Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autottomat kyydinpyytäjät luulevat, että auto kuluttaa vain polttoainetta? Oletteko huomanneet?

Rikkaiden hommaa Suomessa
11.03.2019 |

Polttoaine on vain osa auton kuluista.
Pääomakulu on merkittävän suuri varsinkin uudessa autossa.
Vakuutukset
Huollot
Renkaat + renkaanvaihto
Peseminen
Ajoneuvoverokin pitää maksaa joka vuosi.
Käyttövoimaverokin joissakin tapauksissa.

Jos haluatte kyydin esim. 100 km:n päähän, niin autosta syntyvä kustannus on jotain 85 €, koska sieltähän pitää ajaa takaisinkin. Kuskille ei saa maksaa palkkiota, jos hänellä ei ole taksilupaa.

Jos ei kelpaa, ottakaa se taksi. :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saahan auton omistaja matkan aikana vastineeksi luennon auonomistamisen typeryydestä ja haitallisu869udesta ja julkisen liikenteen hyvistä puolista;-)

Vierailija
22/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummin logiikalla voi muuttaa toisen asuntoon jos maksaa puolet sähköstä.

Maksaahan omistaja asunnostaan joka tapauksessa saman verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... ne kiinteät pääomakulut ap pitää maksaa joka tapauksessa, vaikka autosi seisoisi parkissa. Jonkun sadan kilometrin ajon kulut ovat kyllä aika lailla juurikin 20 euroa. Edestakaista ajoa noin 200 km, polttoainetta palaa 14 litraa, 1,5 e litralta on 21 euroa.

Oikeassa sä toki olet, mutta polttoaineen lisäksi tulee kuitenkin muitakin kustannuksia, jotka eivät ole samat, vaikka auto seisoo parkissa.

Esimerkiksi renkaat. Kesä- sekä talvirenkaat maksaa 2x400 euroa itselläni, eli 800 euroa. Ja renkaat tuntuvat kestävän about 30 000 kilometriä, kunnes tarvitsee taas uudet. Tästä tulee 1,33 euroa per 100 kilometria lisähintaa, joka on noin 10 % bensakuluihin verrattuna, eli ei täysin merkityksetöntä.

Vakuutus on toinen. Ainakin oma vakuutukseni on kalliimpi mitä enemmän kilometrejä vuodessa kertyy. Jos nyt harvakseltaan tarvitsee kyytiä, niin tällä tuskin on merkitystä, mutta noin teoriassa on.

Arvonalenema. Enemmän ajetusta autosta saa vähemmän rahaa myytäessä.

Huoltokulut. Autohan tarvitsee enemmän huoltoa, mitä enemmän sillä ajetaan. Kyllä jarrupalat, tuulilasinpesuneste, moottoriöljy, maalipinta, pakoputki ja sata muuta asiaa kuluvat vieraita kustatessakin.

Toisaalta tuossa parissakympissä jo maksatat kaiken bensan sillä mukaantulijalla, vaikka itsekin olet menossa sinne sadan km päähän. Joten se kyllä hyvinkin kattaa nuo mainitsemasi kulut.

Ps. Minulla on ollut monta autoa vuodesta 1986 lähtien. Kieltämättä vakuutusyhtiöistä on kokemuksia vain yhdestä. Missä yhtiössä vakuutusmaksu riippuu ajokilometreistä? Miten sellaisia edes valvotaan? Ei ainakaan Pohjolassa.

POP, joka on se edullisin vakuutusyhtiö tällä hetkellä, joten sitä tarkanmarkan miehet käyttäisivät joka tapauksessa.

Asiakas itse päivittelee järjestelmään silloin tällöin ajetut kilometrit. Tuskin sitä kukaan varsinaisesti valvoo, mutta voi tulla isosti sanomista, jos siitä jää kiinni. Tiedä vaikka jättäisivät korvaamatta jonkin tapahtuman tai perisivät sakkoja, jos asia tulee ilmi.

Mjaa. Olen eri mieltä edullisuudesta. Olen keskittänyt pankki- ja vakuutuspalveluni ja se hyödyttää minua rahallisesti. Minkä lisäksi vakuutusyhtiölläni on vahinkotarkastus kätevästi lähellä. Silläkin on merkitystä, kun paljon autoilee, ei tarvitse ajaa sadan km päähän joka pikkunaarmusta tai vaihtoehtoisesti odotella 2 kk tarkastajan käyntiä.

