Aiothan äänestää?
Aihe vapaa:n keskusteluissa näkee aika paljon yhteiskunnallisista asioista avautumista. Toivottavasti kaikki ymmärtävät, että äänestäminen on äärimmäisen tärkeää. Olen itse kuullut lähipiirissä mantraa, miten Suomi on sekaisin ja päättäjät huonoja, mutta turha sitä on äänestää kun ei se mihinkään vaikuta.
Vaikuttaapas! Muistan lukeneeni, että äänestysaktiivius on korkeinta juuri hyvätuloisilla, kun taas pienempituloiset jättävät väliin.
Kommentit (48)
Mitä väliä?
Olen mt-syistä eläkkeellä, ketään ei kiinnosta mitä ajattelen tai toivon. En ole niitä, joiden äänellä olisi jotain väliä.
Nyt on vähän huono tilanne kun vihreitä ei enää kiinnosta ympäristö vaan sukupuolenvaihdokset ja ulkomaanelävät niin ei ole ketään jota äänestää.
Vähän tuntuu siltä, ettei huvita äänestää vaikka varmaan pitäisi. Oksettaa tää nykyinen poliittinen keskustelu ja tuntuu sille, etten osaa ollenkaan valita puoluekartalta sitä pienintä pahaa jota äänestää. Ei vain löydy sellaista tahoa, jolle haluaisin antaa valtaa. Syyt vaihtelevat eri puolueiden kohdalla, miksi juuri se on niin luotaantyöntävä.
Tähän saakka olen kyllä äänestänyt kiltisti kaikissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vähän huono tilanne kun vihreitä ei enää kiinnosta ympäristö vaan sukupuolenvaihdokset ja ulkomaanelävät niin ei ole ketään jota äänestää.
Mites mahdollisimman vihreästi orientoitunut ehdokas jostakin muusta puolueesta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Olen mt-syistä eläkkeellä, ketään ei kiinnosta mitä ajattelen tai toivon. En ole niitä, joiden äänellä olisi jotain väliä.
Ei siellä vaaliuurnilla kysellä mt-lausuntoja vaan henkkarit/äänestyslappu.
Totta kai aion - haluan tehdä osani varmistaakseni, ettei PS tai joku muu huru-ukkopuolue voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites mahdollisimman vihreästi orientoitunut ehdokas jostakin muusta puolueesta?
Onko linkata uutisjuttuja jonkun ansioista ympäristöasioissa?
Vaalit ovat keino pitää kansalaiset kurissa, koska ne luovat illuusion siitä, että kansalainen voisi muka asioihin vaikuttaa ja että valtio olisi demokratia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Onko sulla pieni eläke? Joku puoluehan juuri meinasi nostaa pienimpiä eläkkeitä.
Tottakai äänestän, kuten varmaan suurin osa meistä ylempään keskiluokkaan kuuluvista äänioikeutetuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Olen mt-syistä eläkkeellä, ketään ei kiinnosta mitä ajattelen tai toivon. En ole niitä, joiden äänellä olisi jotain väliä.Ei siellä vaaliuurnilla kysellä mt-lausuntoja vaan henkkarit/äänestyslappu.
Ei, mutta olen yhteiskunnan pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Olen mt-syistä eläkkeellä, ketään ei kiinnosta mitä ajattelen tai toivon. En ole niitä, joiden äänellä olisi jotain väliä.Ei siellä vaaliuurnilla kysellä mt-lausuntoja vaan henkkarit/äänestyslappu.
Ei sitä kukaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä?
Vasemmistoliitto on siis sinun puolueesi.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai äänestän, kuten varmaan suurin osa meistä ylempään keskiluokkaan kuuluvista äänioikeutetuista.
Tämän takia köyhien ja kipeiden pitäisi äänestää. Ajatella, että oma ääni on "vastaääni" , jolla kumoaa yhden rikkaan äänen. Jokainen voi sen tehdä.
treffit kirjoitti:
Totta kai aion - haluan tehdä osani varmistaakseni, ettei PS tai joku muu huru-ukkopuolue voita.
Persuissa on paljon sairaanhoitajia ja opettajia ehdolla. Siis nuorehkoja naisia.
En aio, koska en omista henkkareita.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Persuissa on paljon sairaanhoitajia ja opettajia ehdolla. Siis nuorehkoja naisia.
Joo olkoon, mutta en silti aio äänestää puoluetta, jonka mielestä mun miesystävän tulisi "palata kotimaahansa".
Vierailija kirjoitti:
Ulkosuomalaisena sekä minä että kaikki ystäväpiirimme muut suomalaiset olemme onnellisia uudesta kirjeäänestysmahdollisuudesta,ei enää viiden tunnin ajomatkaa äänestämään! Tietenkin kaikki äänestämme ettei Suomi nyt enää syvemmälle vajoaisi
Pienituloisten ja työttömien kannalta sillä on todella paljon väliä, mitkä puolueet ovat päättämässä asioista. Äänestämättä jättäminen on itsetuhoisen ihmisen käytöstä!