Marsu kakoo ja pörhistelee
Marsun kaveri kuoli tossa helmikuun alkupuolella, eikä marsu oo ottanut sitä hirveän vakavasti, kun on saanut huomiota yms yms.
Ruokahalu löytyy, ja syökin melkein kaiken mitä tarjolla on.
Ongelma on nyt kuitenkin se, että marsu kakoo/yskii koko aika. Eikä vaan sellasta pientä. Kuulostaa siltä et se meinaa oksentaa, ja marsuthan ei siihen pysty. Marsu on kans koko aika vaan yhdessä kulmassa ja nukkuu. Karvatkin vähän pörhöllään. Mistä voi johtua?
Toki voin kans vaan vähän pelätä samaa mitä vanhan marsun kohdalla kävi, ja siksi nään nykyisen marsun tilanteen jotenkin pahana. Apua mahdollisimman nopeasti!
Kommentit (30)
Uskon että jos sillä olisi kohtutulehdus, oltaisiin se huomattu jo ultrassa
Voihan sillä olla vaikka heinänkorsi jäänyt kiinni hampaisiin. Tai hammaspiikkejä - onko hampaita lääkäri tarkistanut. Onko marsu saanut c- vitamiinia riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
En keksi miksi sillä suussa olis lankaa tai mitään muutakaan ylimääräistä. Paplo ei paljoa jaloittele enää, kun ei ilman Pipsaa uskalla liikkua
Se on Paplolla viimeinen kevät.
Marsu saa päivittäin c-vitamiiniä, sillä meillä on veteen laitettavaa c-vitamiinia. Se mitä hampaita oon kattellu, niin näyttää aika hyvältä, ja on puhtaatkin. Jos kurkussa on jotain, niin pitääkö se viesä lääkäriin, vai pystyykö sen tarkistamaan itse?
Ei sinne kurkkuun itse oikein näe , takahampaatkin on vaikea itse tutkia.
Itse annan sairaalle marsulle c- vitamiinia tripla annoksena. Jauheena vaikka kurkkusiivun päällä. Se saa lähes ihmeitä aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Öööö mitä sä täällä kyselet? Vie se marsus eläinlääkäriin ja sassiin. Sairaan eläimen hoitamatta jättäminen on eläinsuojelurikos.
Arvaapa paljonko noita eläinsuojelurikoksia tapahtuu, ja Suomessa ei ketään kiinnosta. On tämä sairas maa, tässäkin suhteessa. Ei toki ainut, eikä edes pahin...
Jos eläinlääkäri ei auta, menet toiseen paikkaan. Jos mitään ei löydy ja marsu vain kuihtuu, armollisinta on lopettaa se. Marsu näyttää huonon olon vasta kärsiessään suunnattomasti.
Lisäksi marsua ei koskaan saisi pitää yksin. Jos kaveri kuolee, on hankittava uusi tai annettava jäljelle jäänyt marsu paikkaan jossa se on vähintäänkin vierekäisessä häkissä ja kuulee toisia marsuja. Yksin asuva marsu on jatkuvassa stressitilassa, mm. sen syke pysyy liian korkealla. Kuten itsekin sanoit, se ei uskalla liikkua ilman entistä kaveriaan.
Toivon marsullesi pikaista paranemista, sekä uutta kaveria tavalla tai toisella.
En keksi miksi sillä suussa olis lankaa tai mitään muutakaan ylimääräistä. Paplo ei paljoa jaloittele enää, kun ei ilman Pipsaa uskalla liikkua