Vierailija
24/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... ne kiinteät pääomakulut ap pitää maksaa joka tapauksessa, vaikka autosi seisoisi parkissa. Jonkun sadan kilometrin ajon kulut ovat kyllä aika lailla juurikin 20 euroa. Edestakaista ajoa noin 200 km, polttoainetta palaa 14 litraa, 1,5 e litralta on 21 euroa.

Oikeassa sä toki olet, mutta polttoaineen lisäksi tulee kuitenkin muitakin kustannuksia, jotka eivät ole samat, vaikka auto seisoo parkissa.

Esimerkiksi renkaat. Kesä- sekä talvirenkaat maksaa 2x400 euroa itselläni, eli 800 euroa. Ja renkaat tuntuvat kestävän about 30 000 kilometriä, kunnes tarvitsee taas uudet. Tästä tulee 1,33 euroa per 100 kilometria lisähintaa, joka on noin 10 % bensakuluihin verrattuna, eli ei täysin merkityksetöntä.

Vakuutus on toinen. Ainakin oma vakuutukseni on kalliimpi mitä enemmän kilometrejä vuodessa kertyy. Jos nyt harvakseltaan tarvitsee kyytiä, niin tällä tuskin on merkitystä, mutta noin teoriassa on.

Huoltokulut. Autohan tarvitsee enemmän huoltoa, mitä enemmän sillä ajetaan. Kyllä jarrupalat, tuulilasinpesuneste, moottoriöljy, maalipinta, pakoputki ja sata muuta asiaa kuluvat vieraita kustatessakin.

Toisaalta tuossa parissakympissä jo maksatat kaiken bensan sillä mukaantulijalla, vaikka itsekin olet menossa sinne sadan km päähän. Joten se kyllä hyvinkin kattaa nuo mainitsemasi kulut.

Ps. Minulla on ollut monta autoa vuodesta 1986 lähtien. Kieltämättä vakuutusyhtiöistä on kokemuksia vain yhdestä. Missä yhtiössä vakuutusmaksu riippuu ajokilometreistä? Miten sellaisia edes valvotaan? Ei ainakaan Pohjolassa.

POP, joka on se edullisin vakuutusyhtiö tällä hetkellä, joten sitä tarkanmarkan miehet käyttäisivät joka tapauksessa.

Asiakas itse päivittelee järjestelmään silloin tällöin ajetut kilometrit. Tuskin sitä kukaan varsinaisesti valvoo, mutta voi tulla isosti sanomista, jos siitä jää kiinni. Tiedä vaikka jättäisivät korvaamatta jonkin tapahtuman tai perisivät sakkoja, jos asia tulee ilmi.

Mjaa. Olen eri mieltä edullisuudesta. Olen keskittänyt pankki- ja vakuutuspalveluni ja se hyödyttää minua rahallisesti. Minkä lisäksi vakuutusyhtiölläni on vahinkotarkastus kätevästi lähellä. Silläkin on merkitystä, kun paljon autoilee, ei tarvitse ajaa sadan km päähän joka pikkunaarmusta tai vaihtoehtoisesti odotella 2 kk tarkastajan käyntiä.

Keskittämisbonukset ovat täysin yhdentekeviä kovin usein. Mene huviksesi kilpailuttamaan POPin vakuutus, onnistuu nettisivuillaan ilman suurempia ongelmia.

Vierailija
25/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskittämisbonukset ovat täysin yhdentekeviä kovin usein. Mene huviksesi kilpailuttamaan POPin vakuutus, onnistuu nettisivuillaan ilman suurempia ongelmia.

Olen tehnyt sen kyllä.

Vierailija
26/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyteleekö ihmiset muka satojen kilometrien kyytejä? Minulle ei ole kyllä tullut mieleenkään, mieluummin menen halvemmalla julkisilla. 

Kyllä tuollaisia riittää. Kaikkein härskein tapaus oli yksi miespuolinen tuttuni, jota olin kerran aikaisemmin pyytänyt treffeille, mutta saanut pakit. Tuli sitten pyytämään että veisin hänet autolla Helsingistä Turkuun tapaamaan jotain naista. Ihan oikeastiko ajatteli että minusta olisi hienoa tuhlata puoli päivää vapaa-aikaani sekä bensaa ja autoa siihen että hän pääsisi panemaan jonkun toisen naisen kanssa.

Vierailija
27/27 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on vähän eri asia bensa ja renkaat kuin vakuutus ja pesut. Ja lasketaan myös eri tavalla, jos olet itse menossa samaan paikkaan. Harvemmin kai ketään kuskataankaan sadan kilometrin päähän yhteen suuntaan siten, ettei itse olisi myös menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän