tosi vaikea löytää. Kuitenkin elämän perusarvoista olemme samaa mieltä, joten sen asian kanssa ei ole ongelmaa.
En oikein tiedä mitä tekisin. Minun ei olisi helppo löytää uutta miestä, jos eroaisimme, mutta jotenkin minusta tuntuu että sivuutin kaikki muut toimivan parisuhteen ennusmerkit kun hullaannuin niin paljon siitä, että pystyin luottamaan mieheeni täysin.
Kommentit (3)
Kyllä sinun kannattaa erota nyt eikä ajautua esim avioliittoon ja lasten hankkimiseen ihmisen kanssa, johon et saa yhteyttä. Olette toisillenne pelkkiä kainalosauvoja. Jatka aikuistumistasi esim. terapian avulla, älä toisen rikkinäisen ihmisen kanssa. Jo se että mietit tätä, kertoo että olet kasvun tiellä ja sitä myöten myös itsetuntosi kasvaa, ja mahdollisuudet löytää hyvä parisuhde.
Kirjoitat että sinun ei olisi helppoa löytää uutta miestä. Tämä on ehdottomasti väärä syy jäädä mihinkään suhteeseen. Vaikka kuinka olisit ujo ja koulukiusattu, voit hyvin löytää uusia suhteita. Sinun pitää arvostaa itseäsi sen verran, ettet jää toimimattomaan suhteeseen jonkun ujouden ja koulukiusaamisen takia. Eivät ne asiat määritä sinua kokonaan ihmisenä.
Öh, minulle tulee vahvasti tunne, ettei teidän suhteesta tule yhtään mitään loppupeleissä, ei ole mitään järkeä olla ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole MITÄÄN yhteistä...
Sinuna työstäisin sen kiusaamisen kiusaamasta sinua nyt ja jatkossa, jonka jälkeen voit elää oikeasti.