Aiothan äänestää?
Aihe vapaa:n keskusteluissa näkee aika paljon yhteiskunnallisista asioista avautumista. Toivottavasti kaikki ymmärtävät, että äänestäminen on äärimmäisen tärkeää. Olen itse kuullut lähipiirissä mantraa, miten Suomi on sekaisin ja päättäjät huonoja, mutta turha sitä on äänestää kun ei se mihinkään vaikuta.
Vaikuttaapas! Muistan lukeneeni, että äänestysaktiivius on korkeinta juuri hyvätuloisilla, kun taas pienempituloiset jättävät väliin.
Kommentit (48)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Totta kai aion - haluan tehdä osani varmistaakseni, ettei PS tai joku muu huru-ukkopuolue voita.
Persuissa on paljon sairaanhoitajia ja opettajia ehdolla. Siis nuorehkoja naisia.
Joo olkoon, mutta en silti aio äänestää puoluetta, jonka mielestä mun miesystävän tulisi "palata kotimaahansa".
Katso video euroopan itsemurha
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Totta kai aion - haluan tehdä osani varmistaakseni, ettei PS tai joku muu huru-ukkopuolue voita.
Persuissa on paljon sairaanhoitajia ja opettajia ehdolla. Siis nuorehkoja naisia.
Joo olkoon, mutta en silti aio äänestää puoluetta, jonka mielestä mun miesystävän tulisi "palata kotimaahansa".
Katso video euroopan itsemurha
Miksi minun pitäisi tämä katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai äänestän, kuten varmaan suurin osa meistä ylempään keskiluokkaan kuuluvista äänioikeutetuista.
Tämän takia köyhien ja kipeiden pitäisi äänestää. Ajatella, että oma ääni on "vastaääni" , jolla kumoaa yhden rikkaan äänen. Jokainen voi sen tehdä.
Näin juuri
Ajatus ois mutta pitäs vaan keksiä se pienin paha mitä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa ääneni on mennyt harakoille, että enpä taida äänestää. Kyseinen henkilö on saanut äänestyksissä alueensa neljänneksi eniten ääniä, mutta ei siltikään mennyt läpi, koska ei ollut vaaliliittoa. Monet alhaisemman äänimäärän saaneet väärän puolueen ehdokkaan rynnivät ohi. Niin loukkaantunut olen laskentatavasta, että ei enää. En jaksa enkä viitsi kiusata itseäni äänestämällä taas väärää ihmistä joka ei suuresta äänimäärästä huolimatta mene läpi.
En ole ilmeisesti tutustunut aiheeseen tarpeeksi, miten tämä siis näin voi mennä? Siis joku saa 100 ääntä, ja joku toinen 60, ja silti jälkimmäinen valitaan?
Aion äänestääm jotta perussuomalaiset saavat jytkyn tänäkin vuonna.
Muistakaa, aiothan äänestää, äänestäthän..... Vttu kohta en äänestä ollenkaan.
Korkeakoulutus -> Liike Nyt -> lisäarvo.
En äänestä eikä kiinnosta paskaakaan jos joku luulee pienituloiseksi. Haluan äänestää asioista suoraan, en aio äänestää ihmisiä tai puolueita.
Äänestän. Tämän nykymenon on muututtava.
Eikö ne rikkaat oo viisaampia, ni ne tietää mitä köyhä kansa tarvitsee. Sitäpaitsi niinkuin joku jo sanoi, ei ole yhtään ehdokasta tai puoluetta jota äänestää, kaikki on yhtä läpimätiä iman edun tavoittelijoita. En äänest, enkä tee töitåkään hähhähhää, deal with it. Minä rahdon elää, en uhrata puolia hereilläoloajastani tekemällä rahaa näiden rikjaiden asioista päättävien taskuun. Toivon tukijärjestelmän alasajoa, jota rikkaat ajavat.
Äänestämisen tekee kyllä hankalaksi se, että omat näkemykset ei kohtaa suurimpien puoleiden kanssa ja loput kääntää kuitenkin takkinsa.. Pakko kai se on kuitenkin
Ajattelin ekaa kertaa mennä äänestämään vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai äänestän, kuten varmaan suurin osa meistä ylempään keskiluokkaan kuuluvista äänioikeutetuista.
Tämän takia köyhien ja kipeiden pitäisi äänestää. Ajatella, että oma ääni on "vastaääni" , jolla kumoaa yhden rikkaan äänen. Jokainen voi sen tehdä.
Tilannehan on itse asiassa niin, että jos on hyvässä ja vakaassa taloudellisessa asemassa, niin silloin päivittäisen elämän kannalta ei ole juuri mitään merkitystä sillä, mikä hallitus ja mitkä puolueet kulloinkin sattuvat valtaa käyttämään. Silloin voi ottaa ihan hyvin sen asenteen, että mitä väliä. Mutta pienituloisen ja köyhän elämässä hallituksen päätökset voivat näkyä suoraan ja välittömästi, hyvänä esimerkkinä juuri tämä työttömien aktiivimalli. Köyhällä ei oikeasti ole varaa nukkua vaalien yli.
Vasemmistoliitto -kannattaako perustuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan on itse asiassa niin, että jos on hyvässä ja vakaassa taloudellisessa asemassa, niin silloin päivittäisen elämän kannalta ei ole juuri mitään merkitystä sillä, mikä hallitus ja mitkä puolueet kulloinkin sattuvat valtaa käyttämään. Silloin voi ottaa ihan hyvin sen asenteen, että mitä väliä. Mutta pienituloisen ja köyhän elämässä hallituksen päätökset voivat näkyä suoraan ja välittömästi, hyvänä esimerkkinä juuri tämä työttömien aktiivimalli. Köyhällä ei oikeasti ole varaa nukkua vaalien yli.
No onhan tämä viime aikojen meno kyllä tuntunut pelaavan juuri rahakkaiden pussiin, yritystuet jne. ja pienituloisilta leikkaaminen. Progressiivinen verotus kohoaa myös todella nopeasti, mutta miljoonaluokan tuloisilla tämä ei enää tunnu missään.
Niin monta kertaa ääneni on mennyt harakoille, että enpä taida äänestää. Kyseinen henkilö on saanut äänestyksissä alueensa neljänneksi eniten ääniä, mutta ei siltikään mennyt läpi, koska ei ollut vaaliliittoa. Monet alhaisemman äänimäärän saaneet väärän puolueen ehdokkaan rynnivät ohi. Niin loukkaantunut olen laskentatavasta, että ei enää. En jaksa enkä viitsi kiusata itseäni äänestämällä taas väärää ihmistä joka ei suuresta äänimäärästä huolimatta mene läpi.