Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susi nähty Itä-Helsingissä Myllypurossa ja Mellunmäessä tänä aamuna!

Vierailija
11.03.2019 |

Herranjestas! Susiraja on siirtynyt yhä etelämmäksi!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun helsinkiläisetkin saavat oman susilauman. Ei saa häiritä niitä.

Vierailija
42/52 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Savukoskella mökki ja viimeksi joitain viikkoja sitten kun olin siellä mökilläni, niin näin suden mökilleni johtavalla metsätiellä. Ja olen joskus nähnyt lenkilläkin siellä ollessani, eikä ole koskaan pelottanut. Tosi harvoin niitä edes näkee. Minusta on vain upeaa nähdä sellainen hieno ja uljas eläin. 

Olen Inarista itse kotoisin, enkä pelkää susia ollenkaan. Niitä on nähty aikoinaan ennenkin, samoiten karhuja. Myös ilveksen ja ahman olen nähnyt luonnossa. (siis luonnossa luonnossa, ei missään eläintarhassa).

Hienoja eläimiä kaikki, rakastan metsän eläimiä, ihastelen aina kun satun näkemään. 

Eipä nuo ihmisille isoa vaaraa aiheuta, mutta esim. appivanhempien koira sai tuskaisen lopun ja naapurustossa lampaita on raadeltu kuoliaaksi ja kitumaan.

Ei se varmaan mökkiläistä niin haittaa katsella, onhan ne upeita nuo sudetkin. Mutta joutua lopettamaan oma koira raadeltuna ja kituvana sätkivänä... se toi kyyneleen appiukonkin silmään, vaikka metsästi. No oppipa olemaan. Mietti kyllä ääneen, että miten se susi sitten erottaa pienen koululaisen kun kävi liivissä olevan koiran kimppuun -- no joo, eläin tunnistaa ja erottaa, mutta periaatteessa noinkin.

Inarilaisena ehkä ymmärrät ongelmat porojen kanssa?

Inari ja Savukoskella suden näkeminen on kyllä jo jotain. Pitäisikö käydä silmälääkärissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susi Helsingissä. HUIIIIIIII😱😱😱😱😱😱

Miten ne raukat nyt selviää???

Nimim. Susien ja karhujen keskellä elävä maalta.

Samaa nauroin minäkin, vaikka itsekin asun pk seudulla.

Vierailija
44/52 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paimenessa olo oli ensimmäisiä lasten töitä ennenvanhaan kun työnteko aloitettiin jo 4 vuotiaana eli nauriita ja perunoita kuoppaan.

Tuolloin tuo tappajasusi joka vei lapsia noin 6 ikävuoteen asti kun jaksoivat vielä kantaa kun olivat paimenessa.

Susisatu...punahilkan isoäidinkin pisteli poskeensa

Vierailija
45/52 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä tänne yks susi mun puolesta mahtuu.

Nyt vaan täytyy sit selittää lapsille miten susi metsästää ja miten ei näytetä saaliilta.

Viime viikolla selitinkin jo lapsille että mitä se hassun hajuinen tupakka on mitä sedät poltti ostarilla.

Jos ottavat onkeensa selitykset niin nää lapset pärjää missä vaan :D

T: se suden jälkiä kaltseilla nähnyt

Vierailija
46/52 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitte?

Vierailija
47/52 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susien painopiste on jo siirtynyt läntiseen Suomeen, noitahan pyörii nykyään Pohjanmaalla, Satakunnassa ja Varsinais-Suomessa. Näköjään Uudellamaallakin näitä harhailijoita.

Eikös tuossa hiljattain ollut joku klippi, kun susi pyöri rivarin pihalla Kokemäellä? Eivät mitään erityisen synkkiä saloseutuja ole nuo maat.

Itse olen muuten kaupunkilaisena sitä mieltä, että uhkaavan/härikkösuden voi ampua (Helsingin susi ei nyt taida olla sellainen). Eihän noiden elikoiden eikä muidenkaan suurpetojen tule missään olosuhteissa tottua ihmisiin.

Vierailija
48/52 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoisa olo kun toin susirajan tullessani.

Vierailija
49/52 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasaareen.

Vierailija
50/52 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kyllä kaunis eläin tuo viedolla ollut susi (ja oli kyllä ihan ilmiselvä susi, jos joku sitä epäili).

Oli varmaan uteliaisuuttaan eksynyt vähän outoon ympäristöön, susilla kun on tapana vaellella ja liikkua laajalti. Hyvin todennäköisesti ei ole haitaksi kenellekään ja on jo kaukana.

En pelkäisi yksinäistä kaupunkiin eksynyttä sutta. Kuten joku sanoikin, joidenkin lihapäiden pitbullit ovat mielestäni paljon uhkaavampia. Ainoa ikävä seuraus mikä tulee mieleen on, että jokin pikkulauma päättäisi ryhtyä urbaaneiksi citysusiksi syömään ihmisten roskiksista. Mutta tuskinpa vaan.

Mitä tulee susikysymykseen, niin kyllä, susi on peto joka on potentiaalisesti vaarallinen ja saattaa tappaa lemmikki- ja hyötyeläimiä. Harvaa ihmisryhmää kuitenkaan dissaan niin vahvasti kuin susihysteerikkoja. Heillä kun lähtee mopo käsistä heti ja mielestäni yletön pelko, viha ja vaino luontokappaletta kohtaan kertoo vain alhaisesta äo:sta ja matalasta moraalista. Ikävä kyllä ovat yleisiä täällä maaseudulla (siis hysteerikot, eivät niinkään sudet).

Vierailija
51/52 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Itä-Helsingissä, mutta Helsingissä kuitenkin (kantakaupunki). En osaisi pelätä sutta, en taida oikein ymmärtää koko hommaa. Luulisin varmaan vaan karanneeksi koiraksi. Mutta jutuista päätellen ne ei käy noin vain ihmisten kimppuun? Viimeksi kai susi on tappanut ihmisen 1800-luvulla?

Mutta ymmärrän mä huolen maaseudulla jos ne tosiaan käy kotieläinten kimppuun. Koiriahan ne on kai tappanutkin jossain päin Suomea. Se on hirveä juttu. 

Vierailija
52/52 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän poliisi varmasti tiesi jo heti aamulla kristallinkirkkaista kuvista, jäljistä ja videoklipeistä, että kyseessä on oikeasti susi eikä esimerkiksi koira. Ihan vaan taktisista syistä tietoa pantattiin iltaan saakka kun ”eläintutkijan piti vahvistaa epäily”. Höpön löpöä! Ihan vaan paniikin välttämiseksi ja uteliaiden häätämiseksi tässä pelattiin aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi